Renault megane, kysymys avaimesta

hapsu

Nuorempi jäsen
Tuli sitten ostettua perjantaina renault megane 1.6e, vm 1996. Vielä en ainakaan kadu ostostani, päinvastoin: mukava auto ja hyvin huollettu.

Entisen omistajan käytössä toinen avain oli hajonnut ja sain mukaan vain yhden avaimen. Soitin aamulla Biiliaan ja kyselin tuota avainta, hinnaksi sanoivat 160€. Oletteko arvon foorumilaiset törmänneet missään edullisempaan hintaan? Löysin myös mielenkiintoisen ohjeen, jossa neuvotaan avaimen koodaus ( http://www.coupe-club.co.uk/viewtech.php?id=37 ), onko kukaan koskaan kokeillut tuota? Avaimen tietenkin tarvitsen...

IzMaiL

Renault Megane -97 2.0l
Vs: Renault megane, kysymys avaimesta

Itse maksoin 3-4 vuotta sitten kaksista avaimista -97 meganeeni töineen noin 200e Biliaan (Olari), kun vanhat avaimet eivät enää toimineet eikä niitä voinut kuulema uudelleen koodata. Paha kysymys, ehkä yrittäisin sinnitellä yksillä avaimilla, jos ei halvemmalla saa mistään :-\

Cobran varashälyttimen uudelleen koodaus yhteensopivaksi keskuslukituksen kanssa puolestaan maksaa noin 20 euroa, mutta siitä saattaa selvitä akunjohdon ja lukituksen kanssa kikkailemalla. Muista varashälyttimistä en osaa sanoa. Tämä vain aihetta sivuavana, omakohtaisena, tietona.

Linkin ohjeet ovat varsin mielenkiintoiset, mikä varmaan todistanee sen, ettei noiden avaimien koodaus ole 200 euron arvoista tai 160e per avain :(

tk3

Nuorempi jäsen

Jos se avain on rikki ja sen joutuu joka tapauksessa tilaamaan, se varmaan kuitenkin maksaa suurimmana osan tuosta 160:stä. Eli kannattaakohan sitten itse koodailla. Jos liikut muualla päin Suomea, niin kysäise hintoja muualtakin. Ainakin Jyväskylässä jopa Hämeen Autovaruste on varmasti halvempi ja ainakin JMT-autopalvelu. Veikkaan, että kustannus jää sataan euroon koodauksineen.

Jussi A

Nuorempi jäsen

tk3 sanoi:
Jos se avain on rikki ja sen joutuu joka tapauksessa tilaamaan, se varmaan kuitenkin maksaa suurimmana osan tuosta 160:stä. Eli kannattaakohan sitten itse koodailla. Jos liikut muualla päin Suomea, niin kysäise hintoja muualtakin. Ainakin Jyväskylässä jopa Hämeen Autovaruste on varmasti halvempi ja ainakin JMT-autopalvelu. Veikkaan, että kustannus jää sataan euroon koodauksineen.
Itse tilasin Meganeen uuden avaimen Suoraan valtuutetusta Huollosta Tampereelta Huoltorexistä, koodaukseen eli "avaimen" opetteluun meni muutama minuutti ja hinta oli noin 115e. Kuulemma Käyttöauto veloittaa saman noin 160e.

Juntunen

Aktiivinen jäsen

-02 Meganeen ei Huoltorexistä saa avainta, kun ei kuulemma ole vielä käytössä koodeja avaimien (tai auton) ohjelmointiin. Joutuu tässä sitten ilmeisesti käyttämään virallista huoltoa. Vai olisko jollakulla vinkkejä, mistä sais avaimen edullisemmin? On pian menty vuosi yhdellä avaimella ja vähän hirvittää, jos tuo avain hukkuu tai hajoaa ja auto jää pariksi viikoksi niille sijoilleen.

pirtelö

Nuorempi jäsen

Timppa terve!Hukkasin Megane Coupen ykkösavaimen alkukesästä, ja hakemisen ym. jälkeen oli vaihtoehdot vähissä!Kakkosavain ei tietenkään toiminut Kaivokselan käynnin jälkeen,soitin Malmin pisteeseen(100%)parempi kuin pääkallopaikka!Kerroin puhelimitse asian ,että ko.Meganessa koodi voidaan naputella kesk.luk. näppäimellä!Jouduin käymään Malmilla,ja HUPS! ystävällinen mies yritti Ranskaa myöten hakea ko.koodia;iltapäivällä hän soitti ,ja sanoi koodin,kysyin ,kauanko on sähkömies paikalla,45min oli vastaus ,sanoin Rellu käy oven edessä,matka 20km ,putki punaiseksi olen 1/2tunnissa siellä!Olin 15.12 pihalla,sanoin vastaanotossa ,auto ovella käynnissä;kipinä haki auton ;15min,hän haki minut pihalta,ja sanoi ,että peli laulaa,ja ihmetteli ajo-aikaani,johon sanoin,että kirkkaan keltainen väri ja häijyn näköinen keula leveiden renkaiden kanssa antavat vasemman kaistan käyttöön!Ja maksoi 50E!PS:Navicore sanoi,196km/h huippu! Aika hyvin 1.6e-96:lle!Ja melkein 190000km ajettu!t. Timppa

Ylös Bottom