Tuli näköjään ainakin 2020-vuosimallille maahantuojan takaisinkutsu voimansiirron ohjausyksiköiden päivitykseen. Takaisinkutsun mukaan Renault on havainnut mahdollisen ongelman sähkömoottorin toiminnassa, joka saattaa johtaa häiriövalon ja viestin "sähköhäiriö" ilmaantumiseen.
Käytin myös päivityksessä, 1 tunti meni H:linnan auto verkkokaupassa, siellä vastasivat heti puhelimeen! Kuraläppiä olen myös etsiskellyt, varmaan pitää itse väkästää syksyksi, kun valmiit ovat vähän onnettomia!Tänään kävi Captur 2020 tuossa takaisinkutsuhuollossa. Päivittivät jotain ohjelmistoja sinne sähkömoottoriin jatai sen ohjausjärjestelmiin. Huoltomies ei oikein selvällä suomella osannut selittää. Reilun tunnin oli auto huollossa, en toki itse ollut vieressä katsomassa, että kuinka kauan oikeasti kesti.
Kysymys tähän...
Captur kerää etuovien ja kynnyksen väliin talvella hirveän määrän loskaa ja nyt kevätkesällä sitten kuraa, hiekkaa yms. Jämähtää sitten oven alalaitaan kiinni. Oletteko mitenkään saaneet ratkaistua asiaa? Kuraläpät? Vaan mahtaako ne vaan auttaa siihen, ettei kura lennä niin paljon ovien kylkeen. Ja jotenkin tuntuu ettei tähän malliin oikein ole etukuraläppiä, ainakaan virallisia. Ebaysta löytyvät on kaikki edelliseen korimalliin. Joku muu este etulokarin sisään? Jostain sieltä lokasuojan ja oven välistä sitä kuraa pääse tuonne väliin...
Oli kyllä aikamoinen taistelu = runnottava suodatin todella lyttyyn ja väkisin tunkemalla meni paikalleen (siis ilman että hanskalokeroa otti pois) -> en kyllä ihan heti ole uusiksi tekemässä tuota.. kädet verillä terävien muoviosien jäljiltäEipä olekkaan helppoa vaihtaa raitisilmasuodatinta, sain vanhan pois, mutta uuden paikalleen saaminen vaatii ilmeisesti hansikaslokeron poiston
Isäpuoleni taxilagunaan vaihdettiin aikoinaan samasta syystä takuuseen koko moottori (oli jo reilusti yli 100tkm mittarissa mutta auto oli vähän yli vuoden vanha), siis pienen öljyvuodon takia.Sen sijaan huoltomies soitti ja kertoi, että vaihteistosta vuotaa hiukan öljyä. Vaihteisto menee kuulemma vaihtoon kunhan saavat ensin luvan maahantuojalta operaatioon. Hiukan jäi mietityttämään, vaihteisto vahdetaan kun se vuotaa hiukan öljyä. Täytyy tänään kysellä hiukan lisää kun käväisen Autosalpassa.
Myös mun pistoke meganessa havaittiin huollossa (atoyautohuolto) vaihteiston öljyvuoto, käytin autoserviassa eilen sitä ja sinne se myös jäi ,pitää kuulemma vaihtaa sähkömoottori kun on öljyä vuotanut myös sähkömoottorin puolelle, osien odotteluun saa varata aikaa vähintään 1.kkEilen kävi auto takaisinkutsun takia päivityksessä. Samalla pyysin tutkimaan vanhaa vaivaa, matalan nopeuden ravistusta. No eihän sitä sitten huollon mukaan löytynyt. Kuten ei löytynyt (mielestäni) takaoikealta kuuluvaa narahdustakaan mikä kuuluu kun ajaa esim. hidasteeseen. Sen sijaan huoltomies soitti ja kertoi, että vaihteistosta vuotaa hiukan öljyä. Vaihteisto menee kuulemma vaihtoon kunhan saavat ensin luvan maahantuojalta operaatioon. Hiukan jäi mietityttämään, vaihteisto vahdetaan kun se vuotaa hiukan öljyä. Täytyy tänään kysellä hiukan lisää kun käväisen Autosalpassa.
Myös mun pistoke meganessa havaittiin huollossa (atoyautohuolto) vaihteiston öljyvuoto, käytin autoserviassa eilen sitä ja sinne se myös jäi ,pitää kuulemma vaihtaa sähkömoottori kun on öljyä vuotanut myös sähkömoottorin puolelle, osien odotteluun saa varata aikaa vähintään 1.kk
Vailla mitään omaa kokemusta hybrideistä ja viitaten "ruostuviin BMW plugari moottoreihin" niin esilämmitetäänkö näissä jäähdytysnestettä ja moottoria (sähköllä) kun ajaa pelkällä sähköllä vai tehdäänkö aina kylmästarttia silloin kun moottori käynnistyy?
Harvoin museovehkeissä, tai esim ruohonleikkurissa, ruostu moottorit sisältä vaikkei puoleen vuoteen ajeta yhtään mitään.
Joo itsekkin olen tyytyväinen ollut autoon jopa siinä määrin et hommattiin perheeseen toinenkin samanlainen megane, vaikkakin tässä toisessa emännän käytössä olevassa autossa on ilmennyt erikoinen vika, nimittäin autosta häviää virrat yhteen tiettyyn parkkihalliin ajettessa, ongelmaa on autoverkkokauppa yrittänyt selvittää useamman kuukauden tuloksetta, vikakoodeja antaa jos jonkinlaista, seuraavaksi asentaja tulee itse ajelee sinne halliin läppäri kytkettynä autoon): missään muualla auto ei ole hävittänyt virtoja.
Meidän molemmat autot on rekisteröity -21 silloinhan niitä taidettiin vähän enemmän myydä. Omani on RS line joka muuten tuntuu selkeästi pirteämältä kuin emännän intens malli jostain syystä. Kun kyselin 60tkm huolto hintoja niin isoja eroja on muuten hinnoissa: autoverkkokauppa 875€, autoservia 770€ ,Autosalpa 760€ ja atoyautohuolto 460€ jonne sitten veinkin autonhuoltoon, samat hinnat varmaan myös capturille, kuulemma pelkät sytytystulpat esim. autosalvassa 330€Ei mitään tietoa tästä asiasta mutta tokkopa dinomehuosastolla mitään esilämmityksiä on.. Meidän katiskalla ajetaan kyllä useamman kerran vuodessa pitempää siivua eli polttomoottori ajetaan kyllä kunnon kuormalla lämpimäksi silloin. Varsinkin kun ei näissä mitään ylimääräisiä tehoja ole.
Teillä on sitten aika iso osuus valtakunnan plugari-Meganeista. Näitä oli ilmeisesti viime vuonna laitettu kilpiin ihan 6 kappaletta.