Captur 2021 herjaa, että pitäisi tarkistaa etukamera ja varoitusvaloja palaa

muntsa

olli
Olen laittanut viestiä valtuutettuun huoltoon, muttaaaa eipä ole mitään kuulunut!!! Ongelma on seuraava:
Hei!

No nyt on muutaman kerran ilmestynyt yllämainitut viestit näyttöön sekä jakoavaimen kuva ja törmäysvaroitin Jotain mainintaa löysin ohjekirjastakin, mutta ei sen parempaa selvitystä. Välillä nuo ilmoitukset katoavat, mutta ilmestyvät aiaan uudelleen. Olen yrittänyt puhdistaa tuulilasin anturia ja muita etupään antureita, mutta eipä auta. Tuossa vielä kuvat (vähän epäselvät) ilmoituksista.

Mitähän tälle pitäisi tehdä?
vielä vähän lisätietoa viasta. Tänään, kun lähdin liikkeelle ei vikailmoitusta tullut. Yksi parkki ja uudellen liikkeellelähtö, edelleen kaikki ok. Vartin ajon jälkeen ilmestyi tuo sama varoitus taas näyttöön ja aktiivinen jarrutus merkkivalo pois päältä. Ei auttanut auton uudelleen käynnistys eikä aktiivisen jarrutuksen uudelleen päälle laitto. No kokeilin vielä sammuttaa moottorin ja ennen käynnistystä painoin aktiivisen jarrutuksen päälle. Ja kas kummaa nyt se pysyi päällä kotiin asti???
Tätä on nyt esiintynyt viikon verran ilman mitään logiikkaa. Missä ihmeessä nuo "etukamerat" oikein sijaitsevat? Peruutuskamera kyllä löytyy. Ei ymmärrä?

Liitteet

• 20220222_183015.jpg
    20220222_183015.jpg
    109,2 KB · Katsottu: 18
  • 20220222_182934.jpg
    20220222_182934.jpg
    62,8 KB · Katsottu: 18

mikro

Jäsen
Eipä mulla tuohon ole muuta vastausta kuin että tervetuloa kerhoon. Olen jo täydellisen kyllästynyt vastaaviin omassani etten enää noita jaksa katsella. Kyllä ne siitä sitten taas, ainakin mulla, ovat hävinneet ja nyt jo vaihteeksi pysyneet poissa joitakin viikkoja jopa.

muntsa

olli
onko sulla vastavanlainen 20-21 mallinen Captur? Oletko yrittänyt korjata ongelmaa takuuhuollon kautta? Laitoin sinne viestiä ja vihdoin viimein jotain vastasivat. Eli pitää viedä tutkittavaksi. Tuntuu, ettei heillä ole hajuakaan mistä on kysymys. Sama juttu noissa mun aiempien Captureiden kanssa, kun on takuuasioista kysymys, niin kovin on vaikeaa????

mikro

Jäsen
Noinhan se on näyttänyt olevan mitä mulla on näitä eri versioita ollut viimeisen 10 vuoden aikana. Jonkin päivityksen saattavat suostua tekemään mutta jos jokin arvokkaampi palikka pitäisi vaihtaa muun kuin juuri päällä olevan pysyvän vian takia, niin on todella vaikeaa. En minä näiden takuuasioiden todellisesta sopimustilanteesta tiedä muuta kuin toisen käden tietoja ja niiden mukaan myyjäliike vastaa kaikesta takuun liittyvistä kuluista kun on jo hankintasopimuksen yhteydessä sovittu niistä hyvitys maahantuojan kanssa. Kukapa sitä nyt "omistaan" haluaa luopua?

muski

Aktiivinen jäsen
Kyllä noita hälyjä tulee mersussakin näyttöön vähän väliä, pakkasilla, rapa ja lumikelillä. Niiden pitää olla herkkiä ja jos vähänkään on anturin edessä likaa yms, niin ne herjaa mittaristossa.... Ei kannata ottaa liian vakavasti, kun ne alkaa kuitenkin toimimaan kun huurteet ja liat poistuu niistä :)

muntsa

olli
Joo tiedän olevani vähän herkkä noiden vikilmoitusten kanssa, mutta siitä huolimatta minusta valtuutetun Renanault takuuhuollon pitäisi reagoida jotenkin muuten kuin , että pitää testata. Kyllä heillä pitäisi olla tietoa, jos tämä on normaalia ja osata neuvoa miten menetellä.

muski

Aktiivinen jäsen
Joo tiedän olevani vähän herkkä noiden vikilmoitusten kanssa, mutta siitä huolimatta minusta valtuutetun Renanault takuuhuollon pitäisi reagoida jotenkin muuten kuin , että pitää testata. Kyllä heillä pitäisi olla tietoa, jos tämä on normaalia ja osata neuvoa miten menetellä.

Voihan se huolto niihin reagoida, mutta kun monesti noille ei ole mitään tehtävissä, kun ne poistuu itsekseen. Meilläkin on tuo Clio V ilmoittanut joskus noista, niin kuin tuo minun työsuhde mersukin... Monesti töihin mennnessä mersukin ilmoittelee peränjälkeen, milloin mikäkin avustin on pois käytöstä. Kuittaan vaan OK pois ja sillä selvä. Oikea vika jää palamaan esim kahdeksi päiväksi, niin sitten huoltoon kuittaamaan se pois.

Fuego Turbo

Tunnettu jäsen
On nämä tälläsiä nää uudet autot. Toisaalta ymmärrän kyllä, mutta tälläistä tilannekomiikkaahan tää aiheuttaa. Pitäisköhän jatkaa vaan ohjaustehostin ja ikkunaveivi kannalla?

Mä saan vielä Turbon joskus museorekisteriin ( saisi nyt jo) mutta te ette saa ikinä noita uusianne, siitä pitää Trafi huolen. Kun ne ei toimi nyt niin ei toimi 30 vuoden päästä mikään muukaan.

Ei tämä ole yksin Renaultin ongelma...

muntsa

olli
No nyt on auto vauriokorjaamossa, kun joku survoi takaoven parkkipaikalla ja ovi meni vaihtoon. Ainakin saan uutta kokemusta noiden Renanaulttien jälkeen, kun alla on Toyotan C-HR Hybridi. KOrjaamolta lähtiessä ihmettelin, kun auto ei starttaa. En huomannut, että alla oli hybridi. Pari päivää ajaneena täytyy sanoa, että ei hassumpi laite. Peruutuskameran kuva aivan huikea verrattuna Captureen. Hallintalaitteet tuntuvat hieman omituisilta, mutta se kai vaatisi vaan totuttelua. Tosoin eihän tuo aauton muotoilu kovin kaunis ole...

Ylös Bottom