Vakionopeudensäädin jälkiasennuksena Grand Scenic II:en

antipant

Nuorempi jäsen
Kaipaisin tietoa vakionopeudensäätimen jälkiasennusmahdollisuuksista vuosimallia 2007 olevaan Grand Scenic 1.9 dCI:in. Olen tässä etsiskellyt tietoa ja esimerkkitapuaksia verkosta, mutta en oikein hyvää sellaista ole vielä löytänyt. Renaultilta sanoivat, että alkuperaistä säädintä ei kuulemma autoon saa. GoldCruise näyttää kiinnostavalta ja niiden sivujen mukaan Sceniciin pitäis löytyä valmis paketti.

Onko kellään kokemusta kyseisestä GoldCruisen säätimestä? Mistä niitä saa (Scenicin asennussarjalla)? Onko asennus hankala (pitääkö purkaa paljon koetaulu, ym.)? Tietääkö kukaan pajaa, joka asentaisi näitä vermeitä (Turun seudulla)? Hintatietoja ja käyttökokemuksia?

antipant

Nuorempi jäsen
Lisäystä: Vakionopeudensäädin jälkiasennuksena Grand Scenic II:en

Jos kellään on jonkinlaisia kokemuksia vakionopeudensäätimen asentamisesta jälkikäteen kyseiseen autoon, niin olisi kiva kuulla niistä. Säätimen merkillä ja mallilla ei ole väliä, kunhan on vain toimiva ratkaisu. Onko joku muu kysellyt Renaultilta säätimen jälkiasennusmahdollisuuksista?

Ite olen surffaillut ranskan rellu foorumeilla ja saanut selville, että autossa on johtosarjat valmiina alkuperaistäsäädintä varten. Alkuperäisen saamiseksi, täytyisi kuitenki vaihtaa ratti +/- napeilla varustetuksi (tosin joku sankari oli viritellyt 307:n säätimen ohajainsauvan omaan sceniciinsä ratin vaihdon sijaan) sekä valokatkaisijan viiksi. Ite säädin pitäisi lähteä toimimaan, kun tarvittavat vermeet on kiinni. Mutta jos haluaa infoteksti mittariston näytölle, täytyy säädin konffata aktiiviseksi rellulla. Ranskassa jotkut relluhuollot suostuvat sen tekemään, mutta ei kaikki. En tiedä miten täällä suomessa. Epäilen sitä, kun jo pelkkä säätimen jälkiasennuskysely kaikilta etelä/länsisuomen relluhuolloilta tuli takas negatiivisenä. Muutenkin homma tuntuu aika säätämiseltä, joten minä ainakin olen päätynyt asennuttamaan tarvikesäätimen omaani. Merkillä ei itseasiassa ole väliä, kunhan se on toimiva.

bugenhagen

Jäsen
Vs: Vakionopeudensäädin jälkiasennuksena Grand Scenic II:en

Volvo v50 olisi saanut aktivoitua vakkarin toimimaan hommaamalla uuden viiksen (60euroa), sekä käyttöön koodaus. Mutta käyttöautossa toimintaan koodaaminen olisi maksanut yli 600 euroa ::) Melkoista rahastusta muutaman minuutin työstä >:(

joker-1979

Aktiivinen jäsen

bugenhagen sanoi:
Volvo v50 olisi saanut aktivoitua vakkarin toimimaan hommaamalla uuden viiksen (60euroa), sekä käyttöön koodaus. Mutta käyttöautossa toimintaan koodaaminen olisi maksanut yli 600 euroa ::) Melkoista rahastusta muutaman minuutin työstä >:(

Kait tuossa piilee se, ettei kukaan muuten ostaisi uuteen autoon noita lisävarusteita, jos sitten kaikki lisäisi noita hienouksia jälkikäteen "pikkurahalla".. ::) ;D

antipant

Nuorempi jäsen

Nyt sain ensimmäisen tarjouksen GoldCruisen asentamisesta Sceniciin. 620 euroa tarvikkeineen + tarvittaessa kytkinpolkimen valvontakosketin 50 euroa. Tosin tuo 620 euroa oli alkaen ja heillä ei ollut kokemusta GoldCruisen asentamisesta Sceniciin, joten lisähintaa olisi varmasti odotettavissa. Mieluusti antaisin homman sellaiselle firmalle/kaverille, jolla siitä on jo kokemusta, niin ei tarvis maksaa mitään oppirahoja.

Volvolla tietävät näköjään hyvin mitä tarvikesäätimet asennettuna maksavat. Heillä silti on tarjolla tuote jälkiasennusta varten, toisin kuin Renaultilla. Siellä käytetynostajat on jätetty nuolemaan näppejään. Minä kyllä olisin valmis maksamaan tuon 600-700 euroa alkuperäisestä säätimestä, on se niin kätevä verme. Ja alkuperainen on aina alkuperainen, suunniteltu juuri kyseistä autoa varten.

antipant

Nuorempi jäsen

Varasin eilen ajan vakionopeudensäätimen asennukselle GS:n. Paja on PR-Varustelu Raisiossa ja säädin GoldCruise. Hinnasta en tiedä, kun kävi niin, että sain sen hyvityksenä autoliikkeestä. Kävi ilmi, että tuossa minun GS:ssä ei olekaan ESP-ajonvakautusjärjestelmää, toisin kuin autoliike kauppaa tehdessä kertoi. Niinpä he reippaina poikina lupasivat hyvittää minulle tuon GoldCruisen. Ihan hieno homma. Toivottavasti tuo GoldCruise vain alkaa pelittämään ongelmitta tuossa GS:ssä...

Kirjoittelen sitten käyttökokemuksia ens kuun puolella.

Ylös Bottom