Autokorjaamo tai varaosaliike, jossa olet saanut hyvää palvelua

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mika300zx
  • Aloitettu Aloitettu

deore

Jäsen
Vs: Autokorjaamo tai varaosaliike, jossa olet saanut hyvää palvelua

jd69dj sanoi:
deore sanoi:
jalkkis sanoi:
HiTec sanoi:
Lämpimästi voin suositella Hki-Vantaan lentokentän kupeessa:

Autotaito / Renoservice Ky S. Salmela
Kiitoradantie 6
01530 Vantaa
09 870 3776‎

Erittäin asiallisen lupsakka, fransmanneihin erikoistunut kaveri, joka hoitaa hommansa ammattitaidolla ja aikataulussaan - eikä hintakaan pahemmin kirvele :)

Ei muuten taida enää olla S. Salmelan liike, sillä hän myi firmansa viime vai oliko peräti jo edellisvuonna. Eipä tuo haittaa, kun nykyinen omistaja on entinen Salmelan liikekumppani takavuosilta ja ilmeisen kokenut Rellu-kaveri. Eli täältäkin plussaääni Autotaidolle.

Autohuolto Einonen luki muistaakseni kuitissa kun kävin viimeksi. Hyvä paikka joka tapauksessa.

Einonen oli yhteistyö kumppani, Autotaito on firman nimi edelleen ja Tero se "Ranskalaiskokki"...

Joo. Kävin varaamassa pientä remonttiaikaa paikassa, niin selvisi että yhteistyö Einosen kanssa on päättynyt. Mutta tämä Tero Savikko joka on ennenkin autoani huoltanut, jatkaa entiseen malliin. Sain käyntikortin ja siinä nyt yhteystiedot:

Autotaito Tero Savikko
Kiitoradantie 6, 01530 Vantaa
p. 09 870 3776, 0500 658 294, autotaito (at) suomi24.fi

Renoo-2

Nuorempi jäsen

Olen yleensä käyttänyt pienemmissä pajoissa autoa, koska niissä tuntuu riittävän erikoisosaamista. Ketjuista Vianorin autohuolto toimii yllättävän hyvin. Voisin myös kertoa Tampereella minne ei kannata viedä autoa, Lielahdessa ainakin toimii yksi, joka ei ota vastuutaan tekemistään virheistä huollon yhteydessä. Risuille lienee oma palsta jossain.

Sam

Jäsen

Autokorjaamo Kujala Korsossa on erinomainen! Olen ollut heidän asiaakkaana lähes 30v!

jmmv

Jäsen

Ikinä en ole käyttänyt autokorjaamojen palveluja vaikka ikääkin jo nelisenkymmentä vuotta.Paria hyvää varaosa liikettä olen käyttänyt kyllä silloin tällöin ;).Palvelu ollut nopeaa ja tilatut tavaratkin seuraavana päivänä tulee.Itse on tullut kynsittyä autot kuntoon ja huollot tehtyä.

Jakz

Aktiivinen jäsen

Täytyy kyllä nostaa hattua sellaiselle joka on aina kaikki rempat hoitanut itse! :) Itsellä monesti laiskuus tai tiedonpuute yllättää, mutta kyllä nyt joku raja on vedettävä siihen milloin se korjaamolle kiikutetaan jos ei paljoa ole tehtävää ;D

jmmv

Jäsen

Moottorikoneistamojen palveluja on myös tullut käytettyä muutaman kerran.Kannen oikaisuja ja venttiilitöitä kun itsellä ei ole työkaluja niihin hommiin.Perus autokorjaukset pystyy tekemään joka jamppa jos haluaa.Jarru hommat ,iskarit...ym perusjutut.Itse on tullut mietittyä sitä rahaa mikä pitäisi kantaa sinne korjaamolle.Ei nykyään ihan halpaa ole ja kuullut että viet auton korjaamolle ja pelittää kun haet ja muutama viikko ja sama vika päällä.Kaikki korjaamot ei kuulemma ota vastuuta korjauksistaan 100 prosenttisesti.Vaihdetaan osia mitä vikakoodit ilmoittaa mutta auto ei pelitä kuitenkaan. ::)Merkkikorjaamoilta olen kuullut samoja juttuja.Luetaan vikakoodit ja osat vaihtoon toimii kuukauden ja sama remontti edessä.Ei mitään järkeä koko hommassa mielestäni ;)Yritän itse löytää vian minkä hyvin usein löydänkin tai kysyn kavereilta mikä voisi olla vialla ???Ne on kuitenkin autoja vaan.ihmisethän niitä korjaakin ;)Vaikeammat sähköviat voi joskus teettää vähän töitä ;D

jelaitil

Jäsen

Tämä ketju on tarkoitettu missä olet saanut hyvää palvelu, ja onhan tässä sitäkin:

Jyväskylä, Hämeen Autovaruste (merkkiliike)

Tilasimpa optimal huollon ajokille kun sen aika alkoi olla. Huollon varaus sujui kohtuu ok, kesti normia pidempään kun tietoja otettiin ylös.
Huoltopäivänä ennen avainteni eteenpäin luovutusta käytiin vielä kerran läpi puhelimessa puhuttu työn sisältö, ja nyt näin jälkikäteen lappuja lueskellessani huomasin että osa jäi pois.

Tekstiviesti tuli "autonne on noudettavissa ja valmiina". Satuin olemaan aika lähellä ja olinkin paikalla reilu viiden minuutin päästä viestin vastaanotosta. Ei kun jonotusnumero kouraan jota opastettiin käyttämään jatkossa ensikäynnilläni. Kiinnitin ensin huomiota ihmisten määrään odotustilassa, mutta kun sattuin olemaan miesten viesti televisiossa en kiinnittänyt tähän mitään huomiota vaan seurasin aikas jännittävä kisan loppuun. Tämän jälkeen jäi aikaa havannointiin ympäristössä. Jonotustaulussa oleva numero ei ollut liikahtanut mihinkään, vaan reilu 15 ihmistä ennen minua oli edelleen samoissa asemissa (?) aikaa oli mennyt jo n. 40minuuttia.

Samalla tutustuin miljööseen joka tietyllä lailla muistuttaa -80 luvun alkupuolen sisustusta, kivan retro. Hyllyillä sinne tänne heitellyt ilmeisesti myytäväksi tarkoitetut tuotteet oli pölyttyneitä, repsahtaneita, mutta edelleen muuhun tyyliin sopivaksi. Jos ei seinällä olisi ollut Volvo tai Renaul mainoksia niin olisin hyvin voinut kuvitella olevani JKL entisessä verovirastossa (joka on tosin 85-90 rakennettu).

Small Talkkia kun pitää harrastaa kyselin kauanko ovat ihmiset odotelleet autoaan jo saatavaksi. Saman ikäinen herrasmies kun minä totesi että kohta 2-tuntia, kun ei tajunnut ottaa jonotuslappua. Toinen vanhempi herrasmies totesi tyylikkäästi että "mukavasti se on iltapäivä täällä mennyt televisiota katsellessa". Valitettavasti ei kaikki olleet yhtä hyvin asian ottavia vaan kohtuu tulisesti tuli palautetta huoltoja vastaanottaville (oikeastaan näitä oli vain puolikas).

Laitan nyt lyhentääkseni viestiä vähän + ja - puolia "hämiksen" huollosta.

+ Asioita kyseltiin etukäteen kiitettävästi ja varsinkin lisätyöt käytiin pissapojan täyttöä myöten läpi
+ Huoltoasentajien jälkeen oli auto ehkä siistimpi kuin se oli sinne vietäessä.
+ Minusta kohtuu hintainen huolto 260€
+ Varaosapuolella ystävällinen naishenkilö (puhelimitse tavoitettu, ei koskaan fyysisesti)

- Huoltoon ei sisälly vikakoodien lukua. Perusteena on että "jos ei vikaa ole niin miksi lukea". Aivan käsittämätöntä!! Tuo järjestelmä on rakennettu mm. siksi että voidaan ennaltaehkäistä vikoja esim. jakohihnan venymisen varoitin. Maksoin tästä 18€ koska haluan tietää mitä autolle kuuluu.
- Varaosamyyjien katoaminen. Liittyy odotteluun ajattelin kysyä mitä parit lisävarusteet maksaisin, en heitä koskaan nähnyt, pyysin jopa että huoltopäälliköt hakisi jonkun, eivät vaivautuneet sanovat että tulevat kun ehtivät. HV ostan osani muualta (tähän liittyy plussa).
- Huoltopäälliköt (tai vastaanottohenkilöstö) k-ä-s-i-t-t-ä-m-ä-t-ö-n h-i-t-a-u-s, aivan uskomattomia/uskomaton.
- Huoltoa vastaanottavat henkilöt keskeyttivät toistuvasti edessä olevan asiakkaan asian vastatakseen puheluun. Poistuivat 1-2 kertaa yhden asiakkaan aikana, palvellakseen tätä puhelua.
- optimal huoltoon kuuluvaa 40€ setelia en saanut (perin sen kyllä jälkikäteen, tosin en tiedä mitä sillä teen)
- Maksupäätteiden runsas määrä (lue sarkastisesti) 1 kpl, jota sitäkin sai jonottaa
- 80-luvun ihana staili :)

Hämeen Autovaruste voisi jo harkita siirtyvänsä pois neuvosto-suomen ajoilta ja tulla vaikka viime vuosikymmenelle.
Laitan tässä viestiä myös Hämeen Autovarusteelle palautteena että voisi ajatella tätä asiakaspalveluaan uusiksi.
Henk. koht. ensikerralla mietin mihin autoni vien, paitsi jos minulla on runsaasti aikaa käytettävissä.

Pitkä viesti, toivottavasti jaksoitte lukea.

Jonska

Nuorempi jäsen

HiTec sanoi:
Lämpimästi voin suositella Hki-Vantaan lentokentän kupeessa:

Autotaito / Renoservice Ky S. Salmela
Kiitoradantie 6
01530 Vantaa
09 870 3776‎

Erittäin asiallisen lupsakka, fransmanneihin erikoistunut kaveri, joka hoitaa hommansa ammattitaidolla ja aikataulussaan - eikä hintakaan pahemmin kirvele :)

Komppaan kybällä!
polttoaine suodattimen vaihto megane2 dci 57€! ei paha ollenkaan ku puol autoo pitää moisen homman takii purkaa.

Fuego Turbo

Tunnettu jäsen

Metro Auto Hatanpää Tampere!

Päivää ennen Suomen Renault Kerhon vuosikokousta päätin kuitenkin reilusti käydä IHAN merkkiliikkeestä kysymässä mitä maksaa pikahuollossa "pikahuoltona" Traficiin pyöränlaakeri+vaihto. No Jostain kumman syystä Käyttöauton huoltopuolella sanottiin TAAS kerran jotain sellaista, mikä sai asikkaan poistumaan. Nopeasti tapahtuvaa pikahuoltoa ei saisi kuin taksit ja yritykset. No taksia minulla ei vielä ole ja yrityksiäkin kai jo kaksi.. No 30 metriä toiseen suuntaan maanantai iltana kävin kysymässä sitten naapuri Metroautosta, että suostuvatko he vaihtamaan pikahuollossa Vivaro-tyyppiseen Relluun laakerin vaihdon,kun ei enää uskalla ajaa,ettei pyörä tipu? Ma klo 16.30 he ilmoittivat sujuvasti että kyllä onnistuu. Tuo autosi heti huomenna TI klo 8.00 ja vaihtoon menee ilm. noin 1,5-2.0 tuntia. Kaikki sujui nopeasti ja vaivattomasti, hintaa nyt tuli enemmän tietysti kuin muissa huoltopaikoissa,mutta 100e hintaero ei haitannut lainkaan,kun avun sai niinkin nopeasti. Täydet 10+ niin huoltopuolelle kuin asentajallekkin. Lisäksi ilmoittivat myös vaihtoa tarvitsevat (muut) laakerit, jotka joskus olivat menneet takuun aikana takuuseen..=) Vien autoni toistekkin sinne kun sellaista palvelua tarvitsen. Vielä kerran kiitos METRO AUTO!

jd69dj

Jäsen

Totesin tuossa männä viikolla, kun etsin Koivuhaan Metroautoa, että eihän koko lafkaa enään ole olemassa ???
Olisin kysellyt Vivaroon paria uutta piuhaa, kun liittimet on murentunut.
Olisihan se kiva että merkin asiakkaille edes vaivauduttaisi ilmoittamaan, jos päätetään liike lopettaa.
Tuusulan tielle näkyvässä maamerkissä komeilee kyllä isona Opelizan logo, kiinteistössä vaan touhutaan tojomoottoreiden kanssa 4- Metro auta

Artificial

Helsinki

Sam sanoi:
Autokorjaamo Kujala Korsossa on erinomainen! Olen ollut heidän asiaakkaana lähes 30v!

Kujalaa Vantaan Korsossa käyttänyt niin kauan kun rellujen kanssa olen vehkeillyt, 2000-luvun alusta lähtien. Aina on saanut ajan vähintään saman viikon aikana ja ikänä ei ole tarvinnut käyttää toista kertaa saman vian takia, vaan on tullut kerralla kuntoon. Sijaintikin on loistava siinä Korson juna-aseman kupeessa. Näyttäs olevan Kujalalla nyt uudet nettisivutkin: http://www.renaulthuolto.fi/. Suosittelen lämpimästi! ;D

jd69dj

Jäsen

- ja samassa osoitteessa seinäntakana Seppäset Oy, tuntui löytyvän myös ranskalais tietotaito kohtuullisella hinnoittelulla.

00750

Jäsen

Ostin viime talvena huutonetistä sikamageet 17" Renault Nervasport -merkkiset alumiinivanteet. Keväällä ostin niitä varten sikamageet Vredestein -renkaat ja kiikutin nämä kaikki sellaiseen rengasliikkeeseen jota olen käyttänyt "aina". Rokottivat muualta ostetuiden renkaiden asentamisesta hyvin suolaisesti, ja mikä pahinta - vaikka huomasivat että yksi vanteista oli soikea, laittoivat renkaan silti sen päälle. Yhdessä kohdassa vannetta oli 27 kpl 5 gr lyijypainoja peräkkäin...

Ihmettelin mitenkäs näin, ja he kertoivat että ihan normijuttu - keskimäärin joka neljäs käytetty alumiinivanne on joko soikea tai kiero. Tämä kannattaa huomioida kun olet käytettyjä vanteita ostamassa... En enää mene tuohon lankaan.

Mun oli sitten pakko ostaa tilalle toinen setti samanlaisia vanteita, ja sellaiset löytyivät edelleenkin huutonetistä. Niiden päällä vaan oli niin hyvät Hankook-renkaat, että ajoin niillä koko kesän. Olisi niillä voinut ajaa vielä seuraavankin, mutta pistin ne kuitenkin kiertoon. Olivat muuten miellyttävän hiljaiset kumit.

Kiertelin lähiseudun rengasliikkeitä niin että saisin renkaat veks vanteilta, mutta eihän kukaan ehtinyt... ketään ei kiinnostanut... Satuin sattumalta Tattarisuolle ja äkkäsin kyltin jossa mainostettiin rengastöitä ilman ajanvarausta.

http://www.tattarisuonautokeskus.fi/Voin suositella lämpimästi!!! Entiset renkaat lähtivät vanteilta sähäkästi, ja vanteet käytettiin tasapainotuskoneessa niin että näimme että ne ovat suoria ja pyöreitä. Yhdessä oli pientä heittoa, loput ihan OK. Ihan soikealle vanteelle toisaalla asennettu rengas vaihtui vanteelta toiselle kädenkäänteessä. Hemmot olivat ystävällisiä ja hyvin kohteliaita. Vanteet kannettiin takaluukkuun asti.

Ai niin, pikku juttu. Turkkilaisia poikia olivat. Ei mulla ole mitään tuollaista työperäistä maahanmuuttoa vastaan. Sen verran hyvä mieli jäi että käyn tuolla toistekin.

Jallmari

Clio IV TCe 90 Expression 04/2013

Tuulilasit vaihtui hyvän palvelun kera.

http://www.hellmanyhtiot.com/

tekkie

Nuorempi jäsen

Vaihdatin Megane III ST:hen rekisterikilven valot takuuseen kun oli päästänyt vettä+mönjää umpioihin. Vantaan Automaalla (entinen ME-auto) pelas homma hienosti. Ajan sai nopeesti, huollosta muistutettiin tekstiviestillä ja valmistumisesta ilmotettiin tekstiviestillä. Ei paperisotaa, yks nimmari yhteen paperiin ja takas tien päälle.

E

einari

Vieras

tekkie sanoi:
Ei paperisotaa, yks nimmari yhteen paperiin ja takas tien päälle.
Näin se meni myös Forssan Keskusautohallilla. 8)

E

einari

Vieras

Kyseessä oli takuun piiriin kuuluva säätö... Tuskin siitä mitään maksua kehtaavat pyytää.

tekkie

Nuorempi jäsen

einari sanoi:
Kyseessä oli takuun piiriin kuuluva säätö... Tuskin siitä mitään maksua kehtaavat pyytää.

Kyllä ne vaihto molemmat rekisterikilven valojen umpiot ja vielä jonkun johtosarjankin, ei ollu pelkkä säätö. Mutta siis samaa mieltä että takuun piiriinhän se kuuluu jos umpioihin pääsee vettä ja vielä jotain sontaa kaupan päälle.

Hallu sanoi:
"Asiakas sitoutuu maksamaan kaikki kustannukset..." :P

Nii ja paperi kyllä käytiin myös läpi että "tossa lukee sitten että korvataan 100%" ;)

jepujep

Nuorempi jäsen

Itse olen käyttänyt viime vuosina pelkästään CarCorner autokorjaamoa joka on Tattarisuolla Helsingissä. Tekevät hyvää työtä kilpailukyyiseen hintaan ja korjaavat / huoltavat auton tosi nopeasti.

Ylös Bottom