Can Clip:n asennus

hhelminen

Tunnettu jäsen
Vs: Can Clip:n asennus

kekeV sanoi:
Win 7 32 bit pitäisi toimia ( en ole kokeillut ), 64 bit ei toimi, ei ole ajureita.

En nyt mene vannomaan mutta myyntisivustoilla (mm obd2repair.com) väitetään että V138 versiossa olisi jo 64-bit ajurit ja toimisi myös Win8 käyttiksessä...

kekeV

Aktiivinen jäsen

hhelminen sanoi:
kekeV sanoi:
Win 7 32 bit pitäisi toimia ( en ole kokeillut ), 64 bit ei toimi, ei ole ajureita.

En nyt mene vannomaan mutta myyntisivustoilla (mm obd2repair.com) väitetään että V138 versiossa olisi jo 64-bit ajurit ja toimisi myös Win8 käyttiksessä...
Niinpä, noita väitteitä ollut jo aikaisemmissakin versioissa.
Joku aina väittää silloin tällöin saaneensa toimimaankin, en tiedä miten, mutta ainakin jotkut näistä osoittautuneet win 7:n XP modeksi.
Mutta luulisin että niin kauan kuin renu ( tai ohjelmatoimittaja renulle ) ei noita ajureita tee, eivät kiinalaisetkaan niitä pääse modaamaan ja tuskin kokonaan ite tekevät. Mutta saatan tietysti olla väärässäkin.
Ja näille myyntisivustojen jutuille en todellakaan paljon painoa laita, kun yksi kirjoittaa omalle sivulleen jotain, se sama on kohta kaikkien muittenkin sivuilla jopa kirjoitusvirheineen = kopioivat toisiltaan.

incertain

Jäsen

Testattu on,ei toimi Win7:lla 64bittisellä.Eikä edes luvattu toimivankaan.Pitää olla XP.Töitä pitää painaa,niin ei ehdi paneutua ongelmaan täysipainoisesti.Mutta sylettää kyllä,ja norttia palaa,koska tarvetta vekottimelle olis.Tällä hetkellä paukahti ajonestoa päälle.Jos jollakulla toimiva softa pääkaupunkiseudulla,voin maksaa jos saan vekottimen vörkkimään......

pasiv

Aktiivinen jäsen

Renumäänillä on ainakin toimiva softa ja kone vantaalla, Tuli käytyä hänen luonaan abs vian kanssa ja heti selvis vika. Laitoin YVtä sulle tuosta.

VAIMOLLARENU

Jäsen

hhelminen kirjoitteli: "Ei...."
Herää kuitenkin kysymys että miten korjaamot pystyy paikallistaan vian OBD-lukijalla? ???
Katsastus on tosin helppo hämätä yleensä kun poistaa vikakoodit ja ajaa lyhyen matkan katsastukseen! 8)

hhelminen

Tunnettu jäsen

VAIMOLLARENU sanoi:
hhelminen kirjoitteli: "Ei...."
Herää kuitenkin kysymys että miten korjaamot pystyy paikallistaan vian OBD-lukijalla? ???
Katsastus on tosin helppo hämätä yleensä kun poistaa vikakoodit ja ajaa lyhyen matkan katsastukseen! 8)

No korjaamoiden OBD lukija maksaa 5-10 kertaisen hinnan Clipiin, joten niiden kohdalla ei voida puhua pelkästään lukijasta (korjaamoilla onnistuu myös ohjelmointi niin kuin Clipilläkin).
Ns pelkillä OBD lukijoilla onnistuu yleensä relluista vain yleisten vikakoodien poisto, mutta esim jos sähköikkunassa on vika päällä sitä nuo halvat OBD lukijat eivät kerro.

epe

Jäsen

En voi olla kysymättä seuraavaa kun kukaan ei ole kirjoittanut mitään DDT2000 ohjelmasta sen toiminnasta.
Eikö kellään muulla ole toimivaa DDT2000 vikakoodin lukijaa jolla voi tehdä varmaankin lähes saman kun CLIPillä.
Olen nollannut DP0 laatikon öljyn ikälaskurin öljynvaihdon yhteydessä, muuttanut nopeusmittarin asetuksia
rengaskoon mukaan, lambdan toimintaa seurannut sen ollessa rikki kaikkea en edes voi kuvitella mitä sillä voi tehdä.

pasiv

Aktiivinen jäsen

Mistä olet tuon DDT2000 systeemin hankkinut ja mitä kustansi?

VAIMOLLARENU

Jäsen

Jos sähköikkunassa vika niin sen kait huomaa ilman lukijaakin jos ikkunaa yrittää käyttää? 8)
Ostin pari vuotta sitten OBD-lukijan jolla pystyi testaamaan lähes kaiken, maksoi tarjouksessa reilun satasen.
Harmikseni se ei tunnistanut toista kulkinettamme (muistaakseni Renua) joten palautin. Ostin sitten netistä alle satasella lukijan joka on ihan perusmalli mutta saa yleisimmät vikakoodit esille ja poistettua lähes kaikista autoista.

epe

Jäsen

Olen eri maiden Renault foorumeilta hankkinut tietoa , erityisesti venäläinen foorumi on ollut kiintoisa.
Tavallista OBD-lukijaa ja DDT2000 ohjelmistoa , ei voi rinnastaa mitenkään toisiinsa.
DDT2000 ja CLIP ovat eri sarjassa tavallisiin lukijoihin nähden, ne ovat melkein autotehtaan omien ohjelmien veroisia.
Ostin joskus ELM 327 lukijan jolla pystyi lukemaan jotain yksinkertaisia tietoja mutta ei mitään todella tärkeää,
lasinnostin ei kuulu edes mainittaviin asioihin.
En ole maksanut mitään itse ohjelmasta jos ei lasketa tunteja joita olen viettänyt netin ihmeellisessä maailmassa.
Johdon olen vaihtanut kaverilta, annoin vaihdossa ELM327:n piuhan.
Olen myös suomentanut osittain valikkoja niiltä osin kun se on ollut mahdollista vaikuttamatta itse ohjelmaan.

kekeV

Aktiivinen jäsen

epe sanoi:
Olen eri maiden Renault foorumeilta hankkinut tietoa , erityisesti venäläinen foorumi on ollut kiintoisa.
Tavallista OBD-lukijaa ja DDT2000 ohjelmistoa , ei voi rinnastaa mitenkään toisiinsa.
DDT2000 ja CLIP ovat eri sarjassa tavallisiin lukijoihin nähden, ne ovat melkein autotehtaan omien ohjelmien veroisia.
....
Eksyin joitakin aikoja sitten jollekin venäläiselle sivustolle jossa tuota DDT2000:sta yritettiin ympätä elm:n kanssa, miten lie projektissa käynyt, juttu taisi olla vuodelta 07 tai jotain.
DDT2000 ymmärtääkseni pelkkä ohjelma ja taisivat luopua siitä jo aikoja sitten, vai onko vielä hengissä. Vanhempien autojen kohdalla ole tietysti mitään väliä, kehitetäänkö vai ei. Millä liität koneen auton obd2 väylään ?, pelkkä johto ei riitä.

epe

Jäsen

Viimeisin löytämäni versio on sellainen mistä löytyy esim. Laguna III, taitaa olla vuodelta 2010.
Tällä päivitin vanhemman version joka oli muokattuna läppärillä.
Johdoksi olen viritellyt KKL-kaapelin joka tarvitsee tietysti myös virtuaalisen com-portin toimiakseen.
Tämäkään ei ole aivan täydellinen toiminnaltaan mutta on riittänyt tähän mennessä tehtyihin toimenpiteisiin.
On toiminut 00 ja 03 Lagunoissa.

hhelminen

Tunnettu jäsen

VAIMOLLARENU sanoi:
Jos sähköikkunassa vika niin sen kait huomaa ilman lukijaakin jos ikkunaa yrittää käyttää? 8)

Mutta jos sähköikkunassa on ollut jossain vaiheessa vika ja se ei ole juuri "päällä" niin senkin näkee Clipillä.
Meidän 2003 meganesta paljastui 3kpl vikahistorioita, 1 ns päällä oleva ja 2 tallennettua vikahistoriaa (joista siis näki mitä vikaa on aiemmin ollut).
Se voiko niitä olla enemmänkin kuin kolme mahdollisesti sitä en tiedä....

VAIMOLLARENU

Jäsen

Meillä oikuttelivat kaikki sähköikkunat kun akku oli irti tovin, mikä on normaalia. Vikakoodeja en lukenut koska tokeni kunhan asentonsa löysivät.

incertain

Jäsen

kekeV,olisko muuta paikkaa mihin se rekisterimerkintä on tullut kuin noi mitkä aikaisemmin sanoit? Ei anna rekisteröidä sitä rsrwin osiota.

kekeV

Aktiivinen jäsen

Ymmärsinkö oikein ? Saat asennettua uusiksi ja nimenomaan uusasennuksena ( ei siis kerro päivittävänsä ).
Jossakin, todennäköisesti rekisterisrissä, on tieto siitä milloin asennettu ja mihin asti lisenssi voimassa. En ole selvitellyt asiaa, kun ei ole ollut tarvetta, eli en tiedä, mutta asennus uusiksi onnistuu noilla aiemmin maintesemillani toimenpiteillä.

Luulen, että hänsläät jotain tai sitten olet saanut viallisen rsrwin.exe crak tiedoston.
On pelkkää arvailua ( ilman printscreen kuvia ), missä homma tökkii.
Ota asennuksesta printscreenit aiemmin antamillani ohjeilla. Ohjeita löytyy netistä varmasti lisää ( kysy kuukkelilta "kopiointi leikepöydälle" ).
Kun kuvat näkyvissä, useampikin foorumilaisista voi sitten verrata siihen mitä itse asentaneet.

Jos kyse viallisesta rsrwin.exe tiedostosta, saat varmaan tavaran toimittajalta uuden ja ellei se onnisu, voin lähettää vaikka sähköpostinia version 135 asennusCD:n, sillä homma ainakin itselläni onnistui ihan heittämällä ( itseasiassa useampaankin kertaan ).
Päivitys uudempaan versioon ei kysele enää lisenssiä ei rekisteröintiä.

incertain

Jäsen

Omat taidot kun loppui,apuun tuli tietokoneguru,joka asensi koko xp:n ja clipin version v145:n? kahdelle eri läppärille (varmuuden vuoksi) ja nyt avautui rellun sielunelämä minullekin.Pikaiset testit vaan tehty,ajan kanssa pitää paneutua vekottimen toimintaan. Kiitos kaikille jeesistä...

teekeino

Nuorempi jäsen

Tähän sellainen huomio että itse sain homman toimimaan hienosti käyttämällä VirtualBoxia johon sisälle joku XP asennus:

https://www.virtualbox.org/wiki/Downloads

Helpottaa elämää ja jos menee asentelut pieleen niin voi vaikka pystyttää toisen koneen ym. ym.

Ylös Bottom