Twingo 2005 vaikea käynnistys lämpimänä.

deeaa

Nuorempi jäsen
Melko usein kun on kone lämmin, saa starttia sahata jopa puoli minuuttia.

Äsken merkkihuollossa tutkivat sitä puolisen tuntia mutta eivät keksineet vikaa. Ainakaan kampiakselin asentotunnistin se ei ole, eikä vikakoodeja ole. Autolla ajettu 100tkm tkm.

Tulpat, suodatin jne.vaihdettu, ja joskus se saattaa startata ihan nätisti 10 kertaa peräkkäin kuumanakin ja sitten taas ei millään.

Epäilen itse että jokin bensapuolella, tai kaasupolkimen as3nnosta kiinni koska melkein aina jos polkee tai vatkaa kaasua startatessaan se lähtee melko vähällä sahaamisella, kun taas jos ei polkimeen koske yhtään menee melkein varmasti aina pitkään.

Myös joku lämpöanturi kai se voisi olla? Muuten auto toimii varsin hyvin, pakokaasuarvot ja kaikki a-ok.

Ideoita otetaan vastaan, vien sen uudelleen parin viikon päästä kyllä huoltoon kun rellu-spesialisti on tullut silloin lomalta. Mutta hyvähän tuo olisi aiemminkin yrittää vaikka itse jotain.

Ihmeen huonosti noilla on osia saatavana. Kaksi viikkoa jo olen odotellut uutta pyyhkijänsulkaa ja moottorin suojamuovia ja nyt piti vielä tilata raidetangon pää siihen, ei ole hyllyssä sitäkään. Sitten pääsisi katsastamaan.

Jarre

Jäsen
Vs: Twingo 2005 vaikea käynnistys lämpimänä.

Kokeile vaihtaa uudet tulpanjohdot ja virranjakajan kansi. Bensakoneessa oli samoja ongelmia, niin noiden vaihtaminen poisti itsellä ongelman.

Netin kautta tai tavallisista tarvikeliikkestä (esim. Osaset, Fixus, Motonet) saa yleensä nopeammin ja halvemmalla varaosia, kuin merkkiliikkeestä. Esim. Mister-auto, Alvadi.ee, autopartsmarket.fi käyttänyt ja ollut tyytyväinen, yleensä viikossa tullut osat ja joskus nopeammin, tarvikeliikkestä yleensä seuraavaksi päiväksi jos ei hyllyssä.

deeaa

Nuorempi jäsen

OK juu tuo jakajan kansi on helppo testata pitääpä hakea!

deeaa

Nuorempi jäsen

Juu just huomasin tuon kannen puuttumisen.

Tänään taas starttasi joka kerta hyvin. Luulen että joku pikkuvika se on.

Ylös Bottom