Kadjarissa perutustutka valittaa koko ajan (siis kun ajaa hiljaa) kun on fillariteline koukussa, ja heittää lopuksi vikakoodia. Taisi oieta sitten itsestään kun teline on poistettu, en muista varmasti. Jos asetuksista sammuttaa takatutkia niin toimii. Olisko Scenicissäkin niin?Terve terve kaikille Scenic omistajat. Täällä kirjoittelin että omassa Scenic takatutkat "poissa pelistä". Tuossa huollossa kävin piipahtamassa ja siellä ei ollut tiedoitteita kyseiseen ongelmaan eikä ollut aktiivisia virhekoodeja tutkista. Parametreistä katottuna kaikki tutkat toimi just niinkun pitää. No mä olen nyt 2 kertaa tehnyt tämän jälkeen sen tehdasasetuksien palautuksen ja ovat tutkat alkaneet toimimaan normaalisti hetkeksi. Asia jäi sikseen joksikin aikaan kunnes eksyin facebookissa lukemaan Open R-link johonkin ulkomaiseen ryhmään jossa tämä sama ongelma tuli vastaan. Siellä kertoivat että kun profiilia vaihtaa niin alkaa toimimaan normaalisti. No mä nyt sitten tuumasta toimeen ajattelin että kokeillaan. Ja ai että bingo Kyllä alko toimimaan normaalisti. Eli tämä vaikuttaa olevan siis tuohon medialaitteeseen ja sen toimintaan liittyvä vika. Eli kokeilkaas muutkin kun joku toinenkin täällä asiasta raportoi. Voin sitten kertoa huollolle asiasta. Jospa saisivat sitten vaikka johonkin tulevaan ota päivitykseen korjattua kyseisen "vian". Onneksi ei tullut tähän asiaan sen enempää hukattua aikaa. Toivon ettei muutkaan niin tee. Toki olisi hyvä raportoida asiasta huoltoon. Luulisi vauhdittavan ongelman korjaamista. Itse nään tuon vähän sellasena vakavana turvallisuus asiana kun tutkan toimimattomuus voi aiheuttaa kolarin.
Niin ja vielä selvennykseksi tämä ongelma ilmeisesti tulee aina sen jälkeen kun käyttää pyörätelinettä jossa ei ole valoja peräkoukussa ilmeisesti menee jotenkin "jumiin".
Ehkä voisi tehdä jonkun dummy peräkärrytöpselin joka laittaisi auto luulemaan että siellä on peräkärry?