CAN CLIP V159 korjaus oskilaattoreiden vaihdolla

-jamo-

Jäsen
Vs: CAN CLIP V159 korjaus oskilaattoreiden vaihdolla

MTI sanoi:
Siis hä, eihän ostajan tarvi mitään arvoja ja postikuluja ilmoitella tullille. Myyjä laittaa pakettiin sen arvon. Tulli hoitaa tullauksen jos on tarve. Mistä se tulli tietää paljonko oon oikeasti paketista maksanut.
Tilasin clipin saksasta, ei mene tullimaksuja. Mutta paketti olikin lähetetty Kiinasta ja jos olisi jäänyt tulliin, niin se olisi ollut myyjän vastuulla mielestäni, koska olin tilannut saksasta.

Se ei Kiinan poikaa paljoa vastuukysymykset enää siinä vaiheessa kiinnosta kun rahat on saatu joten tullausmaksut jää ostajan hoidettavaksi (jos tulliin jää).

maanma

Aktiivinen jäsen

MTI sanoi:
Tulli hoitaa tullauksen jos on tarve. Mistä se tulli tietää paljonko oon oikeasti paketista maksanut.
Tilasin clipin saksasta, ei mene tullimaksuja. Mutta paketti olikin lähetetty Kiinasta ja jos olisi jäänyt tulliin, niin se olisi ollut myyjän vastuulla mielestäni, koska olin tilannut saksasta.
Tilausehdoissa on aina, ettei myyjä vastaa tullista.

Tulli tietää esimerkiksi siitä, että esität ostosta vaaditun kuitin, missä asia postitus ja ostohinta näkyy.
Näyttövelvoite on ostajalla.

JiiKoo_2081

Jäsen

Nostellaampas tätä aihetta.

Itselle pamahti postista nyt Clip asennuksineen, "Briteistä" eli Hong Kongista tuo taisi loppupeleissä tulla vaikka olikin "UK seller". Joka tapauksessa; softan asennus ok ja kaikki toimii oikein, mutta laitetta ei löydy mitenkään päin. Ei ehdota ajurien asentamista, ei pidä XP normaaleja usb-laitteen kytkentä-ääniä, ei löydä kytketyistä laitteista "Unknown Deviceja". Vaikuttaa täysin hengettömältä koko purkki toistaiseksi. Myyjälle laitettu videon kanssa kysymystä aiheesta, mutta sillä välin tännekin: käyttäytyykö rikkinäisillä oskillaattoreilla varusteltu Clip tuolla tavalla?

Ja FAQ:t perään;
-Juu on 32bit windows XP
-Juu olen kokeillut useampaan porttiin useammalla kaapelilla

kimbe

Tunnettu jäsen

JiiKoo_20 sanoi:
Vaikuttaa täysin hengettömältä koko purkki toistaiseksi.

Niin siinä ei pala edes se punainen USB-ledi kun tökkäät sen piuhan USB-porttiin?

kimbe

Tunnettu jäsen

^Mitä tarkoittaa käytännössä tuo useampaan porttiin koittaminen - samassa koneessa vai eri koneilla?

Aika epätodennäköinen vaihtoehto, mutta jos löytyy toinen kone läheltä, niin testaa nyt varmuuden vuoksi sen toisenkin koneen usb-liitännästä. Joillain ollut joidenkin koneiden usb-liitännän virransyöttö sen verran heikkoa, tai klooni-clipin virrantarve suuri, että ei ole sen takia toiminut. Toinen ongelma on ollut ainakin sen liitinpaneelin ja piirikorttien välisten liitosten juotokset, jotka olleet kinukkien jäljiltä osittain auki. Olettaen nyt siis että koko laite ei saa virtaskaa, kun ei se ledikään kerran pala. Ellei ledi sitten ole paskana. Tosin noita erilaisia clip-versioita ja piirilevyjä niissä alkaa olla jo kahden käden sormille, joten niissä nyt voi olla jo erilainen toimintalogiikkakin. Tai miljoona muuta syytä, että miksei toimi.

JiiKoo_2081

Jäsen

^Kahdella eri koneella kokeiltu, kummallakaan ei sytytä lediä eikä löydy koneelta mitään jälkiä minkään liittämisestä. Max. 500mA liitäntöjä olivat tietääkseni kaikki.
Noh, täytynee odotella birttiläisen (kinukin) vastausta vielä, uutta tilalle tai rahoja takaisin on turha odotella jos rikkoo aukomalla sinetit tässä vaiheessa. Eiköhän sieltä hänen hyllystään löydetä toimivakin kapistus mulle ;D

hhelminen

Tunnettu jäsen

Tuli itsekin tilattua laadukkaat EPSON TOYOCOM oskillaattorit clippiin (vaikka vielä ei ole hajonnutkaan) kun maksavat noin briteissäkin vain noin euron kappale https://www.ebay.co.uk/itm/350852171654
Toivottavasti nuo käyvät kun tuli vähän sokkona tilattua tämän topicin tiedoilla (katsomatta itse clipin sisältä alkuperäisten tyyppiä), no menetys ei ole suuren suuri vaikka eivät kävisikään.

pasiv

Aktiivinen jäsen

On SP 19 B malli sen verran erilainen, että siinä ei nuo oskillaattorit ole samanlaisia kuten esimerkkikuvassa

Liitteet

• sp19-d-can-clip-v162-pcb.jpg
    sp19-d-can-clip-v162-pcb.jpg
    61,4 KB · Katsottu: 33

clio_rt

Jäsen

Näyttäisi olevan b-mallissa kiteet ei oskillaattorit.
Itsellä kans vahingossa tuli ostettua b malli vaikka a oli tarkoitus.
Yhteys pätkii 10min välein tai tippuu kokonaan linjalta, ärsyttää.
Pitääkin avata oma ja katsoa mitä siihen voisi tehdä, oletuksena että kiteet ovat pätkimisen syy.
Oliko joku b-malleja korjannut kiteitä vaihtamalla?

pasiv

Aktiivinen jäsen

Mulla ei enää pysty tuolla B mallilla ottamaan livedata ollenkaan. Herjailee ja pätkii myös normi vikakoodien luvussa, mutta saa ne hommat kuitenkin jotenkin hoidettua. Noissa paremmissa versioissa näyttäisi olevan kiteet ja oskillaattorit. Jotain huoltoa tuolle pitäisi alkaa tekemään.

Ylös Bottom