Trafic -06 puhallin naksuu

Antsa

The Best is yet to come
Traficin sisäilman puhallin alkoi pitämään jännää ääntä. Mikäli ei pidä sisäilmankierrätystä päällä, kuuluu puhaltimesta kummallinen naksuva ääni.

Autossa on ilmastointi ja se on huollettu. Ilmastoinnin päälle tai pois päältä kytkeminen ei vaikuta tuohon ääneen. Ainoastaan tuo sisäilmankierrätyksen päälle kytkeminen lopettaa äänen.

Ääni kuullostaisi tulevan jostakin hanskalokeron takaa. Onko siellä jokin rele / laakeri tms. mikä tämän aiheuttaisi?

skara

Aktiivinen jäsen
Vs: Trafic -06 puhallin naksuu

Sisäilmakierron läpän moottorinti sekoilee, minä en tiedä miten se korjataan, kertokoon viisaammat.

kekeV

Aktiivinen jäsen

Tai sitten on päässyt lehtiä tai muuta paskaa ilmakanavaan, tosin useimmiten ääni on enemmänkin ritinää tai vastaava kuin naksumista.

Fuego Turbo

Tunnettu jäsen

skara sanoi:
Sisäilmakierron läpän moottorinti sekoilee, minä en tiedä miten se korjataan, kertokoon viisaammat.

Sepäse , juuri se sisäkierron läppämoottori se on, itsellä ollut jo monta vuotta se läpättää,kun virrat kääntään hehku asentoon. Sen verran olen tutkinut ,että sama moottori löytyy ihan Megane I mallista 96-02 ja mister-autossa uusi maksaa noin 80e. En tiedä miten se korjataan,mutta ei se ole käyttöä haitannut. Niin vähän sisäilmankiertoa tarvitaan,jos ollenkaan.

Antsa

The Best is yet to come

Kiitoksia paljon vastauksista. Näiden avulla pääsee hyvin alkuun vian etsinnässä.

Eipä tuo ääni itseänikään ole haitannut, mutta olisi tarkoitus laittaa piakkoin pakettiauto vaihtoon, niin mukavampi myydä ilman tuota ääntä :)

Ylös Bottom