Ääntää käännettäessä

JesusLovesY

Jäsen
Viestejä
71
Moi! Espace -09 kyseessä. Rupesi ohjaus tuntumaan hieman jännälle, oli hieman mennyt tehostinnestettä lisäsin vähän sitä säiliöön ja sitä ei kulu yhtään mutta karsea ääni kuuluu rattia käännettäessä, missähän vika?
 

Fuego Turbo

Tunnettu jäsen
Viestejä
3 121
Tuon perusteella vika voi olla missä vaan.
Tehostin
Kääntölaakerit
Jouset
Tehostimen hihna?/ irti/ öljyinen.
Tehostin vuotaa?
Tehostin on irti ruuveistaan ja liikkuu..

Jos vaan ääni kuuluu, mutta onko kankea ohjaus, nariseeko vai kitiseekö? Jos ymmärrät..

Nosta nyt nokkapelti ja tutki asiaa, niin mietitään...
 

Heikki.L.

Aktiivinen jäsen
Viestejä
1 155
Koskahan tuohon on vaihdettu tehostimen nesteet?

Elikkä ei koskaan? ;) Arvaan minä.

Tehostimen nesteiden vaihto huuhtomalla nyt ainakin ensin.
 

JesusLovesY

Jäsen
Viestejä
71
Okei pitää vaihtaa tehostimen nesteet.

Eli ääni on sellainen korkea niinkuin kirkuva. Ohjaus on hieman jäykkä. Pellin alla ei näy mitään huomiota herättävää.
 

Heikki.L.

Aktiivinen jäsen
Viestejä
1 155
Niin siis ääni tulee VAIN kääntäessä rattia?

Jos näin, niin hammastanko voipi olla mennyttä.
 

Juntunen

Aktiivinen jäsen
Viestejä
2 288
Mulla narisi ja kitisi vitos clio ja ääni loppui kun rasvasin raidetangon päät ja alapallot
Mitä täsmälleen rasvasit raidetangon päistä? Ne raidetangon päihin tulevat sisemmät nivelet? Oliko suojakumit/muovit päässeet irti?

Jouduin Megane II:ssa laittamaan nuo kunnon metallisilla klemmareilla kiinni kun joku oli laittanut alunpeein muovisilla nippusiteillä niin varmaankin pakksessa kun muovi on entistä jäykempää niin olivat päässeet irti.
 
Viimeksi muokattu:

JesusLovesY

Jäsen
Viestejä
71
Vaihdatin öljyt niin korjaaja arveli/tutki pikaiseen vian olevan oikeanpuolimmaisen jousituen rullalaakerissa joka on irti. Mitä kaikkea tuota vaihtaessa joutuu purkamaan?
 

Juntunen

Aktiivinen jäsen
Viestejä
2 288
Minkähänlainen systeemi espacessa on.
Meganeissa on ollut ihan kuulilla kääntölaakerit mutta ehkä isommissa autoissa on jotkut rullalaakerisysteemit.
 

jani1977

Jäsen
Viestejä
371
Mitä täsmälleen rasvasit raidetangon päistä? Ne raidetangon päihin tulevat sisemmät nivelet? Oliko suojakumit/muovit päässeet irti?

Jouduin Megane II:ssa laittamaan nuo kunnon metallisilla klemmareilla kiinni kun joku oli laittanut alunpeein muovisilla nippusiteillä niin varmaankin pakksessa kun muovi on entistä jäykempää niin olivat päässeet irti.
Ulommat nivelet rasvasin
 

jani1977

Jäsen
Viestejä
371
Otitko suojakumin irti vai jollain injektioruiskulla? Pitäis tehdä sama operaatio.
Tein ihan pienen reiän suojakumiin ja suhautin sprayvaseliinia. Vaihtaa ne täytyy kumminkin kun kuluneet on. Onhan tuolla nyt 115 tuhatta ajettukkin, sikäli hyvin kestäneet samoin kuin muutkin nivelet. Eli kyllä ne rellussakin kestää jos kilometrit tulee lyhyessä ajassa niinkuin mulla. Rasva niistä kuivuu näköjään. Harmi kun suomesta ei noita niveliä löydy.
 

Juntunen

Aktiivinen jäsen
Viestejä
2 288
Tein ihan pienen reiän suojakumiin ja suhautin sprayvaseliinia. Vaihtaa ne täytyy kumminkin kun kuluneet on. Onhan tuolla nyt 115 tuhatta ajettukkin, sikäli hyvin kestäneet samoin kuin muutkin nivelet. Eli kyllä ne rellussakin kestää jos kilometrit tulee lyhyessä ajassa niinkuin mulla. Rasva niistä kuivuu näköjään. Harmi kun suomesta ei noita niveliä löydy.
Miksei Suomesta löydy niveliä?
Toisaalta ei niitä Suomessa valmisteta joten ulkomailta ne Suomeen tulee jokatapauksessa.
 

Akseli

Aktiivinen jäsen
Viestejä
649
Ei tuohon vitosclioon saa osia täältä muuteku marmorilta
Ja viime kesänä Suomesta ei löytynyt kuin 1 raidetangon nuppi vitos Clioon.
Monta viikkoa odottelua että saatiin Suomeen toinenkin nuppi.
Takuunalaisena eivät vaihda kuin alkuperäisiä.
 
Ylös Bottom