Avainkortin liimaus

Ruusu

Jäsen
Millä liimalla liimaatte avainkortin? Olen kokeillut lennokkiliimalla ja Wurthin pikaliimalla mutta eivät tartu/liimaa niin että pysyisi...

-jamo-

Jäsen
Kaksikomponenttista epoksia itse olen käyttänyt avainkorttien liimaukseen. 2017 liimasin kortit korjauksen jälkeen ja vielä on liima pitänyt. Megane 2:n molemmat avainkortit.

coupe rellu

Jäsen
Korjasin äsken tarvikeavainkortin vaihtamalla uudet kuoret. Aliexpressissä on montaa eri laatua. Tämä hieman harmaampi Rellu-logolla varustettu kortti on tukevampi. Alkuperäinen auton mukana tullut avainkortti ei ole vielä haljennut pariston kohdalta, kuten tuo tarvikekortti. Liimana oli tavallinen pikaliima. Harmi kun siitä hätäavaimen tiivistepintaa ei ole mitenkään tiivistetty, vettä pääsee helposti paristokoteloon, ehkä pitäisi sivellä kirkasta silikonitiivistemassaa sen mekaanisen avaimen liitoskohtaan, mutta se on sellaista sotkemista.

kimbe

Tunnettu jäsen
vettä pääsee helposti paristokoteloon
Helposti? Miksi sinne vettä menisi, ellei sitä johonkin vesilätäkköön pudota tai pesukoneeseen laita? Mietin vain, kun ei omalle kohdalle ole tullut tuollaisesta minkäänlaista ongelmaa, vaikka noita avainkortteja on 20v. tuossa autojen mukana kuskannut. Jonkun satunnaisen yksittäistapauksen voisi jotenkin ymmärtää, juurikin tyyliin jos se avain taskussa uimaan menee, mutta jos oikein yleisemmäksi ongelmaksi asti.

coupe rellu

Jäsen
Ei siinä mitään suurennuslasia tarvitse, kun katsoo sen hätäavaimen ja avainkortin välistä rakoa, pieni rako siinä on. Ongelma syntyy jos pudottaa taskulämpimän avaimen vahingossa lumeen, niin siitä raosta avainkortin paristotila imee vettä ja paristo ja kontaktipinnat hapettuu.
Ei ole iso vaiva ottaa paristo pois ja suhauttaa jotain oxidecleaneria. Fordissa paristokotelossa on tiivis rakenne ja oikea avain virtalukkoon. Mutta hyvinhän tämä rellun avain on toiminut, rahaa on sen ylläpitoon mennyt vain 300 euroa(vara-avain ja pari avainkotelon runkoa)

Ylös Bottom