Renault 19-89 bensamittari

kall12

Nuorempi jäsen
Missä vika kun bensamittari teki lakon, irroitin anturiin menevän liittimen ja mittailin jännitteitä...ei mitään järkevää tulosta.
Yritin etsiä virtapirin kaavaa netistä mutta toivotona löytää.
Olisin kiitollinen jos voisitte opastaa mistä kannattaa vikaa etsiä!

Lisäys edelliseen, huomasin että myös öljyn tasomittari ja lämpömittari lakkoilee joten vika lienee itse mittaristossa, luin jostain että siellä pitäisi ola joku jännitteentasaaja joka muuntaa 12V alhaisemmaksi jännitteeksi, 5V jos en väärin muista, pitääkö paikkansa moinen väite,
Olisiko ohjeita mittariston testaukseen?

a.e

Aktiivinen jäsen
Vs: Renault 19-89 bensamittari

Kannattaisko nostaa se koko systeemi tankista ja katsoa onko siellä
joku osa jumissa tai rikki.
Suurinpiirtein tuolta se näyttää.

http://www.ebay.co.uk/itm/RENAULT-R19-1-2-1-4-1-7-FUEL-TANK-SENDER-UNIT-/400086676753?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item5d27063511

kall12

Nuorempi jäsen

Joo kai se on kaivettava esille, ihmettelen vaan kun mittaripuolelta ei löytynyt virtaa.....siis kun mittailin liittimestä.

a.e

Aktiivinen jäsen

Toimisiko se mittari kuitenkin juuri noin, kun se anturi ei päästä sieltä tankissa olevan vastuksen kautta virtaa sille mittarille niin se neulakaan ei nouse eikä sieltä saa mitattua lukemia.
Näin olen tuon bensamittarin toimintaperiaatteen itse ymmärtänyt.

Joku joka tietää enemmän voi tämän mutu tiedon korjata.
:)

timfin

Jäsen

Varmaankin siellä tankissa on liukuvastus, eli uskoisin, että anturin johdoista kannattaa mittailla vastusta eikä jännitettä.

Megane

Aktiivinen jäsen

a.e sanoi:
Toimisiko se mittari kuitenkin juuri noin, kun se anturi ei päästä sieltä tankissa olevan vastuksen kautta virtaa sille mittarille niin se neulakaan ei nouse eikä sieltä saa mitattua lukemia.
Näin olen tuon bensamittarin toimintaperiaatteen itse ymmärtänyt.

Joku joka tietää enemmän voi tämän mutu tiedon korjata.
:)
Eli siis anturiin menevät johdot yhteen=>mittari näyttää täyttä tankkia jos toimii....?

kall12

Nuorempi jäsen

Täytyy kokeilla tuota oikosulku menetelmää..luulis mittarin johonkin suuntaan heilahtavan jos kunnossa on.

Ylös Bottom