Ajovaloautomatiikka Lagunassa

rellunpippana

Aktiivinen jäsen
Laguna säikäytti taas: Opetin rouvalle ajovalojen käyttöä pihalla. Kokeiltiin, mistä saa sumuvalot päälle, milloin etusumarit ja milloin takasumarit. Rouva lähti siitä sitten sisälle ja minä vein auton talliin, vaan eipä enää ajovalot syttyneetkään muuta kuin sillä ajoasennolla millä siis pitkätkin toimii. Muissa asennoissa syttyi vaan parkkivalot. Ajattelin jo, että eipä hätää - pitää vaan aina muistaa kääntää ajoasento päälle. Räpsyttelin vielä aikani sumuvaloja ja kas kummaa: Ajovaloautomatiikka alkoi taas pelittää niinkuin ennenkin. :) Ranskalainen ja sähköt... ;)

A

automatti

Vieras
Vs: Ajovaloautomatiikka Lagunassa

Tais säikähtää että sinusta tulee pian Ladan omistaja ,päätti alkaa toimiin taas. ;D

joonak

Jäsen

Nostetaanpas vanha aihe ylös. Eli itselläni kävi aivan samalla tavalla kuin threadin aloitusviestissä. Auto on Laguna -96. Nyt kävi kuitenkin niin että valoautomatiikka ei toimi enää ollenkaan. Missähän Lagunassa on valoautomatiikan rele?

rellunpippana

Aktiivinen jäsen

Lakkashan se mullakin lopulta toimimasta kokonaan. En ole viitsinyt tutkia, kun ei haittaa katsastuksessa ja tuohon tottuu äkkiä. Luulen kuitenkin, että vika on viiksessä, koska vähän aikaa toimi kun naputteli viikseä sormella. Loppui se toiminta siis kuitenkin kokonaan.

joonak

Jäsen

Sulakepaneelin luona olevat valojen releet jo vaihdoin päittäin mutta tällä ei ollut vaikutusta toimintaan.

Eihän tuo nyt niin paljoa haittaa mutta kyllähän auton pitöisi toimia kaikin puolin, vaikka olisikin Rellu ;D

edit. Mikäs on day/night relay?

jarkko88

Jäsen

Mulla oli lagunassa sama ongelma.Syyllinen oli sulakerasia.Sieltä piirilevystä oli paukkunu tinaukset irti.Aluks toimi juuri sillain että siinä asennossa missä pitkät on tuli valot.Vähän ajan päästä ei tullu mitään.sulakerasiasta löyty vika.

jjvirtan

Aktiivinen jäsen

jarkko88 sanoi:
Mulla oli lagunassa sama ongelma.Syyllinen oli sulakerasia.Sieltä piirilevystä oli paukkunu tinaukset irti.Aluks toimi juuri sillain että siinä asennossa missä pitkät on tuli valot.Vähän ajan päästä ei tullu mitään.sulakerasiasta löyty vika.

Meneekö ne tinaukset tosiaan sulakerasian puolelta ettei siitä releestä?
Virtaahan tuon releen kautta menee jatkuvasti joten kyllä ne tinaukset on kovilla ja ihan perusvika tuo valoautomatiikan hajoaminen.

jarkko88

Jäsen

No itsellä ainakin vika oli sulakerasiassa,vaihdeltiin releitäkin uusiin mut eipä tullu apua. Että itsellä ei auttanut ainakaan kun tuo sulakerasian vaihto. Tokihan relekkin voi rikkoutua.

Ylös Bottom