Renault Clio V E-Tech Ilmastoinnin Kompressorin viallisuus

Rege871

Nuorempi jäsen
Hei,

Mitä mieltä foorumilaiset ovat kyseisestä tapauksesta?

Ajoneuvo Renault Clio V E-Tech Hybrid vm. 21. 57tkm. Ei suostunut käynnistymään ja epäilin pakkasten tehneen tehtävänsä 12v akulle. Autolle koitettiin antaa apuvirtaa tuloksetta ja se hinattiin Bassadonelle, jossa viikon jälkeen diagnoosina todettiin viallinen ilmastoinnin kompressori. Hintaa kompressorille tulee noin 2000€ + asennus ja vianetsintä = 3500 €. Tähän vielä tilatun kompressorin odotus 3-4 viikkoa, jonka ajan auto siis on käyttökelvoton ja odottaa asennusta korjaamolla.

Autosta on valmistajan takuu rauennut 1/25, eikä myyjäliike ota asiasta enää vastuuta. Onko tässä vielä jotain tehtävissä ennekuin joutuu koko lystin maksamaan itse? Onko ilmastoinnin kompressorille kohtuullinen käyttöikä 5 vuotta ja 57 tuhatta ajettua kilometriä?

Huoltotarjous liitteenä.

Liitteet

Akseli

Aktiivinen jäsen
Mun Capturiin(2020 ajettu 73tkm) vaihdettiin viime kesänä ilmastoinnin kompressori.
Meni takuuseen kun on 6-vuoden takuu(12/26) voimassa.
Mulle kerrottiin että näissä Captur/Clio on mennyt kompuroita tai lämmityslaitteen säädinpaneeleja.
Eli eikö pitäisi tehtaan tulla vastaan?
Kummatkin vaihdettiin mulle ja vasta kompuralla tuli kuntoon.

Rege871

Nuorempi jäsen
Kyseinen huoltoneuvoja kertoi, että kysäisee kyllä asiasta vielä maahantuonnista, mutta kertoi jo suoraan vastauksen olevan todennäköisesti ei, varsinkin kun olen auton toinen enkä ensimmäinen omistaja, joita kuulemma suosivat enemmän.

Juntunen

Aktiivinen jäsen
Hei,

Mitä mieltä foorumilaiset ovat kyseisestä tapauksesta?

Ajoneuvo Renault Clio V E-Tech Hybrid vm. 21. 57tkm. Ei suostunut käynnistymään ja epäilin pakkasten tehneen tehtävänsä 12v akulle. Autolle koitettiin antaa apuvirtaa tuloksetta ja se hinattiin Bassadonelle, jossa viikon jälkeen diagnoosina todettiin viallinen ilmastoinnin kompressori. Hintaa kompressorille tulee noin 2000€ + asennus ja vianetsintä = 3500 €. Tähän vielä tilatun kompressorin odotus 3-4 viikkoa, jonka ajan auto siis on käyttökelvoton ja odottaa asennusta korjaamolla.

Autosta on valmistajan takuu rauennut 1/25, eikä myyjäliike ota asiasta enää vastuuta. Onko tässä vielä jotain tehtävissä ennekuin joutuu koko lystin maksamaan itse? Onko ilmastoinnin kompressorille kohtuullinen käyttöikä 5 vuotta ja 57 tuhatta ajettua kilometriä?

Huoltotarjous liitteenä.
Aikanaan ostin 3v vanhan alle 60tkm ajetun Laguna 3:n ja siihen oli jo vaihdettu takuuna kompura. Jos esim. magneettikytkin vikaantuu eivät vaihda sitä vaikka niitäkin saa erikseen ja on ihan vaihdettava osa.

Monestako paikasta olet kysynyt tarjousta korjaamisesta?

Ei kai sinne muutenkaan kannata alkuperäisvaraosaa laittaa kun ei ne sen kummemmin kestä kuin muutkaan, joku sopiva kompura tilalle niin ei kyllä maksa töineen 2k€.

Hintaan toki voi vaikuttaa onko kompura sähkömoottoorilla vai hihnalla pyöritettävä, kumpiko tuossa on?

Viimeksi muokattu:

Rege871

Nuorempi jäsen
Aikanaan ostin 3v vanhan alle 60tkm ajetun Laguna 3:n ja siihen oli jo vaihdettu takuuna kompura. Jos esim. magneettikytkin vikaantuu eivät vaihda sitä vaikka niitäkin saa erikseen ja on ihan vaihdettava osa.

Monestako paikasta olet kysynyt tarjousta korjaamisesta?

Ei kai sinne muutenkaan kannata alkuperäisvaraosaa laittaa kun ei ne sen kummemmin kestä kuin muutkaan, joku sopiva kompura tilalle niin ei kyllä maksa töineen 2k€.

Hintaan toki voi vaikuttaa onko kompura sähkömoottoorilla vai hihnalla pyöritettävä, kumpiko tuossa on?
Ajoneuvossa on sähkökäyttöinen ilmastoinnin kompressori.

Rege871

Nuorempi jäsen
Mun Capturiin(2020 ajettu 73tkm) vaihdettiin viime kesänä ilmastoinnin kompressori.
Mulle kerrottiin että näissä Captur/Clio on mennyt kompuroita tai lämmityslaitteen säädinpaneeleja.
Tähän vielä lisäten. Huoltoneuvoja palasi äsken asiaan ja kertoi maahantuonnin antaneen vähän ympäripyöreitä ja epäsuoria vastauksia, joten etenemme nyt reklamoimalla myyjäliikettä.

Megane

Aktiivinen jäsen
Tuollahan se huoltotarjouksessa sanottiin
"Jätetty kaapeli irti ja koitettu autoa käyntiin. Auto käynnistyi ja
vikakoodi DTC0AA623 poistui. Kun kaapelin liitti paikalleen, koodi aktivoitui"
Jos ei nyt ihan akuutti korjauksen tarve ole ja auto pitäisi saada liikenteeseen,niin itselläni tulisi suuri kiusaus jättää se ilmastoinnin kaapeli irti,antaa mennä vaan,nukkua muutama yö ja miettiä kaikessa rauhassa jatkotoimenpiteitä,jos kerran takuuseen ei saa korjausta... :D :D

Rege871

Nuorempi jäsen
Myyjä suostuu tulemaan vastaan 25% ja maahantuoja/Renault 20%. Kokeilen vielä kilpailu- ja kuluttajaviranomaisen kantaa asiaan.

Ylös Bottom