Android-autostereo kokemuksia / Laguna 2

gratnak

Jäsen
Onko kenelläkään asennettuna 1DIN tai 2DIN Android autostereoita, mikä mahtuu mukitelineen viereen? Muutkin mallit toki kiinnostavat, mutta ensisijaisesti ne, jotka korvaavat alkuperäisen soittimen, toimii yhteen rattinappien kanssa sekä saa kytkettyä ajo- ja peruutuskameran ja GPS:lle / 4G:lle löytyy antenni.

miGGe

Nuorempi jäsen
Kannattaa katsoa e-villestä, siellä muutamia soittimia ja niistä myös käyttäjien kokemuksia. Itsekin olen katsellut noita androit soittimia ja paras hinta/laatu suhde taitaa olla tuossa Sumidan soittimessa (isompi kuin 2din). https://www.e-ville.com/fi/3045373-bluetooth-autosoitin . Onhan noita muissakin kiina nettikaupoissa mutta omasta mielestä ehkä vähän riski laittaa tollasia rahoja sinne kun laatu voi olla mitä sattuu..

Itse en löytänyt mielestä android soitinta kohtuuhintaan niin asensin tabletin soittimen kaveriksi.

gratnak

Jäsen
Kannattaa katsoa e-villestä, siellä muutamia soittimia ja niistä myös käyttäjien kokemuksia. Itsekin olen katsellut noita androit soittimia ja paras hinta/laatu suhde taitaa olla tuossa Sumidan soittimessa (isompi kuin 2din). https://www.e-ville.com/fi/3045373-bluetooth-autosoitin . Onhan noita muissakin kiina nettikaupoissa mutta omasta mielestä ehkä vähän riski laittaa tollasia rahoja sinne kun laatu voi olla mitä sattuu..

Itse en löytänyt mielestä android soitinta kohtuuhintaan niin asensin tabletin soittimen kaveriksi.

Tablettia olen itsekin miettinyt, mutta kiinteänä asennuksena radion tilalle 7" näytöllä olisi ehdottomasti paras. Uskoisin, että näiden laitteiden ulkoinen GPS ja 4G antenni antaa mukavamman käyttökokemuksen kuin tabletin käyttö. Muutenkin olisi hyvä, jos laite toimisi ikään kuin tavallisena auton radiona, joka kytkeytyy aina päälle kun auton virrat laittaa päälle.

Sumidassa ongelmana koko, pieni määrä RAMia. Vastaavia laitteita näkyy olevan kymmeniltä valmistajilta ja voikin olla haasteellista löytää kunnollinen versio. Mutta toisaalta aika pieni riski on tilata kiinanvehkeitä, jos PayPal:n tai luottokortin kautta ostaa, rahat saa disputen kautta helposti takaisin. Katsoo vähän myös mistä / keneltä ostaa.

miGGe

Nuorempi jäsen
Tablettia olen itsekin miettinyt, mutta kiinteänä asennuksena radion tilalle 7" näytöllä olisi ehdottomasti paras. Uskoisin, että näiden laitteiden ulkoinen GPS ja 4G antenni antaa mukavamman käyttökokemuksen kuin tabletin käyttö. Muutenkin olisi hyvä, jos laite toimisi ikään kuin tavallisena auton radiona, joka kytkeytyy aina päälle kun auton virrat laittaa päälle.

Pitkään mietin ton tabletin asentamista autoon, miten käytännössä toimii ja kuinka kiinnittää järkevästi. Nyt ollut noin 1kk käytössä ja ihan hyvältä ratkaisulta vaikuttaa. Sovelluksena käytän Taskeria jolla saa ohjattua automaattisesti on/off kun virrat laittaa päälle/pois, saa myös ohjattua paljon muitakin hyödyllisiä ominaisuuksia. Mielestäni ihan siistin ratkaisun keksin kiinnitykseen, pystyy tarvittaessa säätämään soitinta ja katsomaan peruutuskameraa. Kiinnitys on aika yksinkertainen, tollanen perus läppäkotelo joka on alhaalta kiinni soittimen alla ja ylhäällä magneetti.

Tossa vielä muutama kuva miltä näyttää. Johto on väliaikanen, vaihtuu siistimpään kunhan posti tuo uuden.

20200508_064728.jpg20200508_064924.jpg

Ylös Bottom