Sähköautojen arvot saattoivat juuri romahtaa Suomessa – Jesse Haapala: "Me ollaan lirissä"

Petteri75

Jäsen
Jos tuohon ei tule muutoksia, tulee ajoakkujen vaihdoista käytännössä merkkinsä monopoli. Aivan erityisen maininnan ansaitsee keksintö, jonka mukaan akkukennon vaihto akkuun muodostaa siitä uuden akun, jolloin toimijasta tulee akkuvalmistaja.

Mitä ihmettä tällä virkamiestyöskentelyllä on tavoiteltu? Akkukorjausten tappamista itsenäisten toimijoiden osalta ja vaihtojen keskittämistä kuluttajan kannalta kaikkein kalliimpiin vaihtoehtoihin? Miksi? Right-to-repair ja sen kaltaiset jutut ovat jääneet kokonaan ulos?

Esme23

Jäsen
Autosta tulee pikkuhiljaa kuukausimaksullinen hyödyke, eikä mikään omistamisen ja intohimon kohde.
Olisi hyvä, että joku uskaltaisi ottaa riskin kuluttajan puolesta.

Itse kun olin hankkimassa sähköautoa, niin kysyin autoliikkeeltä mahdollisuudesta leasingiin koskien koeajamaani autoa. Myyjä sanoi, ettei hän anna tarjousta, koska se olisi sellainen jota et varmasti voisi hyväksyä

ViBES

Nuorempi jäsen
Mulla on jo toinen liisinkisähkis enkä vois olla tyytyväisempi. Ei tää kyllä tosiaan kaikille ole mahdollinen se on selvä.

Asialla

Jäsen
"
Sähköauto syttyi palamaan törmäyksessä Hämeenlinnanväylällä Helsingin Etelä-Haagassa maanantaina aamupäivällä, kertoo Helsingin pelastuslaitos.
Kukaan ei loukkaantunut onnettomuudessa.
Helsingin poliisin johtokeskuksesta kerrotaan, että auton kuljettaja törmäsi betonihidasteeseen. Rautatiesilta on remontissa, ja alue on eristetty betoniporsailla."

Kuvien perusteella matkustamo on ehjä, joten vahva veikkaus on, että ajoakku ei palanut.

Ylös Bottom