Megane Mk1 takajousitus vääntötangot

Rellunpesu

Nuorempi jäsen
Moro, Kysyisin osaisiko kukaan korjata Meganen mk1 takajousituksen. On sellainen erikoinen vääntötankosysteemi. Perä mataa nyt aika alhaalla.

Juntunen

Aktiivinen jäsen
Kai korjaamot niitä ainakin osaa korjata tai kuka vaan joka muutenkin korjailee autoja. Mahdollisesti vääntovarsijousi poikki. Vaihtaa sen tai ostaa uuden takakselin jousineen.

Mustis v6

Aktiivinen jäsen
Minä osaan ja moni muukin, ehkä kymmenen tuhatta henkilöä.
Vääntösauva pois ja seuraavaan pooriin.

T_White

Aktiivinen jäsen
Kyllä onnistuu vääntösauvan vaihto. Korjaamoille helppo homma, jos ei itse handlaa. Itse vaihtanut aikoinaan vääntösauvan R16TS Relluun kerrostalon parkkipaikalla tunkin ja tukien varassa. (Sauva kuin sauva mallista riippumatta) Helpohko homma kuten yllä jo todettiin.

Juhuli

Jäsen
Kai korjaamot niitä ainakin osaa korjata tai kuka vaan joka muutenkin korjailee autoja. Mahdollisesti vääntovarsijousi poikki. Vaihtaa sen tai ostaa uuden takakselin jousineen.

Tähän viitaten. Itse tilasin muutamia vuosia sitten puolasta taka-akselin, kun 1 koppasen farkku meksun omistin. 250€ toimituskuluineen ja UPSin kaveri toi kotiin asti. Vanhasta akselista pitää navat napata uuteen.

www.antalex.pl

mikkot

Jäsen
juu eihän tuo ole kuin vanha pois ja uusi tilalle, MUTTA käypääkähän irroittamassa esin jostain 98-99 meganesta sauva, on muuten ihan vähän ruostunut kiinni, ja lämpöä ei ihan hirveesti voi antaa jotta kumi pusla ei sula

Heikmar

Aktiivinen jäsen
Kannattaisiko vaihtaa koko taka-akseli kerralla uuteen kunnostettuun? Mulla katsastusukko naputteli kaksi reikää akselin ruostuneisiin hitsaussaumoihin ja sanoi että tätä ei saa sitten korjailla enää vaan vaihtoon menee.
Ei se akseli ole kuin neljällä pultilla kiinni, niin varmaan helpompi homma tuo kuin umpiruostuneita vääntösauvoja naputellessa...

Moppi

Aktiivinen jäsen
Multa löytyy Megane I uudet vääntösauvat, kaksi (2) kappaletta. 8200048890 (vasen, lyhyempi) ja 7700418374 (vasen, pidempi). Hinta yhteensä 40 euroa + kuljetus.

Ylös Bottom