Tompan Renault Megane Vm 1996

.Tomppa.

Jäsen
Noniin, ajattelin nyt aloittaa oman aiheen autolleni niin ei tarvitse julkaista kuvia muualle tai avauta jostain mitättömästä asiasta.

Kuten kaikki tiedämme renaultit on kovia ruostumaan ja hajoilemaan mutta onneksi me harrastelijat yritämme pitää niistä jotenkin huolta. Moni ajattelee että ei vanhaa autoa kannata korjata tai että ei pieni ruoste haittaa menoa mutta totta onkin että ei se auton ulkonäkö ole minulle henkilökohtaisesti niin tärkeää, kuin se että tekniikka toimii.

Seuraavissa kuvissa oma autoni ja sen heikot kohdat. Toki lisää kuvia on tulossa tänne kunhan saan kamerani akun ladattua ja auton pestyä. Tuli vain hätäseen räpsäistyä muutama kuva kun on kiire aloittaa oma topic tuollekkin kumijalalle.
Voin toisaalta ylpeänäkin sanoa että tuo auto tuli minulle syyskuussa ja minun aikana kilometrejä on kertynyt noin 6000 km ja kertaakaan en ole tielle jäänyt. Aina on poika käynnistynyt ja eteenpäin mennyt.

Sitten kuvia ja jotain tekstiä niihin..

Kuvassa näkyy korjaukset kun ostaessani auton oli keula saanut todella kipeää kivistä/muusta terävästä esineestä. Alla on kittiä ja spraylla olen tuota maalaillut. Sauma näkyy mutta olisi tarkoitus opetella nyt häivyttämään se eli hion paremmin tuota kohtaa ja maalaan huolella.

Helmassa sekä kaarissa oli todella pahoja kohtia ruostunut sekä noin 2€ kolikon kokoinen reikä jonka paikkasin mutta nyt ruoste hiipii korjauksen läpi. Korjaus toteutettiin kiveniskusuojalla sekä hyvällä pohjamaalilla.. taka peltiä mutta ruostuu silti.

Korjattua kaarta sekä alkuperäiset renaultin vanteet! kaari on korjattu kitti+kiveniskusuojaa+hitsausta ja hiomista tekniikalla. Ei ole kaunis mutta ajaa asiansa.

ainoa kohta joka ei tässä autossa ruostu on tankki..

Pakko ohjaus flektille, anturi olisi kannattanut vaihtaa mutta käy se näinkin..

Takavalojen ympärys ruostui pahasti ja maali kupruili mutta sain sen jotenkin korjattua, kaunis ei ole mutta ei se ulkonäkö niin just olekkaan autolle jolla ajetaan joka päivä ja pahoissa paikoissa.. korjattu hiomalla+kittiä ja kiveniskusuojaa

Ylös Bottom