Aeromotors, huonoja kokemuksia

rellullapääsee

Aktiivinen jäsen
Tulipas sen verran hammasten kiristelyä ko. firman kanssa, että jaetaanpa kokemuksia hiukan täällä. Elikä, tilasin Espaan osia, sisältäen myös käsijarruvaijerit, kun niitä ei paikallisesta puljusta löytynyt. Runkonumeron perusteella haettuna löytyi kahta pituutta, TRW:n osassa oli vielä maininta "Grand Espace". Tämänhän piti ilmeisesti olla passeli, vaikka olikin se 5 cm lyhyempi vaihtoehto. Turha luulo paikalleen laittaessa se kriittinen 4 cm puuttui. Ei kerta kaikkiaan saanut mitään reittiä ylettymään.

No, tämän vahingon laitoin omaan piikkiin ja tilasin sitten sen pitemmän mallin. Pituudet oli ilmoitettu millin tarkasti. Paketin saavuttua luulin jo homman kääntyvän loppusuoralle, mutta mitä vielä. Vaijeripussi oli jo valmiiksi revitty palasiksi, vaijeritkin ihan pikeentyneet. Samoin tein päätin vielä mitan tarkistaa. Tässä vaiheessa alkoi jo savu nousta. Uudet vaijerit olivat täsmälleen saman pituiset kuin edelliset.

Otin yhteyttä Aeromotorsiin ja ilmoitin, että haluan palauttaa vaijerit, kun ne olivat heidän mittavirheensä vuoksi väärät. Takaisin tuli vain linkki, jossa ohjeet palauttamiseen OMALLA KUSTANNUKSELLA. Otin taas yhteyttä, että en aio lähetyskuluja maksaa, kun virhe oli heidän. Vastausta ei kuulunut. Otin chatilla yhteyttä ja seurasi uskomaton vääntö, että tälle autolle ei ole tarkkaa pituutta määritetty. MUTTA KUN OLEN SEN VAIJERIN MITANNUT JA SIITÅ PUUTTUU 5 CM SIVUSTONNE MILLINTARKASTA MITASTA. Sitten selitystä, että joillakin toimittajilla mitat eivät aina pidä paikkaansa. MUTTA KUN SE MITTA ON ILMOITETTU MILLILLEEN JUURI TÄMÄN TUOTTEEN TIEDOISSA. Sitten pyydettiin ottamaan yhteyttä sähköpostilla, kun kuulemma ovat hukanneet ilmoittamani sähköpostiosoitteen. Tein näin ja tähän sähköpostiin taas vastattiin ja pyydettiin lähettämään uudelleen kuvia tuotteesta.

Kuvien lähettämisen jälkeen ei taas vastausta kuulunut pariin päivään ja tiedustelin asiaa. Ei vastausta. Ei mitään vastausta seuraavaankaan tiedusteluun.

Ai niin, samassa tilauksessa tilasin myös pakoputken. Pakoputki tuli toisessa paketissa kuin muut. Siis pelkästään peräosa. Kyselin, tätäkin että onko vielä kolmaskin toimitus tulossa. Ei kuulemma ollut ja aikoivat tarkistaa asian. Tähän asiaan kuitenkin ilmoittivat, että keskiosa on jäänyt heidän hyllyynsä. Laittoivat sen sitten tulemaan. Ja tulihan se sitten parin päivän kuluttua osoitelappu suoraan putkeen kiinni liimattuna ja putki valmiiksi syville lommoille kolhittuna.

Että semmoista. Ihan varmasti en tuolta puljusta enää ikinä mitään tilaa. Asiakaspalvelu ihan saman oloista kuin pahimman sortin nigerialaishuijareilla.

Heikmar

Aktiivinen jäsen
Ai virolainen pulju. Katselin vähän hintoja ja aika samanlaiselta näyttivät kuin Autodocissa, josta kamaa olen tilaillut.

MTI

Aktiivinen jäsen
Onneksi näitä liikkeitä riittää mistä valita. Huonojen kokemusten myötä itsekkin aina vaihtanut puljua. Misterauto->autodoc->aeromotors. Vielä ollaan väleissä aeromotorssin kanssa

rummukainen

Jäsen
Hei. Samat kokemukset kahdesta virolaisesta(valitettavasti vaikka ovatkin ns naapureita). Ensimmäisellä kerralla heillä piti olla(verkkosivuilla ilmoitettu) mielestäni laadukkaat saksalaiset takaiskarit(aika kalliit), mutta sitten maksettuani tuli ilmoitus, että ei heillä olekaan, mutta nämä ovat ja ihan yhtä hyvät(aikaa ja tupakkia, väkivallalla uhkaamisella ja rikosilmoituksen tekemisellä)rahat tuli takaisin. Toisella kerralla jarrupalat(kalliit mutta ajattelin että hyvät)tuli paketissa joka kanssa oli purettu ja pakattu uudestaan ja en ole vieläkään varma, että ne ovat ne alkuperäiset laadultaan. Enpä kanssa tilaa enää Virosta(kirjoittelin jo aikaisemmin asiasta tännekin, että varokaa. Puolasta kyllä ovat toimitukset olleet aika hyviä, samoin Saksasta.

kimbe

Tunnettu jäsen
Tämähän se isompi riski aina nettitilausten kanssa on, että ennemmin tai myöhemmin tulee huti. Itsellä käynyt kyllä toistaiseksi tuuri, kun ketjussa mainituista puljuista tilannut kymmeniä ja taas kymmeniä kertoja (tosin Mister-Autosta en kalliimpien hintojen takia enää vuosiin), ja yhden ainoan kerran on tullut väärä osa. Pari kertaa on Posti/rahtari kämmännyt, mutta ei sinänsä Autodocin tai Aeromotorsin vika. Mutta edelleen, niin kauan kuin sama tukivarsi maksaa rajan takana 100€, mikä kotimaassa 200-250€, niin en kauaa mieti, että mistä ostan. Jos jonkun osan kohdalla joskus osuu shitti ropelliin, niin sitten osuu. Seuraavat 99% tilauksista menee oletettavasti kuitenkin taas kohdilleen.

EU-lainsäädäntöhän ei velvoita myyjää maksamaan palautuskuluja, mutta näistä myyjän pitää kauppasopimuksessa ilmoittaa. Aeromotorsin sivujen mukaan kaupan voi syytä ilmoittamatta perua 30 päivän kuluessa ja tuotteet palauttaa, jolloin palauttavat myös toimituskulut (ellei kuluttaja ole erikseen valinnut jotain kalliimpaa toimitustapaa), joten aika outo vaatimus heiltä, jos tuotevaihdon yhteydessä pitäisi itse kuitenkin ne palautuskulut maksella. Varsinkin jos on tullut eri osa kuin tuotetiedoissa kerrotaan. Tosin jos ovat itse sitä mieltä, että osa on oikea, niin sitten tulee se kolikon toinen puoli ja senkin vaatimuksen paremmin ymmärtää. Ottamatta siis kantaa, että onko osa oikeasti väärä vai oikea, tai ovatko he tässä väärässä vai oikeassa. Melkoiset kustannukset nettikaupoille yleisesti ottaen kuitenkin aiheettomista palautuksista tulee, tai siis tulisi, jos kaikki palautuskulut aina maksaisivat. Toki oma virhe pitäisi osata myyjänkin myöntää, jos sellainen kohdalle osuu.

Mustis v6

Aktiivinen jäsen
Aeromotorsilta olen aika paljon myös onnistuneesti tilaillut mutta pitää ottaa huomioon että "we have holidays in europe"...
Tämmöisen vastauksen sain kun taannoin kyselin että miksi romut ei ollut lähtenyt vaikka tilauksesta oli toista viikkoa.

Mustis v6

Aktiivinen jäsen
Kaveri meinas että Autodoc nykyään harrastaa paljon sitä että lähetetään ensin jotakin ja sitten katellaan lähetettäiskö sopivaa.
Tosin hieman kyseenalaistan kaverin jääviyttä koska hän omistaa vara-osaliikkeen...

Ja sitten jos haluaa Autodocin kans vänkätä takuuasioista niin pitää varautua lähettämään kopio esikoislapsen syntymätodistuksesta ja ompelukoneen ajokortista.

:p

muski

Aktiivinen jäsen
Minä myös tilaillut osia Autodocilta, Quippolta, Alvadilta, Varuosatarkilta ja Aeromotorsilta. Monet osat on ollut pakko tilata edellä mainituista paikoista, esim 4x4 Kangoon kytkinsarjaa ei saanut mistään kotimaisista varaosaliikkeistä, kun ne ei voinut sitä toimittaa. Autodocilla se oli varastossa ja kaiken lisäksi halvin, vaikka olikin Valeo. Painelaakerin tilasin Aerolta, koska sarjassa oleva ei olisi ollut oikea ja se tuli nopeammin virosta. Minulle on aina tullut sitä tavaraa, mitä olen tilannut. Kerran tilasin Megane II vaihteensiirtäjän vaijerin Alvadilta ja sieltä tuli vaijeri avatussa pussukassa ja oli selvästi käytetty. Palauttivat kiltisti rahat ja tuumasivat, että ei tarvitse palauttaa tuotetta, No vika olikin laatikon päällä olevassa akselissa, jossa hapettuneet helat. Vaijeri on edelleen tallissa ja odottelee tarvitsijaa. Kaiken kaikkiaan, hyvin mennyt varaosatilausten kanssa.

keijokos

Aktiivinen jäsen
Itse olen tilannut myös monelta firmalta pitkin eurooppaa ja harvoin mitään sattunut paitsi itse tilaillut väärin. Autodocin kanssa joskus väänsin jostain enkä suostunut palautuksesta maksamaan, korvasivat lopulta ja palauttaa ei tarvinnut. Nykyään enempi trodolta ja ak24

rellullapääsee

Aktiivinen jäsen
No nyt tuli vastaus " Unfortunately due to technical error the emails did not come through and we received these emails today. " Kuriirin pitäisi tulla hakemaan paketti takaisin. Ehkä tämä case jopa positiiviseksi kääntyy..

rummukainen

Jäsen
Joo ja lehmät lentää. Eli todennäköisesti saaneet jostain tai jotain kautta tiedon negatiivisesta mainonnasta, ja yrittävät korjata sitä mitä voivat enään. Autodoc toiminut minulla hyvin, paitsi kerran vaihtoivat poitsun vanhan Toyotanilmasuodattimen toiseen(noin 5 €) ja ajattelin piruuttani koittaa miten vaikea on saada hyvitys. Kyllä siinä valehtelematta ainakin 7-8 myyjän kanssa keskusteltiin. Aina oli eri tapaus ja piti aloittaa alusta(taktiikka minun mielestäni). Lpulta sain sen 5 euron hvyityksen, mutta ei siinä tuntipalkoille kyllä päässyt.

Pudezzio

Jäsen
Juu, itse tilannut paljon aeromotorsilta ja aina saanut sitä mitä olen tilannut. Mutta mutta, nyt mietintään jatkotilaukset. Tilasin termostaattikotelon (hinta noin 27€). Kotelossa termostaatti sekä lämpötila-anturi. Asennuksen jälkeen lämpötila-anturi vikaantui / oli viallinen vuorokauden jälkeen. Vaihdettiin uusi lämpötila-anturi ja homma toimii. Aeromotors EI TULE yhtään vastaan takuuasiassa. Vaan vaativat lähettämään koko kotelon tutkittavaksi. En kyllä aio purkaa ja lähettää koteloa tutkittavaksi, kun ei siinä mitään vikaa edes ole...anturi vaan paska!

jk_single

Jäsen
Juu, itse tilannut paljon aeromotorsilta ja aina saanut sitä mitä olen tilannut. Mutta mutta, nyt mietintään jatkotilaukset. Tilasin termostaattikotelon (hinta noin 27€). Kotelossa termostaatti sekä lämpötila-anturi. Asennuksen jälkeen lämpötila-anturi vikaantui / oli viallinen vuorokauden jälkeen. Vaihdettiin uusi lämpötila-anturi ja homma toimii. Aeromotors EI TULE yhtään vastaan takuuasiassa. Vaan vaativat lähettämään koko kotelon tutkittavaksi. En kyllä aio purkaa ja lähettää koteloa tutkittavaksi, kun ei siinä mitään vikaa edes ole...anturi vaan paska!
Autodoc vaati myös osa takaisin tutkittavaksi. Minulla rupesi Picasson uusi etuiskari kolisemaan mutta piti tilata toista uutta tilalle ja toivoa että takuupalautusta myönnetään, mikä kesti sitten puoli vuotta. Meni kuulemma KYBille tutkittavaksi. Autodoc (varmaan muutkin) taitaa olla myyntikanava, eikä heillä ole mitään teknistä henkilökuntaa.

Alvadilta tuli raiskatussa laatikossa nokkahihnasarja, kiristin pyöri jäykästi ja valitin siitä. Taisi lopuksi tulla toinen tilalle, erimerkkinen kylläkin...

ErikS90

Nuorempi jäsen
Omien kokemusteni mukaan Autodoc on toiminut yleisesti ottaen luotettavasti. Vaikka prosessit voivat joskus kestää, reklamaatiot ja takuuasiat on aina saatu hoidettua asiallisesti loppuun asti, ja rahat tai korvaava osa on lopulta tullut. Suuren valikoiman ja sopivien hintojen ansiosta tilaaminen on ollut helppoa, kunhan vain varautuu siihen, että mahdolliset takuutapaukset ottavat oman aikansa valmistajan tarkistusten vuoksi. Se on kuitenkin täysin normaali käytäntö autonosien maahantuonnissa ja verkkokaupoissa, sillä itse jälleenmyyjä toimii vain välikätenä eikä voi itse tehdä teknisiä analyyseja.

Ylös Bottom