Olen vaihtanut Renault Mégane 2 hammastangon ja vaihdon jälkeen luki mittarissa "esp off" ja luistoneston valo palaa. Noh ajattelin että kun kerran jarrupolkimessa se jarruvalon anturi on säädettävä, niin olen varmaan osunut siihen sillalailla, että nyt varmaan jarruvalo palaa koko ajan ja sen takia herjaa. No ei ollut ja tyhmyyttäni kokeilin kääntä rattia ääriasentoon ja yllätys.....kuului riks-raks ja poks .....ja turvatyynyn valo syttyi 
Alussa en saanut sisäpuolella sitä ratin tankoa hammastangoon kiinni (yritin laittaa sitä väärässä asennossa) ja kun vanhasta varmistin, miten se tulee kiinni, niin omasta mielestä käänsin kyllä takaisin, mutta siinä sitten todennäköisesti käänsin silti lopuksi kierroksen väärin ja se oli sitten siinä. Kellojousi tilattu jo ja vaihdan sen. Ei ollut kun vajaa 18€.
Ei tullut sitten siinä vaiheessa vielä mieleenkään, kun aloin kääntä rattia ääriasentoon, että kun esp valo ei sammunut, että vois irroittaa ratin ja varmistaa se. Mietin vaan miten se sähköinen ohjaustehostin toimii? Joudunko silti irroittaa sen hammastangosta ja kääntää sen kierroksen takaisin, vaikka nyt laittaisin kellojousen oikein? Se ei kuitenkaan aurauskulmien säätöön mun mielestä vaikuttaa mitenkään ja en tän päivästä aikaa perunnut. Ja mitä katsastusmies sanoo jälkitarkastuksessa, kun lähden näyttmään ohjausnivelia, jos nyt airbag valo palaa....ei palannut katsastuksessa ja ei ole vikalistalla? Tuleeko hylkäys???
Alussa en saanut sisäpuolella sitä ratin tankoa hammastangoon kiinni (yritin laittaa sitä väärässä asennossa) ja kun vanhasta varmistin, miten se tulee kiinni, niin omasta mielestä käänsin kyllä takaisin, mutta siinä sitten todennäköisesti käänsin silti lopuksi kierroksen väärin ja se oli sitten siinä. Kellojousi tilattu jo ja vaihdan sen. Ei ollut kun vajaa 18€.
Ei tullut sitten siinä vaiheessa vielä mieleenkään, kun aloin kääntä rattia ääriasentoon, että kun esp valo ei sammunut, että vois irroittaa ratin ja varmistaa se. Mietin vaan miten se sähköinen ohjaustehostin toimii? Joudunko silti irroittaa sen hammastangosta ja kääntää sen kierroksen takaisin, vaikka nyt laittaisin kellojousen oikein? Se ei kuitenkaan aurauskulmien säätöön mun mielestä vaikuttaa mitenkään ja en tän päivästä aikaa perunnut. Ja mitä katsastusmies sanoo jälkitarkastuksessa, kun lähden näyttmään ohjausnivelia, jos nyt airbag valo palaa....ei palannut katsastuksessa ja ei ole vikalistalla? Tuleeko hylkäys???
Viimeksi muokattu:



