Ajovalot

LUU5

Nuorempi jäsen
Tervehdys!

Olisin kysynyt apuja/neuvoja jos joku osaisi kertoa/tietäisi että mistä johtuu että minulla alkoi vm -97 Espacessa valot tökkimään?! Kaikki alkoi siitä kun yhtenä päivänä oli toinen valo pimeänä, ja heti perään toinen.. No niistä oli polttimot palaneet, sitten vaihdettuani ne uusiin, alkoi tulemaan tämän kaltaista ongelmaa; Ajovalot syttyi randomisti tyyliin joka toinen kerta kun viiksessä olevasta kytkimestä käänsi, kytkintä liksuttelemalla ne sai aina syttymään, kunnes nyt eivät syty enään ollenkaan?!? ??? Parkit+sumarit syttyvät ja ovat syttyneet kyllä kokoajan, mutta ajovalot ei! Pitkillekkin menee kyllä... Tarkistin polttimot, olivat ehjät. Kuin myös katsoin konehuoneen puolella olevan (ajovalorele?) että on kunnolla paikallaan ja kun kytkimestä vääntää kuuluu releestä "klik" "klik"...

Mistä ko vika voisi johtua? Onko tyypillinen vika?

Paljon kiitoksia vastauksista jo etukäteen!

Reniks9

Rahat ei riitä kuin ranskalaisiin...
Vs: Ajovalot

Mulle on kerrottu, että Espace II:ssa (-1996) vasen ja oikea ajovalo saa eri ajovaloreleeltä virran. Releitä on hanskalokeron katossa ja molempien lokasuojien sisäreunalla. Tuo hanskalokeron katossa oleva relerivi olisi ollut kuulemma paikka, josta mulla ajoittain esiintynyttä oikean ajovalon sammumista saisi etsittyä.

Onko sulla jokin oikein hieno jälkiasennettu kaukosäädin, mistä saa ajovalot päälle napista? Tai jälkiasennettujen lisäkaukovalojen johtoja ja kytkentöjä jäänyt konehuoneeseen?

Netissä oli matrasivusto, mistä löytyy kytkentäkaavio. Munkin tarttis tutustua sieltä printtaamaani kaavioon, miten ajovaloreleiden vetokäämien piuhat on kytketty. Etsin topicin, missä sivusto oli ilmoitettu.

Reniks9

Rahat ei riitä kuin ranskalaisiin...
Vs: Ajovalot

Löytyisiköhän täältä: http://www.matrasport.dk/Cars/Espace/vault/J63/Renault_Espace_J63_elektro_schema.pdf Näillä Matrasportin sivuilla on muutenkin Espace-asiaa.

Ylös Bottom