Vakionopeudensäädin - kulutuslukema

RenLagun

Jäsen
Meganessani on vakionopeussäädin joka näyttää asetetun nopeuden heti asettamisen jälkeen. Oikeasta sivuviiksestä voin asettaa näytön näyttämään hetkellisen kulutuslukeman. Kun nopeutta muuttaa vakkarista niin näyttö palaa näyttämään asetettua nopeutta. Kun sitten haluan nähdä hetkellisen kulutuksen joudun painamaan viiksen päätynappulaa. Näin olen toiminut vuosia kun olen halunnut nähdä hetkellisen kulutuksen uudestaan ajon aikana.
Kuitenkin vähän aikaa sitten näyttö palautuikin yllättäen itsestään kulutusta näyttämään ilman painalluksia. Ajattelin että olen nämä vuodet ollut liian hätäinen painamaan nappulaa ja se olisi aiemmin muutenkin palautunut siihen näyttöön.

Nyt ei ehdottomasti kuitenkaan palaudu vaan joudun taas näpyttelemään viiksen kärkeä. Tässä välissä olen resetoinut huoltonäytön kun huollon tehnyt liike oli unohtanut resetoinnin tehdä.

Mitä tapahtuu, onko kellään neuvoja ?

kimbe

Tunnettu jäsen
Vs: Vakionopeudensäädin - kulutuslukema

RenLagun sanoi:
Miten muilla? Palautuuko esim. hetkelliseen kulutukseen?

Kyllä se noissa omissa romuissa ainakin jää "pysyvästi" siihen viimeksi valittuun toimintoon. Mutta viiksen päästä kerran painaen se siirtyy heti siihen edelliseen valintaan, vaikkapa siihen kulutuslukemaan. Ei siis tarvitse koko ajotietokoneen valikkoa läpi selata, jotta sen aiemman valinnan saa taas näkyviin. Sitten kun virrat on välillä pois päältä, niin tuo edellisen valinnan muisti toki nollaantuu.

RenLagun

Jäsen
Vs: Vakionopeudensäädin - kulutuslukema

Kiitti vastauksesta. Eli samoin minulla toimii. Mikälie välitila yhdessä vaiheessa oli kun meni automaattisesti kulutusnäyttöön.

Ylös Bottom