.

kekeV

Aktiivinen jäsen
Vs: Laguna 97 abs anturin arvo

Enpä tiedä, mitä lukeman pitäisi olla, mutta kun molemmissa näyttäisi olevan samaa suuruusluokkaa olevat arvot, pitäisin niitä oikeina.
Ja juuri muuta et tuosta kyllä pysty mittaamaankaan, ainakaan halpismittartilla.
Olen kyllä useampaankin kertaan näilläkin sivuilla sanonut, että halpismittari on yleensä riittävän hyvä auton sähköjen mittailuun, mutta tuossa siitä ei juuri ole apua, paitsi tietysti tuon vastuksen mittaamiseen.
Niistä liittimen navoista ( mistä tuon vastuksen mittasit ) pitäisi tulla pulssimuotoista jännitettä, kun pyörität pyörää.
Kympin mittari on kuitenkin niin hidas, ettei se ennätä reagoimaan muutokseen juuri mitenkään, ei ainakaan niin, että lukuarvoihin voisi mitenkään luottaa.

Voisihan tuota kotikonsteinkin yrittää mitata. Jos kaapista löytyy vaikkapa joku vanha läppäri, johdot anturilta kiinni mikrofoniliitäntään, nauhoitus päälle ja pyöräytys. Sitten vaan sopivalla ohjelmalla katselemaan, näkyykö niitä pulsseja.

Laguna00

Moderaattori
Ylläpidon jäsen

Laaguna sanoi:
Itselle tulis enemmänkin mieleen vika jossain muualla kuin pyörän navassa/laakerissa. Mihin ne magneetit sieltä laaerista olisi karannut? Abs pumppua epäilen, onko mitään muuta tapaa todeta kuin ottamalla pumppu irti ja katsoa hiilet pöydällä.
Toki pultti voi katketa, hydrauliikkayksikön sisään jos pumpun sähkömoottoria irroitaa, mutta se ei kovin pahassa paikassa näissä ole. Torx päiset pultit tosin, suosittelen iskevää avaajaa jottei just katkeaisi. Vaihdoin noi hiilet joskus ja johonkin ohjeidensyövereihin tänne foorumille tuli siitä juttukin tehtyä. Kesäkelillä parin tunnin homma tunkin, pukin ja parin työkalun avulla.

https://picasaweb.google.com/114707240874147947154/LagunaABS

harriko75

Jäsen

Eikai tuolla lukemalla ole suurta merkitystä. Mulla näyttää mittari 1010 toki laadukkaampi mittari. Mut yleensä jos oon lukeman saanut niin anturi toimii. Jos taas sökö niin mittari ei näytä mitään. Laakerissahan on magneettikehä joka voi olla likainen tai mennyt vaan rikki. Omaan lagunaan tilasin uudet laatu laakerit saksasta. Hintaa tuli kahdelle laakerille postikuluineen 70€, ku suomessa yks laakeri n. 90€.

harriko75

Jäsen

Niin tai johto voi olla poikki jostain. Meidän meganesta oli piuha hinkkaantunut takaa vanteeseen ja mennyt poikki. Oli muovinen johdonpidike mennyt rikki ja johto ylsi vanteen reunaan. Niin ja toimiiko vilkut ja jarruvalot. Omasta lagunasta oli mennyt lisäjarruvalon johto poikki ja kun jarrua painoi pitkään niin paloi sulake. Samalla ei kyllä toiminut jarruvalot eikä vilkut.

epe

Jäsen

Voi olla käynyt niin,että anturin ja laakerikehän välinen ilmarako on nyt liian suuri.
Pitäisi saada sitä pienemmäksi, näin on käynyt minulle joskus Laguna -00 mallin kanssa.

Laaguna

Nuorempi jäsen

juanle sanoi:
Tulikohan se uusi laakeri asennettua oikeinpäin?

Kyllä ne aika selkeästi näkyy ne magneetin palaset siinä laakerin reunassa. Oletan että on siis oikeinpäin.

Laaguna

Nuorempi jäsen

epe sanoi:
Voi olla käynyt niin,että anturin ja laakerikehän välinen ilmarako on nyt liian suuri.
Pitäisi saada sitä pienemmäksi, näin on käynyt minulle joskus Laguna -00 mallin kanssa.
Mutta eihän tuo kai ole mahdollista.... Tai no rellu, kaippa sekin on mahdollista. Mutta mites sitä saa korjattua, tuota väliä. Laakeri ei mene yhtää sisemmäs kun pysähtyy seekeriin ja aika hyvin anturikin asennettu koloonsa, aika operaatio sitäkin liikutella.

Ylös Bottom