tietämätön Meganen omistaja

Hannele

Nuorempi jäsen
Omistan Renault Meganen, vm 2005. Alkaa tuntua, että auto on kirottu tai sitten minulle on osunut ns. maanataikappale : )...sen verran on korjauksiin uponnut rahaa. Tällä hetkellä vikoja on kaksi: lämmitys ei toimi. Ei puhalla sitten millään voimakkuudella. Olen ihan skarppi leidi, mutta auton mekaniikka on minulle täyttä hepreaa. Googlailin asiaa erilaisilla hakusanoilla ja oma diagnoosini on kennon (mikä se sitten lieneekään?!) hajoaminen. Varsinkin kun tunsin jonkinlaista jäähdytysnesteen hajua pari kertaa ennen sippaamista. Voisiko tauti olla sitä? Ja mitä sen korjaaminen, tsiisus, maksaakaan? Vai olisiko vika jossain muualla?

Kuskinpuoleinen automaatti-ikkuna ei myöskään vörki enää. Siinäkin voi (googlen mukaan) olla vaivana mekanismin moottorin hajoaminen tai liitinvika. Vai mitä te tietävämmät arvelette?

Summa summarum, tiedossa olleen jarrupalojen vaihdon lisäksi taitaa tulla isojytky : (.

Vinkkejä hyvistä huoltopaikoista otetaan vastaan : ).

Jour de fete

Jäsen
Vs: tietämätön Meganen omistaja

Kuullostaisi enemmänkin sähkövialta JOS lämmityslaite EI PUHALLA millään asetuksella.
1.tsekkaus: Lämmityslaitteen puhaltimen 3A:n sulake (merkitty 'S') löytyy kojetaulun päädystä kuljettajan oven vierestä sulakerasiasta.
2. Samassa rasiassa on kuljettajan oven lasihissin 25A sulake (merkitty 'J') Onko auton sisällä jalkatilassa jäähdytinnestettä- jos lämmityslaitteen kenno, jossa kuuma jäähdytinneste kiertää ja jonka läpi puhallin puhaltaa ilmaa, vuotaa, päätyy neste jalkatilaan matoille-sitä ei voi olla huomaamatta.

Muokkaus: pari topia foorumin kuuklesta:

http://renaultkeskustelu.net/foorumi/index.php?topic=1144.msg20193#msg20193

http://renaultkeskustelu.net/foorumi/index.php?topic=6794.msg61246#msg61246

Kokeile puhaltimen toiminta myös ilmastointi täysin pois-kytkettynä.

rellunpippana

Aktiivinen jäsen

Vinkkeihin hyvistä huoltopaikoista auttaisi, jos tietäisimme missä päin Suomea haluat autoasi huollattaa.

H.Renault

Jäsen

Juu, jos puhallin ei pyöri, vika lienee sähköpuolella, ei vuoto ???, eli se sulake tahi sitten vaan puhaltimen moottori on sökö.

Ikkunan mekanismi on todennäköisesti sultakin mennyt, niin meni 2007:stakin ja monesta muusta. osat maksaa 20 ebayssa (rulla, muoviset ikkunanpitimet ja vaijerit) korjaus on hmm..mielenkiintoista lähinnä ovi"pahvin" irrotuksen osalta, ei kannata itse ruveta, ellei ole kokemusta. Moottori voi olla vaikka ihan ehjä, mutta vaijerit solmussa siellä rullassa.

Jarrupalat on iisi homma, pistä isännälle kasa lättyjä ja käske vaihtaa ::)

Ei se auto ole kirottu, vaan 8 v Renu, ittellä meni juuri raidetangon pää (2.vasta) käsijarruvaijeri jääty (nippanappa sain toimimaan), ikkunamekanismi odottaa inspiraatiota, korjasin sen verran, että mekanismi pitää lasin ylhäällä, jatkuu keväämmällä.
Nää on näitä, kuluvia osia ::) Renoo on ku ihmisen mieli, yhtä arvaamaton ;D.

Ylös Bottom