check emission

yepp

Jäsen
Vs: check emission

Itselläni oli sama juttu, eli auto toimi normaalisti, mutta check emissions luki näytöllä koko ajan. Nokka akselin asentotunnistin oli rikki. Eipä tuota oikein varmuudella voi vissiin sanoa muuta kuin luettamalla vikakoodit. Puolista vissiin tulee sama ilmoitus, mutta sen kyllä pitäisi huomata moottorin käynnissä.

keijokos

Aktiivinen jäsen

Virhekoodi oli P0340 eli nokka-akselin asentotunnistin. Mitähän voisi maksaa, ainakaan motonetin luettelosta en löydä ja missäpäin autossa se on?

yepp

Jäsen

keijokos sanoi:
Virhekoodi oli P0340 eli nokka-akselin asentotunnistin. Mitähän voisi maksaa, ainakaan motonetin luettelosta en löydä ja missäpäin autossa se on?

Merkkihuollosta varmaan joudut hakemaan, hinnasta ei ole tietoa kun itsellä meni liikkeen piikkiin. Löytyy kannen oikeasta kyljestä, heti siinä venttiilikopan reunan alapuolella (käsittääkseni?) Vaihto tapahtuu johto irti -> kaks pulttia auki -> anturi pois -> uus tilalle -> pultit kiinni -> johto kiinni. Joku enemmän asiasta tietävä voi kertoa enemmän, mutta tälläinen käsitys itselläni.

Edit: Tarkistin vielä haynes:in korjausoppaasta ja noin sen vaihtaminen juurikin menee. Anturi siis löytyy imupuolen nokka-akselin oikeasta päästä, moottorin kyljestä.

Käkätin

Jäsen

yepp sanoi:
keijokos sanoi:

Merkkihuollosta varmaan joudut hakemaan, hinnasta ei ole tietoa kun itsellä meni liikkeen piikkiin. Löytyy kannen oikeasta kyljestä, heti siinä venttiilikopan reunan alapuolella (käsittääkseni?) Vaihto tapahtuu johto irti -> kaks pulttia auki -> anturi pois -> uus tilalle -> pultit kiinni -> johto kiinni. Joku enemmän asiasta tietävä voi kertoa enemmän, mutta tälläinen käsitys itselläni.

Edit: Tarkistin vielä haynes:in korjausoppaasta ja noin sen vaihtaminen juurikin menee. Anturi siis löytyy imupuolen nokka-akselin oikeasta päästä, moottorin kyljestä.

Lisäksi tietenkin vikakoodien luku + nollaus.

keijokos

Aktiivinen jäsen

Tutkailin ja otin vanhan pois mutta ei sille varmaan mitään voi tehdä, on yhdellä ruuvilla kiinni ja helppo vaihtaa. Maksaa merkkiliikkeessä noin 165€ ja nollaaminen onnistuu omalla laitteella mutta se ei tietenkään nyt nollaannu kun vika on jatkuvasti päällä.

HiTec

Eipä turhia höttyillä :)

Omasta Megustani napsahti tuo samainen anturi reilu vuosi sitten tjsp. Ja tosiaan eipä tuolle anturille itse mitään voinut, eikä Motonet-osanakaan löytynyt => vaihdatin merkkiliikkeessä. Työn määrä oli tosiaan nimimalinen itse osan hintaan nähden :-\

maja2

Jäsen

HiTec sanoi:
Omasta Megustani napsahti tuo samainen anturi reilu vuosi sitten tjsp. Ja tosiaan eipä tuolle anturille itse mitään voinut, eikä Motonet-osanakaan löytynyt => vaihdatin merkkiliikkeessä. Työn määrä oli tosiaan nimimalinen itse osan hintaan nähden :-\

Käsittääkseni Facetilta löytyy ja hinta oli muistaakseni n. 80 egee.

Veikkaan ilman vastuuta että Facet:in 9.0348 on tuohon käypänen.

www.facet.it sieltä catalogo jne.

Näitä Facetin värkkejä myy monikin autotarvikeliike, soittelee paikkakunna liikkeet läpi....

Näitä Megane II antureita Facetilta olen ostanut 1.6i 16v koneeseen:

Map-anturi Facet 10.3023 alkup. Bosch 5WK9681 Renault 820010165
TDC-anturi Facet 9.0196

keijokos

Aktiivinen jäsen

Sain vastauksen jyväskylän rellumyyjältä että alkuperäisen anturin numero on 8200285798 ja tämä löytyy myös facetilta mutta ainakin kuvassa on ihan erinäköinen. Samoin Googlella tuo numero löytt esim saksalaiselta nettikaupalta(45€) mutta sekin on kuvassa erinäköinen eli samanlainen kuin facet jossain kyllä mättää

keijokos

Aktiivinen jäsen

Niinpä niin aina sitä pikkuhiljaa viisastuu. Nokka-akselilla onkin kaksi eri laitetta eli jakopään puolella on varsinaine säädin ja kytkimen puolella tunnistin. Eli minulla oli kädessä säädin ja tunnistin onkin juuri saman näköinen kuin täällä mainittu facet. Tunnistin on oleninaan niin piilossa imusarjan alla että en sitä heti löytänyt.

Ylös Bottom