Scenic II ja Laguna II mittaristojen korjaus

thatinen

Jäsen
Hei,

Hankin juuri entistä paremman stereomikroskoopin, joten korjaukset onnistuvat nyt esim. prossujen osalta nyt entistäkin tarkemmin ja varmemmin ;)

Myös mahdollisesti hypähtäneiden km-lukemien korjaus oikeisiin arvoihinsa onnistuu molemmissa malleissa ok.

Korjausaikataulu yleensä sellainen, että mittaristo on valmis samana päivänä, kun olen saanut sen hollille.

Tässä vielä kertaalleen ohje Scenic II:sen mittariston irrotukseen:

http://www.youtube.com/watch?v=pik6bcxNS-M&feature=related

Lisätietot spostitse thatinen gmail com

kaizerchief

Nuorempi jäsen
Vs: Scenic II ja Laguna II mittaristojen korjaus

VINKKI: Koetapa irrottaa (tai pyydä korjaamolla) akunkengät n. vartiksi, tällä keinolla oman Lagunan (vm. 2006) mittaristo heräsi henkiin. Akun jännite mitattiin ja se oli heikko, akku vaihtoon ja kaikki pelaa kuin unelma! Korjaamolla arvelivat, että jos akun jännite on joko llian pieni tai suuri, niin mittaristo sulkee itse itsensä, ettei mittarit alkaisi näyttää mitä sattuu. Suuret kiitokset nimimerkille thatinen, joka minulle asiasta vinkkasi :)

Ongelman tausta: Ilman ennakkovaroituksia mittaristo lakkasi toimimasta - nopeus-, kierrosluku-, polttoaine- ja moottorin lämpötilamittarit + ajotietokoneen digitaalinen näyttö. Suuntavilkut toimivat mutta ilman "naksetta". Radio ja ilmastointi toimivat. Merkkiliikkeen testerillä diagnoosiksi saatiin "mykistynyt mittaristo" ja korjaava toimenpide: mittariston vaihto. Näinköhän olisivat vaihtaneet mittariston ja sitten kauhea ihmettely, kun ei toimi?!? Sitten hoksanneet akunvaihtotarpeen ja minä olisin maksanut uuden mittariston + työt + uusi akku + työt??? ???

-kaizerchief

jelaitil

Jäsen

Toisessa topikissa puhuin vaihteisto-ongelmista, mutta tulipa korjaamon sedän kanssa haastateltua myös rellun mittaristosta.

Heidän mukaan tuo mittari on niin yleinen että heille tulee 2-3 rellua viikossa/kuussa mittariston pimenemisen takia. Kaikki näitä samoja.

Jostain täältä luin että kannetta ollaan virittelemässä, mutta näin laajasta ongelmasta en uskonut olevan kyse. Nämä autot siis Jyväskylän alueella. Voip olla sittenki totta että se mittaristo on oikeasti susi.
Mutta onneksi korjaus on helppo eikä maksa ihan mansikoita (ilmainen mainos thatiselle)

Tuamå

Nuorempi jäsen

thatinen () gmail.com TEKI SEN TAAS!!!

Mittaristo pelaa jälleen (koputtaa puuta) ja kilometrit saatiin fixattua oikealle hehtaarille. Meinas renuilu loppua kun jokaisella kauppareissulla tuli n. 500-1000 km lisää tauluun, siis sitten kun se suvaitsi herätä henkiin...

Ja mikä parasta, sain hänen ohjeillaan vaihdettua myös kauan v*tutusta aiheuttaneet lämppärin / ilmastoinnin säätönupikoiden taustavalot (lasikantapolttimot), muutamalla voimasanalla joutui kyllä tuota hommaa ryydittämään. Ei oo mun pala kakkua nää autohommat...

Tätä heppua voi suositella kaikille jotka eivät halua ostaa uutta mittaristoa hintaan >1000€ + työt.

Kiitokset & Jouluja!!!

Megane

Aktiivinen jäsen

kaizerchief sanoi:
VINKKI: Koetapa irrottaa (tai pyydä korjaamolla) akunkengät n. vartiksi, tällä keinolla oman Lagunan (vm. 2006) mittaristo heräsi henkiin. Akun jännite mitattiin ja se oli heikko, akku vaihtoon ja kaikki pelaa kuin unelma! Korjaamolla arvelivat, että jos akun jännite on joko llian pieni tai suuri, niin mittaristo sulkee itse itsensä, ettei mittarit alkaisi näyttää mitä sattuu. Suuret kiitokset nimimerkille thatinen, joka minulle asiasta vinkkasi :)

Ongelman tausta: Ilman ennakkovaroituksia mittaristo lakkasi toimimasta - nopeus-, kierrosluku-, polttoaine- ja moottorin lämpötilamittarit + ajotietokoneen digitaalinen näyttö. Suuntavilkut toimivat mutta ilman "naksetta". Radio ja ilmastointi toimivat. Merkkiliikkeen testerillä diagnoosiksi saatiin "mykistynyt mittaristo" ja korjaava toimenpide: mittariston vaihto. Näinköhän olisivat vaihtaneet mittariston ja sitten kauhea ihmettely, kun ei toimi?!? Sitten hoksanneet akunvaihtotarpeen ja minä olisin maksanut uuden mittariston + työt + uusi akku + työt??? ???

-kaizerchief

Mitenniin olisit maksanut uuden mittariston,jos vika ei kerran siinä olisikaan ollut????Chryslerin merkkikorjaamolla epäilivät Chryslerin ecua sököksi,käytetty tilattuna Saksasta ja asennettuna 1300 euroo,itse olisi voinut tilata puoleen hintaan,mutta juju olikin siinä että mikäli ecussa ei olisikaan ollut vika,niin merkkiliikkeen tilatessa turhaan vaihdettu osa olisi jäänyt merkkiliikkeen hyllyyn,itse tilatessa olisi mennyt omaan piikkiin...

Megane

Aktiivinen jäsen

thatinen sanoi:
Hei,

Hankin juuri entistä paremman stereomikroskoopin, joten korjaukset onnistuvat nyt esim. prossujen osalta nyt entistäkin tarkemmin ja varmemmin ;)

Myös mahdollisesti hypähtäneiden km-lukemien korjaus oikeisiin arvoihinsa onnistuu molemmissa malleissa ok.

Korjausaikataulu yleensä sellainen, että mittaristo on valmis samana päivänä, kun olen saanut sen hollille.

Tässä vielä kertaalleen ohje Scenic II:sen mittariston irrotukseen:

http://www.youtube.com/watch?v=pik6bcxNS-M&feature=related

Lisätietot spostitse thatinen gmail com

Tuosta linkistä aukeaa "Tämä on yksityinen video.
Pahoittelumme."

Ylös Bottom