Change oil soon!

rellunpippana

Aktiivinen jäsen
Alko yhtäkkiä Laguna herjata tuollaista, vaikka öljynvaihtovälin piti olla 30 tkm ja vasta 13000 km ajettu edellisenn vaihdon jälkeen. Kilometrejä huoltoon-näyttö oli yhtäkkiä mennyt nollille. Painoin nappia pitkään, niin taas näyttää 30 000 km seuraavaan huoltoon, eikä enää herjaa öljynvaihtoa. Öljyä on normaalisti. Mikähän mahtoi laittaa sen huoltonäytön nollaan kilometriin??
Oon aatellu vaihtaa 15 tkm välein öljyt tuohon.

kimbe

Tunnettu jäsen
Vs: Change oil soon!

rellunpippana sanoi:
Alko yhtäkkiä Laguna herjata tuollaista, vaikka öljynvaihtovälin piti olla 30 tkm ja vasta 13000 km ajettu edellisenn vaihdon jälkeen. Kilometrejä huoltoon-näyttö oli yhtäkkiä mennyt nollille. Painoin nappia pitkään, niin taas näyttää 30 000 km seuraavaan huoltoon, eikä enää herjaa öljynvaihtoa. Öljyä on normaalisti. Mikähän mahtoi laittaa sen huoltonäytön nollaan kilometriin??
Oon aatellu vaihtaa 15 tkm välein öljyt tuohon.

Niin, vaihtoväli 30 tkm tai x vuotta. Todennäköisesti siis ajettu sen verran vähän edellisen vaihdon jälkeen, että tullut tuo aikaraja (2 v. ?) vastaan paljon ennen kilometrimäärän täyttymistä.

HiTec

Eipä turhia höttyillä :)

Sama tapahtu tuossa Scenessäni vajaa 2v sitten. Ne loput km tosiaan vain haihtuivat ja rupesi herjaamaan öljyvaihtoa. No öljyt siihen sitten kyllä vaihdatinkin, mutta ajattelin mielessäni jotta kellon mukaan ilmeisesti tuli ajot täyteen. No tänä syksynä tuo ei sitten herjaamaan kerinnytkään kun jo vaihdatin öljyt seuraavan kerran. Osu sen verran hyvä tarjous silmiin, että pakkohan se oli käyttää kun kaupasta en saisi edes öljyjä siihen hintaan mitä nyt sai öljyt filsuineen, ilmafilsut mukaanlukien :)

Ex. Megane II:ssani kerran sattui niinkin että olivat huollossa nollanneet tuon jotenkin huolimattomasti tms. sillä huollosta pois ajaessani kertoi jotta 30tkm olisi seuraavaan, mutta jo parin pv päästä olisi halunnut taas uudet liukasteet :o No piipahdus pikahuollossa ja homma kondiksessa kun tuollin en vielä itse tiennyt miten nuo nollataan :-[ Kertoivat tällöin että tuossa olisi 30tkm ja 24kk molemmille omat kellonsa, mutta tiedä sitten häntä ::)

Antti O

Aktiivinen jäsen

Hieman ehkä offtopiccina, tilatkaa öljynne Saksasta.
Muutama hintaesimerkki:

Castrol magnatec 5w40 / Mobil ESP 0w30 10 litraa 60€
Jos otatte 20l astiassa hinta putoaa edelleen. Rahtikulutkaan ei ole paljon mitään / kannu jos pari kaveria tilaa kerralla.

Merkkihuolto lyö mielellään kyllä sen leiman huoltokirjaan vaikka viette omat castrolit mukana kunhan ovat oikealla viskositeetilla ja tyypillä. Eli täyttävät tarvittavat vaatimukset millaista huoltoväliä nyt käytetäänkään. Itse vaihdan kerran vuoteen öljyt niin ei tarvi noista longlife spekseistä juurikaan ressata. Toki Castrolit täyttävät ainakin BMW LL04 vaatimukset. Ja ainakin Auto-Killassa ne sitä tunkee renuihinkin.

Jallmari

Clio IV TCe 90 Expression 04/2013

Antti O sanoi:
Hieman ehkä offtopiccina, tilatkaa öljynne Saksasta.
Muutama hintaesimerkki:

Castrol magnatec 5w40 / Mobil ESP 0w30 10 litraa 60€
Jos otatte 20l astiassa hinta putoaa edelleen. Rahtikulutkaan ei ole paljon mitään / kannu jos pari kaveria tilaa kerralla.

Merkkihuolto lyö mielellään kyllä sen leiman huoltokirjaan vaikka viette omat castrolit mukana kunhan ovat oikealla viskositeetilla ja tyypillä. Eli täyttävät tarvittavat vaatimukset millaista huoltoväliä nyt käytetäänkään. Itse vaihdan kerran vuoteen öljyt niin ei tarvi noista longlife spekseistä juurikaan ressata. Toki Castrolit täyttävät ainakin BMW LL04 vaatimukset. Ja ainakin Auto-Killassa ne sitä tunkee renuihinkin.

Juuri näin toimin itsekkin, Saksasta pari kannua ELFiä 28€/5L. Keskarilla haluttiin yli 60€ 4,1 litrasta. 8)

jonezi

Jäsen

Laittakaas linkkejä mistä noita öljyjä kannattaa tilata. Jos jollain on tietoa mista saisi tuota Transelfiä niin jakakaa infoa.

Jallmari

Clio IV TCe 90 Expression 04/2013

jonezi sanoi:
Laittakaas linkkejä mistä noita öljyjä kannattaa tilata. Jos jollain on tietoa mista saisi tuota Transelfiä niin jakakaa infoa.

www.ebay.de

TransElfiä saa Örumin jälleenmyyjiltä.

Laguna00

Moderaattori
Ylläpidon jäsen

jonezi sanoi:
tääl foorumilla on keskustelu tuosta tranself aski öljystä ja sen jälleenmyyntipisteistä. koitas haulla, oon itte kännykällä netissä ja ei viitti hakua käyttää...

edit : löysin käain hakeemalla..
http://renaultkeskustelu.net/foorumi/index.php?topic=1792.0

rellunpippana

Aktiivinen jäsen

Niin, vaihtoväli 30 tkm tai x vuotta. Todennäköisesti siis ajettu sen verran vähän edellisen vaihdon jälkeen, että tullut tuo aikaraja (2 v. ?) vastaan paljon ennen kilometrimäärän täyttymistä.

Kimbe, oon kyllä ite vaihdattanu öljyt tuohon vajaa vuosi sitten. Sen verran vähän tulee tällä kakkosautolla ajettua, että toki vaihdertaan öljyt taas ku vuosi tulee täyteen, eli Joulu- tai tammikuussa. Hassua vaan tuo öljynvaihtoilmaisimen nollaantuminen itsestään. No eipä tuo nyt haitttaa...

Ylös Bottom