Renault Megane -97 sähköt

Jesmuli

Nuorempi jäsen
Eli omistan kyseisen auton,mikä oli ollut jonkun aikaa seisoksissa parkkipaikalla. Olin viemässä autoa leimalle ja kaynnistyi pihassa vielä ihan hyvin ja ajoin katsastusasemalle. No sammutin sitten auton ja olin laittamassa takaisin päälle mutta ei enää käynnistynytkään paitsi työntämällä. virtaa on eikä starttikaan pidä minkäänlaista ääntä kun yrittää käynnistää, mutta ei tapahdu mitään. Voisiko kyseessä olla kenties jonkinlainen maadoitusvika?

Jesmuli

Nuorempi jäsen
Vs: Renault Megane -97 sähköt

Laitoin tuossa eilen akun latautumaan ja tänään kävin katsomassa,kun laittoi virrat päälle niin sulakerasiasta kuuluu pieni naps ja alkoi mittariston valot vilkkumaan.Mikäköhän vika voisi olla? Olisi kiva saada tämänkin auto kuntoon mahdollisimman pian!

rellu70

Jäsen

kokeileppa laittaa käynnistys kaapeli akun (-) ja mootorin välille, kuulostaa ihan maa vialta

Jesmuli

Nuorempi jäsen

Joo,itse veikkaan tällä hetkellä startin maadoitusjohtoa. En kuitenkaan ihan heti pääse vielä kokeilemaan kun koko auto on ihan lumen peitossa. ;D Mihin kohtaan se maakaapeli pitää laittaa moottorissa? ::)

rellu70

Jäsen

vaikka moottorin nosto korvaan edestä katsottuna vasemmalla rinta pellin vieressä

Jesmuli

Nuorempi jäsen

Eipä tuo auttanut,mistä pääsee startin johtoihin käsiksi? ja olen kuullut että starttiin pääsisi vain alhaalta käsiksi?

rellu70

Jäsen

startti on sielä koneen ja rinta pellin välissä työnnä käsi siitä imusarjan ja rintapelli ja vaihdelaatikon reijästä sinne koneen taakse niin siinä on ja startin heräte on ollut usein syynä , myöskin startti saattaa hajota yx kaks niin kuin omassa tankille ajoin ja siihen jäi uusi startti ja meno jatku!

Jesmuli

Nuorempi jäsen

Ei oikeen tuntunu löytyvän,kun siel on niitä johtoja niin paljon :D jonkun kuvan avulla olisi helpompi selvittää että mikä niistä se sitten oikein on?

Jesmuli

Nuorempi jäsen

Miten sais rellusta sulakeboksin irti? ajattelin tarkistaa kaikki liitokset ja katsoa ettei ole hapettumista päässyt syntymään.

sauli

Jäsen

Ettei ois vaan startin hiilet jumissa/kuluneet?
Jos jollain sais vähän kolautettua startin kylkeen samalla kun starttaa ni vois lähteä.
Itellä oli vanhassa autossa kyseinen ongelma, startti oli myös koneen takana, mutta 40cm pitkällä sormenpaksusella metallitangolla pääs just sen verta kolauttamaan starttia että hiilet lähti liikkeelle ja sit starttas. Joutu vaan aika usein sitä kolistelemaan ennenku otti startin irti ja vaihto hiilet.

Ylös Bottom