Laguna 3 Pissapoika alitehoinen

Hautajar

Nuorempi jäsen
Eli ei tahdo tuulilasin pesuneste yltää ikkunalle, onko kohtalotovereita tuon rassaamiseen? laitetaanko paineilmaa vastakarvaan vai laitanko etsien uutta pumppua? -11 facelift, 2.o dCi

Singha

Jäsen
Suuttimet on voineet kerätä roskaa, niistä letku irti ja putsaus ohuella teräslangalla, sitten vielä pruuttaat pesunestettä pelkistä letkuista ennen kuin kiinnität takaisin. Tämä auttoi meidän autossa.

Heikmar

Aktiivinen jäsen
Kyllä se uusi pumppu on ihan eri kuin vanha ja kulunut. Sen huomaa vasta kun vaihtaa. Nestekin ruiskahtaa lasille välittömästi, eikä mieti sitä sekuntia paria.

Hautajar

Nuorempi jäsen
juum, tosiaan nyt mittarissa 240tkm, ja sen viimeisen 40tkm , mitä minä auton olen tuntenut, niin tuollainen tehoton se on ollut. Pumppua etsimmään siis., ettei tarvii odotella sitä "sekuntia, kahta".. tämä kuului oireisiin myös. Kiitos!

Lie tuo on sopeva.. motonetistä tuo:

Tuotenumero: 12-1377

Tuote:
PesurinTUPLApumppu PSA/Renault 97->

Fuego Turbo

Tunnettu jäsen
juum, tosiaan nyt mittarissa 240tkm, ja sen viimeisen 40tkm , mitä minä auton olen tuntenut, niin tuollainen tehoton se on ollut. Pumppua etsimmään siis., ettei tarvii odotella sitä "sekuntia, kahta".. tämä kuului oireisiin myös. Kiitos!

Lie tuo on sopeva.. motonetistä tuo:

Tuotenumero: 12-1377

Tuote:
PesurinTUPLApumppu PSA/Renault 97->

Itse ostin samanlaisen motonetistä,mutta varmistu siitä,että jos on mahdollista,niin siellä saattaa olla kahdenlaista pumppua, itse valitsin sen alkuperäisen Iranissa tehnyt musta mötikän, Sillä ns.tarvike mapco/triscan mikäliemerkillä ei tehnyt mitään vaikka paketissa luki pakattu Saksassa,joten vielä enemmän se oli vinkuintiasta kuin tuo alkuperäinen made in Iran.

Viimeksi muokattu:

Heikmar

Aktiivinen jäsen
Ai Iranissakin tehdään osia Relluun ja varmaan moneen muuhunkin merkkiin? Luulin että siellä valmistetaan pajoissa lähinnä jihadismia.

Fuego Turbo

Tunnettu jäsen
Ai Iranissakin tehdään osia Relluun ja varmaan moneen muuhunkin merkkiin? Luulin että siellä valmistetaan pajoissa lähinnä jihadismia.
[/QUOT

Kyllä siellä osiakin tehdään kun siellä on tehty ja tehdään Relluja nytkin... Ainakin vanhoja vitosia (siis ph1 on tehty pitkäänkin..)
ja Ainakin näitä jonkun mielestä aatamin aikaisia loganeita (2003-2009) tehdään Relluina siellä, tietenkin.

Hautajar

Nuorempi jäsen

Heikmar

Aktiivinen jäsen
Onko noissa tarvikeosissa muka niin huonoa "ettei niillä tee mitään"? Itsellä ei ole tullut vastaan kelvotonta kamaa ja aina osat toimineet sen muutaman vuoden minkä auto on ollut omassa käytössä. Onhan niissä kaikissa se oliko puolen vuoden takuu, eli ei kai ne aivan krääsää voi olla?!

Hautajar

Nuorempi jäsen
Voi se toimiakkin, mutta:

Ei huvita autokatoksessa alkaa talvisaikaan naplaamaan pyörää pois ja sitten sisälokaria, ja sitten liittimiä, rikkoa hapertunut vanha pumppu, voimistella uusi tilaansa, laittaa lokari kiinni, pyörä paikoilleen laskea auto ja todeta, että "ei tää nyt hyvä oo, mutta palauttaakaan ei voi"

Kiroilla aina ikkunaa pestessään ja lopulta tilata uusi pumppu, toistaa työvaiheet, poislukien se, ettei se uusvanha pumppu ole hapertunut ja siten hajoa vaan jää pyörimään hyllyyn, kun sitä ei viitsi poiskaan heittää, näinollen muistuttaa " tein itse , säästin" sitten vasta on asia kunnossa, melkein.

Asia kuntoutuu nopeammin jos sen uusvanhan pumpun viskaa heti roskiin, mitäpä tuolla tekee. Mutta vielä parempi on laittaa kerralla "hyvä"
Vaikka oma työ onkin "ilmaista" niin ei se perheellisellä ole mikään loputon luonnovara, vaikka, kyllä tähän asti on aina huominen tullut, ja luultavasti tulee vastakin. Ja ellei tule, on pesurin pumppu ihan sivuseikka silloin.

Siksi Febi-Bilstein on tilattu nyt. Toivon, että ei tarvitse tehdä tätä montaa kertaa.

Viimeksi muokattu:

Hautajar

Nuorempi jäsen
Pumppu vaihdettu ja kyllä nyt pissii katolle asti tulee kuin pesurin kuuluukin.

Homma on luokkaa inhottava ja vastenmielinen, joskaan ei ylivoimainen. Toki märässä autokatoksessa polvillaan on lähes kaikki hommat vastenmielisiä.

-Pyörä pois, lokari sivuun, puskurin pää löysälle, ite irroitin vesisäiliön ruuvinkin ja polttoainesuodattimen jalan lisätilan toivossa( vesisäiliön täyttötötterön sitten saa konehuoneen puolelta irti, halutessaan). Itse pumppu on painamalla säiliössä kiinni, hops pois ja uusi tilalle, letkut ja johdot kiinni, säiliö paikoilleen ja hilut kiinni. varmista, että nestesäilö on kunnolla tilassaan.

Koko tovi meni siinä, että sai nesteen nousemaan ikkunalle. Noin tunnin juttu kaikkiastaan.

Se vanha pumppu jäi ehjäksi. enkä vielä heittänyt sitä menemään, toki se taitaa tapahtua tänään. Uusi pumppu oli juuri vastaava kuin vanha.

Ylös Bottom