Annetaan Megane I varaosia ilmaiseksi

meganekuski

Aktiivinen jäsen
Jos mä alustavasti varaisin noi kattotelineet, vaihteistoöljyn ja korjauskäsikirjan. Saattaa meinaan olla alkukesästä asiaa Kuopion suunnalle, niin koukkaisi sieltä Mikkelin kulmilta.
Pitäis kai tohon yrittää vaihteistoöölit vaihtaa, kun ei mitään tietoa milloin se on tehty. Tuo litranen riittää Meksun lootaan?!
Juu okei, varaan ne mainitsemasi tavarat sulle. Vaihteistoöljyä menee laatikkoon 3,4 litraa. Halpaa oikeanlaista öljyä löytyy ainakin aeromotors.fi.
Oikea vaihteistoöljy on Elf Tranself NFJ 75W-80. Merkkiliikkeessä maksaa hemmetisti.

Heikmar

Aktiivinen jäsen
Meneekö tosiaan noin paljon lootaan öljyä? Sen verran tiedän tuosta öljynvaihdosta, että kaksi reikää siellä on, eli toisesta öljy pois ja ylemmästä reiästä öljyä sisään niin paljon että taso on sen reiän korkeudella.
Eikös se näin suurin piirtein ollut? Sitä en tiedä miten hankalassa paikassa se ylempi proppu sitten sijaitsee ja millaisen virityksen vaatii, että öljyt saa valutettua sisään.

meganekuski

Aktiivinen jäsen
Meneekö tosiaan noin paljon lootaan öljyä? Sen verran tiedän tuosta öljynvaihdosta, että kaksi reikää siellä on, eli toisesta öljy pois ja ylemmästä reiästä öljyä sisään niin paljon että taso on sen reiän korkeudella.
Eikös se näin suurin piirtein ollut? Sitä en tiedä miten hankalassa paikassa se ylempi proppu sitten sijaitsee ja millaisen virityksen vaatii, että öljyt saa valutettua sisään.
Alla on Total/Elf öljynvalintaopas josta voi etsiä oikean auton ja öljytilavuudet jne. Siitä selviää. Sieltä löytyy sun autosi tiedot. Olen itse vaihtanut vaihteistoöljyt mun Meganeen ja kyllä sitä meni sen verran.

https://www.totalnordic.com/fi/palvelut/oljynvalintaopas

Ylös Bottom