Eli siinähän se kysymys. Ohjaus tuntuu viettävän vasemmalle aika rankasti nyt kun noi jouset vaihdettiin, aiemmin meni nätisti, ei viettänyt mihinkään..Mites noi kulmat on säädettävissä tossa cliossa?
Vs: Clio I:n etujouset vaihdettu, pitääkö kulmat säätää?
Ensi töikseen pitää tarkistaa että jouset on tullut oikeisiin uriin ylä- ja alakiinnityksessä.Mitä tulee aurauskulmien säätöön,se on parempi jättää ammattilaiselle.
Ovat oikeissa urissa, ite kun kaverin kanssa vaihdoin ja ite oon säätämässä ne kulmatkin, mulla on paikka missä tuo suuntauslaite on eli edelleen: Onko kuinka vaikeen takana tuo säätäminen? ..Tää tosiaan on mun eka rellu, ja tiedot ja taidot on jokseenkin tän auton kanssa hakusessa! ;D
Raidetangoista säädetään niinkuin muistakin autoista,yhtä paljon kumpaakin.Jos ei ole raidetankoja pyöritelty kun jousien vaihto on tehty(niihin ei tartte koskia),niin on jotain muuta väännetty mutkalle,en muista suom. nimeä tälle osalle,johon alapallonivel ja pyörännapa tulee kiinni,ja jos jouset oli uudet,niin ei ala ohjaus vetämään.
Koska itse vaihdoitte kaverin kanssa niin on tietysti vähän epähienoa kysyä, mutta tulikohan ne koria vasten tulevat "kumidonitsit" molemmille puolille samoin päin? En ole Cliosta aivan 100-varma, mutta ainakin Twingossa ne donitsit ovat muotoilultaan erilaiset ylä- ja alapuoliltaan, mikä tarkoittaa sitä että ne kyllä menevät paikoilleen mutta toiselta puolelta tolppa menee silloin syvemmälle siihen iskaritornin "kuoppaan" kuin toisella puolella.
Voisiko tuollainen asennusero sitten ilmetä puoltamisena, en tiedä. Mutta periaatehan on kuten nolinmattikin kirjoitti eli kulmien pitäisi aurausta/haritusta lukuun ottamatta asettua automaattisesti oikeiksi mikäli kaikki osat (kori mukaan lukien) ovat vahingoittumattomia, oikein asennettu ja kyseiseen malliin tarkoitettu.