Clio II 1,2 RN vm. 2000

clioisti

Nuorempi jäsen
En aikaisemmin perustanut mitenkään erityisemmin Ranskalaisista autoista, mutta niin sitä tuli vaan "sorruttua". Heinäkuussa "autonvaihtobuumin" ollessa kuumimmillaan yhdestä Kuopiolaisesta autoliikkeestä tuli vastaan vuoden 2000 Clio 1,2 koneella (58hp) ja autolla oli silloin ajettu 188tkm. Itse olen nyt ajanut autolla noin 5000km, ja auto on kyllä pelittänyt yllättävän hyvin pienistä vastoinkäymisistä huolimatta. Vähän tuo 1,2 litrainen kone on nuhapumpun oloinen, mutta kyllä tuo liikahtaa sen, minkä tarvitsee.. ;)

Vaikka auto on 3-ovista mallia, niin yllättävän hyvin autoon saa lastattua tavaraa kyytiin kun takapenkit kääntää tasaiseksi, ja muutenkin penkit on yllättävän hyvät. Entiset omistajat ovat ymmärtäneet pitää huoltokirjaa, sillä aukkoja ei ole, ja itse yllätyin tuosta, kun muutenkin auto on yllättävän siistissä kunnossa. ;) ;)

2528ej

Aktiivinen jäsen
Vs: Clio II 1,2 RN vm. 2000

clioisti sanoi:
En aikaisemmin perustanut mitenkään erityisemmin Ranskalaisista autoista, mutta niin sitä tuli vaan "sorruttua". Heinäkuussa "autonvaihtobuumin" ollessa kuumimmillaan yhdestä Kuopiolaisesta autoliikkeestä tuli vastaan vuoden 2000 Clio 1,2 koneella (58hp) ja autolla oli silloin ajettu 188tkm. Itse olen nyt ajanut autolla noin 5000km, ja auto on kyllä pelittänyt yllättävän hyvin pienistä vastoinkäymisistä huolimatta. Vähän tuo 1,2 litrainen kone on nuhapumpun oloinen, mutta kyllä tuo liikahtaa sen, minkä tarvitsee.. ;)

Vaikka auto on 3-ovista mallia, niin yllättävän hyvin autoon saa lastattua tavaraa kyytiin kun takapenkit kääntää tasaiseksi, ja muutenkin penkit on yllättävän hyvät. Entiset omistajat ovat ymmärtäneet pitää huoltokirjaa, sillä aukkoja ei ole, ja itse yllätyin tuosta, kun muutenkin auto on yllättävän siistissä kunnossa. ;) ;)

clioisti

Nuorempi jäsen

2528ej sanoi:
Onnea Renault autoiluun.
Kiitoksia! Onko muuten tuossa Clion RN mallissa ollenkaan raitisilmasuodatinta? Kun näillä hellekeleillä auto puhaltaa varsin tehottomasti, ja etsinnöistä huolimatta en ole löytänyt mitään kohtaa missä se voisi olla.. ;)

2528ej

Aktiivinen jäsen

En ollenkaan varma asiasta, mutta jostakin tulee mieleen. Ennen vuotta 2002 Clio RN ei ole raitisilmasuodatinta, oliko vielä niin jos kasiventtiili kone.

clioisti

Nuorempi jäsen

juhizz sanoi:
"pienistä vastoinkäymisistä huolimatta"

Kuten ? :)
Auton historiatiedoista sain selville, että autolla oli ollut viimeksi ennen autoliikettä 1.naisomistaja (v. 2012 - 2015) joka ilmeisesti ei ollut tehnyt autolle mitään kun ainoastaan ajanut.. Huoltokirja autossa on kuitenkin aukoton, joten ainakin öljynvaihdot on suoritettu säännöllisesti, ja autossa oli ostohetkellä vuodelta 2002 rekisteriote, ja vuodesta 2004 katsastuslappuja.. Vuoden 2000 - 2012 omistajatiedot olisi ollut mukava selvittää, mutta Trafin tiedoissa lukee ainoastaan "Yksityishenkilö". :p

Mutta noihin pieniin vastoinkäymisiin.. :D Pakoputki ei ollut mitenkään kiinni alustassa ja putki roikkui ainoastaan jousto-osan varassa.. No, eikun putki kokonaisuudessaan irti ja hitsaamalla jousto osa takaisin paikoilleen mistä oli irronnut.. Nyt auto on toiminut moitteettomasti..

ja toinen juttu oli, kun ajaessa kuuntelin moottorista kuuluvan outoja ääniä.. Syyksi selvisi se, ettei ilmansuodattimen kotelo ollut kunnolla kiinni ja jokin taho oli saanut muovikiinnikkeetkin hajalle siitä joten säännöllisesti täytyy tarkistaa jotta pysyy kiinni.. ;)

Ostohetkellä kun tuota pakoputkea ei pystynyt niin tarkkaan tutkimaan, mutta itseasiassa auto on paljon paremmassa kunnossa tällähetkellä.. Mittarissa oli ostaessa 188386km, ja kilometrit nyt on 193100km.. Kyllähän tuolla vaan on kaikesta huolimatta mukava ajaa! ;)

clioisti

Nuorempi jäsen

2528ej sanoi:
En ollenkaan varma asiasta, mutta jostakin tulee mieleen. Ennen vuotta 2002 Clio RN ei ole raitisilmasuodatinta, oliko vielä niin jos kasiventtiili kone.
Mulla on 1,2 litrainen kone, ja taitaakin olla juurikin tuo kasivenanen kone.. Kysyin myös tuota samaa asiaa Renaultilta, mutta saamani kuvan perusteella puoli autoa pitäisi purkaa jotta tuon suodatinasian sais selville.. ;D

Kukke

Nuorempi jäsen

Hmm, hassua. Omassa -98 RNssä raitisilmasuodatin on. Moottorina on sama 1.2 8v. Löytyy, kun irrottaa pyyhkijät, ja tuulilasin edustan muovit apparin puoleisesta laidasta.

Nimim. Vaihdoin keväällä ;D

clioisti

Nuorempi jäsen

Kukke sanoi:
Hmm, hassua. Omassa -98 RNssä raitisilmasuodatin on. Moottorina on sama 1.2 8v. Löytyy, kun irrottaa pyyhkijät, ja tuulilasin edustan muovit apparin puoleisesta laidasta.

Nimim. Vaihdoin keväällä ;D
Onhan se suodatin varmaan tuossa meikäläisenkin autossa, mutta ei oikein ole mitään paikkaa missä auto pistää osiksi tuon suodattimen vaihtamiseksi/putsaamiseksi.. Ei oikein nappaa ruveta rivitalon parkkipaikalla tuohon hommaan.. ;)

clioisti

Nuorempi jäsen

Nyt yhteistä taivalta Clion kanssa on takana reilut 3 kuukautta, ja kilometrejä on kertynyt mittariin 196tkm. Kuitenkin jostain on luovuttava, ja auto lähtee huomenna vaihtoon isompaan autoon ;D Meikäläisen Renault-autoilu oli tässä, ja toistakertaa tähän talouteen ranskalaista autoa ei tule.. :D :D

Ylös Bottom