Captur 2021 avaimen paristo ja "tarkista etukamera" varoitus

muntsa

olli
Mimulla on tuo ovien automaattinen lukitus alkanut vähän kenkkuilemaan. VÄlillä toimii ihan hyvin ja välillä ei. Voisiko johtua näistä helteistä vai pitäiskö vaihtaa paristo? Auto alle 2v vanha. Toinen asiani koskee tuota myöskin aina välillä liikkeelle lähdettäessä syttyvää "tarkista etukamera" ja työkalun kuvaa. Yleensä, kun ajaa jonkun matkaa ja starttaa uudellen ei hälytä enää? Mikähän tuossakin on syynä?

mikro

Jäsen
Tekisi mieli vastata samoin kuin eräs täällä minulle erääseen toiseen juttuun, elikä : taitaa olla ominaisuuksia? Omassani kanssa, pari vuotiaassa, meni patteri tyhjäksi tuossa ajassa. Eipä taida tuo alkuperäinen patteri tuon pidemmälle riittää? Muutoin voisi tietysti tarkistaa että se tuulilasi siitä ylhäältä keskeltä on varmasti puhdas sen kameran takia. Tuskin tuolle itse paljoa enempää voi?

Petsku76

Aktiivinen jäsen
Patterin vaihdolla kakeen kannattaa aloittaa. Ei se näissä "avaimettomissa" tosiaan kestä montaa vuotta. Helppo parin minuutin homma ja sen litteän patterin (olikohan CR2032?) löytää miltei R-kioskilta. Sen oon huomannut, että jos kake on samassa taskussa kännykän kanssa, jonka kuorissa RFID -suojaus, kake reagoi huonommin. Kameran suhteen samaa mieltä kuin yllä.

Akseli

Aktiivinen jäsen
Mulla 2,5v vanha Clio ja siihen oon vaihtanut molempien kaukojen paristot, ja pariston malli on tosiaan CR2032.
Talvisin tuota tarkasta etukamera tulee aika usein mutta kesällä ei pitäis olla mitään estettä sillä.
Etukamerallehan tehdään kalibrointi kun käyttää huollossa, ainakin mun Clioon tehtiin, ei tosin poistanut haamujarrutuksia.
Herjaskohan samalla lailla jos etututkan edessä on jotain? Vai tuliko siitä eri teksti?

muntsa

olli
Ai noita voi jotenkin kalibroida? Tai ainakin sanoivat sen tehneensä. Mahtaakohan tuon surkean takakameran kuvankin saada kalibroitua?. Tuosta avaimesta viielä. Eikö siitä pitäisi tulla ilmoitus, jos paristo on heikko? Näillä helteillä mulla on tosiaankin ollut puhelin samassa taskussa. Täytyypi testata.

Fuego Turbo

Tunnettu jäsen
Avaimettomissa/kortilla varustetuissa paristot kuluu nopeammin kyllä. Joku joskus eräällä toisella merkkikerhon palstalla oli todennut, että jos päivän aikana on paljon liikenteessä, niin kuluu toisesta kortista tosi nopeasti. Tosin kuluu ne avaimistakin,ainakin pakkas/talvikaudella.

Fuego Turbo

Tunnettu jäsen
Ai noita voi jotenkin kalibroida? Tai ainakin sanoivat sen tehneensä. Mahtaakohan tuon surkean takakameran kuvankin saada kalibroitua?. Tuosta avaimesta viielä. Eikö siitä pitäisi tulla ilmoitus, jos paristo on heikko? Näillä helteillä mulla on tosiaankin ollut puhelin samassa taskussa. Täytyypi testata.
Eikö noista etukameroista? ollut joku huollon takaisinveto huoltocamppis, joku täällä mielestäni puhui siitä. Jospa tuo ongelma poistuisi?

muntsa

olli
Vielä tuosta "tarkista etukamera" ilmoituksesta. Tuskin se etukamera on mitenkään likainen tms. Kun kerran ilmoitus häipyy, kun muutaman kerran käynnistää moottorin uudellen ja on laittanut ensin näytöstä sen etäisyysvalvonnan uudellen päälle.

mikro

Jäsen
Ihan vaan noin yleisesti ottaen niin olisi mukava tietää/kuulla mitä nämä huollon ammattilaiset näistä nykyhimmeleistä oikein ajattelevat. Luulisi vaan olevan välillä aika turhauttavaa yrittää selvittää näitä nykyongelmia josko kulloinkin on kyseessä todellinen laiteongelma tai ohjelmistovirhe johon toivotaan ns.päivitystä. Tai ehkä on ollut kyseessä jokin erityisolosuhde, johon ei olla mitenkään osattu varautua laitteessa/ohjelmistossa. Oma kokemukseni on että asiakas jää noissa tilanteissa usein aivan heitteille. Esimerkiksi tuo datayksikkö, jossa olevaa vikaa ei suostuttu myöntämään ennen kuin useita ns.päivityksiä oli tehty turhaan. Tuossa meni melkein vuosi ennenkuin laite vaihdettiin. (onneksi kyseessä ei ole mitenkään "elintärkeä" palikka). Vähän samantapainen oli/on tuo efb-akku tuon s&s toiminnon osalta. Osa niistä ehkä toimii oikein, minun ei ainakaan. Kyllä näitä varmaan löytyy vastaavia. Kaipa niiden kanssa vaan pitää oppia elämään niin kauan kun auto vaan tekee perustoiminnon, elikä vie paikasta a paikkaan b tarvittaessa.

mikro

Jäsen
Ihan mielenkiintoista. Omani ei ole mennyt tuohon hätäjarrutukseen asti mutta nuo varotusilmotukset on vaan vilkkuneet ilman oikeaa perustetta ja loppuneet kun tilanne on jotenkin muuttunut kai? Ehkä tuota on kalibroitu tai ei. En huomannut viime huollossa kysellä.

Ylös Bottom