Scenic 2004 lämmityslaitteen/ilmastoinnin puhallin

kossi

Jäsen
Oliskohan tarkempaa tietoa mikä vaivaa kun ei puhaltele ollenkaan? Kyseessä automaatti ilmastoinnilla varustettu malli. Säätimet tottelee, ainakin pienen pyöreän näytön mukaan, mutta ei puhalla ollenkaan. Oliisko sisälämpötilaa haisteleva anturi rikkountunut ? Mitään ylimääräistä meteliä pheltimesta ei ole kuulunut. Yksi kaunis päivä vaan meni pimeäksi. Toki helpottais jos tietäis missä ko. anturi sijaitsee.? Käsittääkseni jossain kojelaudan sisällä ?

kossi

Jäsen
Vs: Scenic 2004 lämmityslaitteen/ilmastoinnin puhallin

Pienellä tutkiskelulla löytyikin tietoa foorumilta :) Eli oliskohan se sitten se etuvastus ku on kärähtänyt.

Moppi

Aktiivinen jäsen

Aikoinaan nimitettiin esivastukseksi komponenttia joka on ehkä rikkoutunut, resistor englanniksi. Se on kojelaudan takana keskellä oikealla puolella. Pääsee käsksi purkamalla keskeltä ja sitten hanskalokeron oikealta.

kossi

Jäsen

Näin olin ymmärtävinäni. Tosin tällä hetkellä kunto leikatun jalan takia huono. Täytynee kysyä korjaamoilta mitä velottavat tutkiskelusta. En tiedä pitäiskö samalla puhaltimenmoottori hankkia ?

Renumään

Aktiivinen jäsen

Eiköhän tuo kannata ensin tutkia mikä vialla, mittamaalla kuitenkin varmistuu. Molempia mennyt noihin, sekä vastuksia, että puhaltimen moottoreita.

Laguna00

Moderaattori
Ylläpidon jäsen

kossi sanoi:
Pienellä tutkiskelulla löytyikin tietoa foorumilta :) Eli oliskohan se sitten se etuvastus ku on kärähtänyt.

Olisko apuja hommaan tästä : http://renaultkeskustelu.net/foorumi/index.php?topic=17333.0

Muokkaus: niin oma puhallin hiljeni täysin kun esivastus ilmoitti 11vuotisen työsopimuksen tuleen päätökseensä. Sähkönhajuja ei kabiinissa leijunut tms - ainut vainu oli puhaltimen mykkäkoulu.

Artificial

Helsinki

kossi sanoi:
Näin olin ymmärtävinäni. Tosin tällä hetkellä kunto leikatun jalan takia huono. Täytynee kysyä korjaamoilta mitä velottavat tutkiskelusta. En tiedä pitäiskö samalla puhaltimenmoottori hankkia ?

Minä vaihdatin etuvastuksen Kujalalla Vantaalla, laskua 260 €! Kesti noin vuoden ennenkuin puhallin meni mykäksi jälleen. Vaihdoin kärähtäneen etuvastuksen itse sen jälkeen vielä kaksi kertaa muutaman kuukauden sisällä (Alvadilta tilattuna noin 40 €, puolet Motonetin hinnasta). Ei siinä auttanut muu kuin uusia puhaltimen moottori. Siinä olikin sitten pikkasen enemmän hommaa kuin piti irroittaa koko kojelauta. Olihan siinä päivän verran ihmettelemistä näin maallikolle, mutta oli kuitenkin itse tehtävissä. En yhtään ihmettele kun korjaamot velottavat puhalitimen moottorin vaihdosta luokkaa 600 €.

kossi

Jäsen

Tuossa linkissähän oli oikein havannolliset kuvat kuinka toimia :) Olen taas sairaalasta lomilla, joten tarttee ihmetellä vara-osaa ja josko sais auton tuohon tutun pajalle hiplattavaksi. Itse en pysty kun vasen jalka on suorana ja polvessa vielä alipainepumppu :)

Ylös Bottom