Avainkortin lukitusnappulaan kontaktispraytä?

Boydon

Jäsen
Laguna 2 avainkortin lukitusnappula ei aina toimi. Sitä saa painella välillä kunnolla että korttiin syttyy punainen valo, vaikka napissa sama tunto kuin avausnappulassa eli ei ole sellainen hervoton.. aattelin suihkuttaa liittimeen kontaktispraytä, onko tyhmä idea?

skara

Aktiivinen jäsen
Vs: Avainkortin lukitusnappulaan kontaktispraytä?

Ei se tyhmä idea ole, mutta kenties turha, ne mikrokytkimet tuppaa irtoilla piirokortista, siksi pitää painaa kovaa et yhdistää, vähän tinaa niin taas toimii.

VAIMOLLARENU

Jäsen

Toimiiko toisella kortilla paremmin?
Jos toimii niin vika kortissa, jos ei, niin vika vastaanottimessa. Tuollaistakin on esiintynyt joissakin sähköhäpäkkeissä mutta autoissa en ole tavannut.

Boydon

Jäsen

Toisella kortilla lukitus ei toimi ollenkaan, koska näppäin on selvästi rikki ja tunnoton. Irtonaiset osat helisee kun korttia heiluttaa. Veikkaan kuitenkin että vika siinä kortissa on koska se punainen valo ei syty jos ei tosissaan paina. Avausnapista valo kyllä syttyy aina.

Koitanpa ny sitä sprayta ensin ku en omista tinausvermeitä.

skara

Aktiivinen jäsen

Kiitos laguna00, tilasin itsellenikin moisen setin, toisen kortin mikrokytkin ei toimi kunnolla, huono yhdistys. Se oli joskus irronnut ja tinasin uudelleen kiinni. Boydonille kanssa vinkki, tosta tilaamaan osia, toises kortis on ainakin se mikrokytkin irti ja kortti on rikkomatta hankala avata, joten tolla setillä hommat onnistuu ku ajatus.

Boydon

Jäsen

Joo, tulihan tilattua tuo korjaussarja. itse en omista kolvia enkä sorminäppäryyttä joten vein koko hoidon paikalliseen atk-huoltoon. Lukitusnappulan mikrokytkinhän se oli kokonaan irti.

Tuloksena rikotut kortinkuoret (nyt teipillä kiinni eikä meinaa mennä lukijaan suosiolla). Pitäjä vain tuumasi ettei osaa kolvata noin pientä komponenttia pintajuotoksella. Lisäksi oli mikrokytkimen "jalat" katkennut siihen piirilevyn sisään mikä vaikeuttaa hommaa entisestään.. Mitähän tuolle tekis ja osaako sitä ylipäänsä kukaan korjata?

skara

Aktiivinen jäsen

Juu, minäkin tilasin sen sarjan, mikrokytkimet oli ok homma tinata, mut uudet kuoret oli leveemmät eikä sopineet lukijaan, nyt on siis vanhat kuoret teipillä kiinni ja toimii ihan ok. Ei sielä mitään jalkoja alkuperäsis kytkimis ole, jotka katkeis piirilevyn sisään, kokeile viedä jollekin osaavammalle tinurille, ellet itse osaa. :D

rellunpippana

Aktiivinen jäsen

Minä tinautin mikrokytkimet Lagunan avainkorttiin ja Clion avaimeen paikallisessa elektroniikkafirmassa. ( Darekon Oy) Tuttuja siellä töissä, niin homma onnistui.

Boydon

Jäsen

Skara eikö sulla mahtunu kuoret olleskaan lukijaan? Kyllä ainakin minulla tyhjä kortti mahtuu lukijaan, joskin hieman nihkeästi tulee ulos.

skara

Aktiivinen jäsen

No menihän se sinne ku väkisin työnti, sit ku veti pois niin lukijan kuori tuli mukana...

masi

Jäsen

Minusta tämän threadin lukemisen jälkeen toi £32 ei ole liikaa jos ei tarvitse muuta tehdä kuin lähettää ja odottaa ;)

http://keyrepair.co.uk/

Minä olen siis tuota käyttänyt, ja saanut kuulla pottuilua miksi en tee itse... ::) Pari viikkoa taisi mennä.

skara

Aktiivinen jäsen

Kyl se paksuudesta sopii, siis se uus kotelo, mut leveydestä haraa siihen ensimmäiseen uraan lukijas, itse lukijaan sopii kyllä. Riitäs siis että vähä levittäs naamarin uraa...

Jaber

Rakkaudesta Renaulttiin!

Boydon sanoi:
Joo, tulihan tilattua tuo korjaussarja. itse en omista kolvia enkä sorminäppäryyttä joten vein koko hoidon paikalliseen atk-huoltoon. Lukitusnappulan mikrokytkinhän se oli kokonaan irti.

Tuloksena rikotut kortinkuoret (nyt teipillä kiinni eikä meinaa mennä lukijaan suosiolla). Pitäjä vain tuumasi ettei osaa kolvata noin pientä komponenttia pintajuotoksella. Lisäksi oli mikrokytkimen "jalat" katkennut siihen piirilevyn sisään mikä vaikeuttaa hommaa entisestään.. Mitähän tuolle tekis ja osaako sitä ylipäänsä kukaan korjata?

Itselläni kävi niin, että kun kuori oli teipattu niin se ei mennyt helposti sisään ja otti vastaan vasta viimeisen sentin matkalta. Tämä johtui siitä, että kuoret lähtivät aukeamaan toisistaan, kun kortinlukijassa oleva valkoinen muovi jäi kuorien väliin kiinni.¨
Boydon: teippaa kunnolla sen loven molemmilta puolilta tiukasti toimistoteipillä, niin se lovi menee muoviosan ohi helposti. (Oletan, että korttisi jumittaa lopussa.)

Boydon

Jäsen

Päivitystä tilanteeseen:
Tänään kävin osaavammalla tinaajalla joka laittoi pyynnöstäni piirilevyn näihin ebayn kuoriin. Aluksi teipillä kiinni eikä mahtunut ollenkaan lukijaan. Kotona sitten otin teipit pois, liimasin kuoret pikaliimalla sekä hioin karkealla hiomapaperilla kortin reunoja kapeammaksi. Nyt toimii kuin uusi, ja on fiksumman näköinen uusissa kuorissa! Tinauksesta tyyppi otti 35e.

Laguna00

Moderaattori
Ylläpidon jäsen

Boydon sanoi:
Päivitystä tilanteeseen:
Tänään kävin osaavammalla tinaajalla joka laittoi pyynnöstäni piirilevyn näihin ebayn kuoriin. Aluksi teipillä kiinni eikä mahtunut ollenkaan lukijaan. Kotona sitten otin teipit pois, liimasin kuoret pikaliimalla sekä hioin karkealla hiomapaperilla kortin reunoja kapeammaksi. Nyt toimii kuin uusi, ja on fiksumman näköinen uusissa kuorissa! Tinauksesta tyyppi otti 35e.

Ai, sulla on facelift Laguna vanhalla kortilla? En tosin tiennyt edes missä vaiheessa kortti vaihtuu modernimman näköiseksi, mutta oletin että se menee PH2 mukana. Jukra, jos tän olisin tienny, olsin laittanut linkin ns oikeaan koteloon.

Boydon

Jäsen

Ai olikos tuo korjaussarja vanhempaan malliin :D ite en nää eroa faceliftin ja aiemman kakkoslagunan korteissa, mutta miksei niissä pieni ero oliskin! Noo, loppu hyvin kaikki hyvin :)

Ylös Bottom