Vaihdelaatikon päällä on anturi joka on nopeus-kilometrimittarille,mutta jos se olisi rikki,niin silloin myös pitäis syttyä tämä varoitusvalo,moottorinsähkövika lampuksi sitä kait kutsuttiin Suomessa,siksi olen itse mittarin kannalla.Kojelaudan purkuohjeet löydät yhdestä aikaisemmasta jutusta "Renault Megane Break -00 kellon/lämpömittarin taustavalo ".
kannattaa varmistaa onko laatikossa anturia koska -00 on se vuosi malli jolloin koko anturi poistui vaihteistosta.jos on 16v kone niin tuskin enää on anturia vaan tieto tulee abs yksiköltä.
Onko sinulla "kyrtsi" mahdollisesti tietoa mistä autorunkonumerosta lähtien tämä anturi poistettiin ?Olen nähnyt -00:ia joissa on vielä anturi olemassa,voi olla -99malleja myyty ruotsalaisille -00:na
ei ole kyllä sarjanumero rajoja mutta se on justiinsa siinä -00 molemmin puolin.on esim clioja joissa on anturi paikoillaan laatikossa mutta siihen ei ole kytkettynä mitään.sitten on myös 8v meganeita joissa anturi puuttuu.niinpä se kannattaa katsoa onko anturia ja onko se kytketty.anturi vikoja on ollut jonkin verran.jos taas nopeustieto tulee abs yksiköltä ja se puuttuu tulee yleensä vikakoodi siitä.
Kiitos sinulle "kyrtsi" kuitenkin.Täälläpäin on vain ollut "kusetusta" näistä vuosimalleista.Monesti on hyvä monissa varaosa luetteloissa,että lukee mihin autonrungonnumeroon asti,silloin jos ei ole vielä nähnyt autoa,mutta tietää mitä osia tilata.