-97 Scenicin radion näytössä vikaa

scenic97

Jäsen
Onkohan muilla kokemuksia siitä, ettei tuo kojelaudassa oleva radion näyttö näy oikein kunnolla? Mulla yläreuna toimii hyvin mutta alareuna on pimeänä. Otin sen jo irtikin kun ajattelin, että jos sieltä olis vaan polttimot palanu mutta ei, olivat ehjät. Voiskohan siellä olla vääränlaiset polttimot? Ne oli sellaisella keltaisella kannalla, ruuvarilla pyöräyttämällä irroitettavat.

Aivan älytöntä muuten että tuossa näytössä on polttimot vain yläreunassa....

P

PappaX

Vieras
Vs: -97 Scenicin radion näytössä vikaa

joo sekosökö se on omassakin. Tykkäsi kyttyrää talvipakkasista. Joku kontaktivika se, on kun painamalla sitä näyttöä kaikki näkyy. Tosin siinä hyllyllä on koko ajan roinaa niin paljon, että sen kunnolla ei ole mulle merkitystä, niin en ole viitsinyt kokeilla korjaamista.

a.e

Aktiivinen jäsen

Palaako ne polttimot vielä paikallaan ollessakin?
Niistä polttimoista tulee sellaiset langat niiden keltaisten
kantojen läpi, josta ne on taasen taivutettu sinne kannan
alle, jossa ottavat kiinni piirilevyyn, josta taasen polttimot saavat virtaa.
???

a.e

Aktiivinen jäsen

Ok

Tuo näyttöhomma on aika simppeli siinä on kyllä vielä
sen näytön ja sen valkoisen muovikotelon välissä
sellainen (muovia tai paperia) oleva levy, joka antaa näytölle
sen värin.
Jos se olisi taittunut kaksin kerroin niin saattaisi estää näkyvyyden ala reunasta,
tai sitten itse näyttöon rikki. ???
Mulla on kotona yksi näyttö mutta en tiedä käykö se sulle.
Tuossa kuvaa.

[ylläpito on poistanut liitteen]

scenic97

Jäsen

Mulla ei ole siinä kuin yksi näyttö, onkos tuo pienempi näyttö kello vai mikä?

tjhk

Jäsen

scenic97 sanoi:
Voiskohan siellä olla vääränlaiset polttimot? Ne oli sellaisella keltaisella kannalla, ruuvarilla pyöräyttämällä irroitettavat.
Aivan älytöntä muuten että tuossa näytössä on polttimot vain yläreunassa....

Ei muuten löydy kokonaisena noita polttimoita mistään muualta kuin Biliasta, jossa niiden hinta on 9.80 eur / kpl.

Ostin M-kaupasta 12 V / 1.2 W polttimoita joissa ei ollut sitä muoviosaa ollenkaan vaan pelkästään johdinlangat. Irrotin niistä rikkinäisistä polttimoista muoviosan polttimosta, eli pyörittelin sen ohuen johdinlangan auki ja nykäisin polttimon irti. Sitten uusi poltin tilalle ja pyöräytellen ne langat paikalleen. Hinta 0.90 eur / kpl.

Ylös Bottom