Clio 4 käynnistyminen

muski

Aktiivinen jäsen
Tyttäreni Clio 4 mallissa heitti vakkari pelaamasta. Yritin Clipillä katsoa , mikä sitä vaivaa. En ole saanut sitä selville, kun siellä on ihmeellisiä koodeja, joita en enää muista. Olen testannut rattinappulat testerillä, samoin polkimen katkaisijat näyttäs toimivan. Nyt mietityttää, että lähteekö muilla Clio 4 napista käyntiiin, jos ei polje jarru tai kytkinpoljinta? Tuo nimittäin lähtee käyntiin, vaikka ei koske esim kytkimeen. Muut renaultit, mitkä ova olleet nappi käynnistyksellä, niin on pitänyt painaa kytkintä. Auto on ollut meillä uudesta saakka, emännän autona ja kun laitettiin uusi Clio 5, niin tää meni tytön ajokiksi, niin en muista tuota asiaa, miten on?

Digip

Jäsen
Tyttäreni Clio 4 mallissa heitti vakkari pelaamasta. Yritin Clipillä katsoa , mikä sitä vaivaa. En ole saanut sitä selville, kun siellä on ihmeellisiä koodeja, joita en enää muista. Olen testannut rattinappulat testerillä, samoin polkimen katkaisijat näyttäs toimivan. Nyt mietityttää, että lähteekö muilla Clio 4 napista käyntiiin, jos ei polje jarru tai kytkinpoljinta? Tuo nimittäin lähtee käyntiin, vaikka ei koske esim kytkimeen. Muut renaultit, mitkä ova olleet nappi käynnistyksellä, niin on pitänyt painaa kytkintä. Auto on ollut meillä uudesta saakka, emännän autona ja kun laitettiin uusi Clio 5, niin tää meni tytön ajokiksi, niin en muista tuota asiaa, miten on?

Ei pitäisi lähteä käyntiin jos ei paina kytkintä.

Mr.Blue

Mustat Rellut
Jos vaihde vapaalla, niin ainakin Laguna 3 lähtee napista käyntiin ilman mitään polkimia. Ja niin muistaakseni teki Grand Scenic 3:kin. En ole varma pitääkö yhtälössä olla mukana myös (sähköisen) käsijarrun päällä. Mutta jos vaihde pykälässä, niin sitten vaatii kytkimen. GS 2:ssa taisi vaatia jomman kumman polkimen joka tapauksessa. Eli voi olla malli- tai ikäkohtaistakin.

Talisman (automaatti) taas vaatii jarrun polkemista käynnistyäkseen.

kaale

Jäsen
Scenic II starttaa jos vaihde on päällä niin täytyy painaa kytkintä. Starttaa myös niin, että vaihde vapaalla ja käsijarru kytkettynä niin silloin vaatii jarrupolkimen painamisen.

hhelminen

Tunnettu jäsen
2015 mallinen Captur 0.9 TCe lähtee käyntiin kun pelkkä vaihde on vapaalla, olen monasti käynnistänyt auton ulkona seisten..

Ylös Bottom