Reenault Laguna 1,6 16v 2001

{{TEEMU}}

Nuorempi jäsen
Elikkäs jo jonkin aikaa ollu laguna (maaliskuusta 2012), joka on mun ensimmäinen rellu, autolle on tullu kilsoja minun aikana 35.000km, eli yhteensä 116.000km
jonkin verran perus huoltoa ja kulutuskaman vaihtoa ollut, mutta ei mitään kriittistä.

vikoja mitä korjattu mun aikana:
-oik. etupyöränlaakeri
-oik. alapallonivel
-puolat 4kpl
-huollot
-takajarrut herkistetty kerran
-termostaatti
-jotain polttimoita
ja ilikivalta vakuutukseen takalasin pyyhin + varsi, ku gangsterit oli yöllä repiny irti.

en kyllä tiiä miksi porukka karsastaa tätä lagunan mallia, ajoltaa tosi hyvä eikä tossa muutenkaa mitään valittamista ole ollut, liekkö sit vaikutusta ku ammatiltani olen autonasentaja ni noita hommia on hyvä tehä duunissa kunnon vermeillä.

koneenahan on 1,6 16v ilman VVT-pyörää,mikä helpotus :D

kuvia voisin joskus ottaa kun kerkeän.

keijokos

Aktiivinen jäsen
Vs: Reenault Laguna 1,6 16v 2001

Myös täällä ollaan samaa mieltä mutta sehän on vain eduksi kun näitä saa halavalla

Luukkonen

Aktiivinen jäsen

Noh minäpä kerron miksi Rellu nostaa karvat pystyyn, ostin 62tkm ajetun 2005 Meganen, eka meni koiranluuta, pallonivelet, polttimoja + muuta normaalia, puolat, no 70tkm meni ratista kierrejohto poikki, sitten meni VVT, ilmastoinnin kennos hajos ja lopuksi löytyi väljää hammastangosta, alle 80tkm ajetusta autosta parin tonnin remppaa...

Ei mua haittaa tuollaset kuluvat osat jos niitä pitää vaihtaa mutta ratin kierrejohto? VVT?? HAMMASTANKO!!! :mad:

Nyt on ollut 2005 Mondeo alla kolme vuotta ja sillä ajettu 190tkm ---> 230tkm ja olen ostanut kaksi kierrosta renkaita, jarrut laitoin viime talvena levyt+palat ja taakse uudet satulat ja vaijerit, eikä ole 2000€ mennyt vielä rikki! ;)

On muuten pikkasen parempi ajaaki tuo Mondeo ku Rellun sähköohjaus...

{{TEEMU}}

Nuorempi jäsen

Luukkonen sanoi:
Noh minäpä kerron miksi Rellu nostaa karvat pystyyn, ostin 62tkm ajetun 2005 Meganen, eka meni koiranluuta, pallonivelet, polttimoja + muuta normaalia, puolat, no 70tkm meni ratista kierrejohto poikki, sitten meni VVT, ilmastoinnin kennos hajos ja lopuksi löytyi väljää hammastangosta, alle 80tkm ajetusta autosta parin tonnin remppaa...

Ei mua haittaa tuollaset kuluvat osat jos niitä pitää vaihtaa mutta ratin kierrejohto? VVT?? HAMMASTANKO!!! :mad:

Nyt on ollut 2005 Mondeo alla kolme vuotta ja sillä ajettu 190tkm ---> 230tkm ja olen ostanut kaksi kierrosta renkaita, jarrut laitoin viime talvena levyt+palat ja taakse uudet satulat ja vaijerit, eikä ole 2000€ mennyt vielä rikki! ;)

kaippa tässäkin jonkin verran vaikuttaa minkälaienen yksilö kyseessä, itsellä tosiaan toiminu kuin kello (koputtaa puuta rystyset verillä), itsekkin tuota hammastankoa mietin että koskeeko nuo väljistyneet hammastangot vain megsua vai onko näissä II.kopan lagunoissakin noita mennyt, vvt-pyörä ongelmaa mulla ei oo ku on ihan ensimmäisiä 2 korin lagunoita, näihin tais vvt-pyörät tulla 2003? korjatkaa jos oon väärässä. Ajoominaisuuksista sen verran että kyl se rellun sähkötehostin on aika sanonko mistä kotosin, tunnoton ja mutenkin sellanen vempula, mulla on onneks on itellä lagunassa hydraulinen tehostin joten ohjaustuntumaki saatta olla hiukka parempi ainakin omasta mielestä. :) ps. ja mikäs siinä jos vaikka tuo hammastanko porsisikin, itse ainakin tosiaan tuuria et saan tarvittaessa auton nosturille ja tarvii kustantaa vain osat ja nesut, aikaahan se vaan vie ja vaivaa, mutta mulla sitä kyllä on. ;)

Luukkonen

Aktiivinen jäsen

{{TEEMU}} sanoi:
Luukkonen sanoi:

kaippa tässäkin jonkin verran vaikuttaa minkälaienen yksilö kyseessä, itsellä tosiaan toiminu kuin kello (koputtaa puuta rystyset verillä), itsekkin tuota hammastankoa mietin että koskeeko nuo väljistyneet hammastangot vain megsua vai onko näissä II.kopan lagunoissakin noita mennyt, vvt-pyörä ongelmaa mulla ei oo ku on ihan ensimmäisiä 2 korin lagunoita, näihin tais vvt-pyörät tulla 2003? korjatkaa jos oon väärässä. Ajoominaisuuksista sen verran että kyl se rellun sähkötehostin on aika sanonko mistä kotosin, tunnoton ja mutenkin sellanen vempula, mulla on onneks on itellä lagunassa hydraulinen tehostin joten ohjaustuntumaki saatta olla hiukka parempi ainakin omasta mielestä. :) ps. ja mikäs siinä jos vaikka tuo hammastanko porsisikin, itse ainakin tosiaan tuuria et saan tarvittaessa auton nosturille ja tarvii kustantaa vain osat ja nesut, aikaahan se vaan vie ja vaivaa, mutta mulla sitä kyllä on. ;)
Ei mullakaan mitään rellua tai muita ranskalaisia vastaan ole (olen omistanut monta ranskalaista) Megu2 laatu on vain niin huono että sitä en ainakaan voi suositella... Nämä uudet kolmoskoppaset megut ja lagut kuulemma parempia ja sellasta voi sis tulevaisuudessa harkitakkin kun aika tästä mondeosta jättää...

keijokos

Aktiivinen jäsen

Minulla nyt laguna 3 ja tuntuu kertakaikkiaan positiiviselta mutta siinä 2ltr bensakone joka nissanin peruja ja aivan pikkuruokainen ei ole jos nyt mikään 2ltr kone on. Auto ei rämise ei kolise ja kertakaikkiaan tukevan oloinen. Ollut monta meganea, lagunoita ja yksi scenic joka on tuota megane 2 tekniikkaa ja siinä kieltämättä oli noita vvt ym vikoja. Ykköskoppainen megane on kuitenkin helppo pitää kunnossa, osat halpoja ja tekniikka yksinkertainen. Pojalla tuo 2 laguna jota olen huoltanut 5 vuotta ja siinä ei kyllä mitään isompaa ole ollut. Ja aina olen ihmetellyt tuon lagunan pientä kulutusta ja hiljaista kyytiä.Joitakin kertoja olen lainannut tuosta lähiliikkeestä nissaneita,tai vw ym mutta helpotus on kun pääsee ranskalaiseen kyytiin.

rellunpippana

Aktiivinen jäsen

Siitä Megu kakkosesta on kyllä kuulunut monenlaista vikajuttua. Meinasin jo semmoisen ostaakin vuosi sitten liikkeestä, mutta sattu entinen omistaja olevan puolituttu, niin sitten kysäisin mitä mieltä se on autosta. "Kierrä kaukaa se kosla". oli vastaus. ;)

keijokos

Aktiivinen jäsen

Kyllä minä uskaltaisin megane 2 ostaa. Jos auto on huollettu ja viat korjattu aina kun jotain särkyy kyllä se jossain vaiheessa on kunnossa.

Luukkonen

Aktiivinen jäsen

keijokos sanoi:
Kyllä minä uskaltaisin megane 2 ostaa. Jos auto on huollettu ja viat korjattu aina kun jotain särkyy kyllä se jossain vaiheessa on kunnossa.
Näissä on vain aina se puoli että tyyppiviat tuppaa uusiutumaan, kuulemma uusi VVT pyörä kestää pidempään, mutta kestääkö? Mites hammastanko, meneekö se aina 80-100tkm välein vaihtoon?

keijokos

Aktiivinen jäsen

No ehkä minulla pelastuksena että en kai ole millään autolla ajanut noin paljoa, vaihtelen vähintään vuoden välein. Käy kyllä usein niin että ostan auton jossa on paljon vikoja mutta korjailen ne(se on harrastus) ja sitten myyn. Tietysti häviän joka kaupassa mutta nautin näiden reklaamisesta ja asiaa auttaa että olen eläkkeellä eikä tarvi välttämättä autoa joka päivä.Nytkin on pihassa yksi uudempi ja haeskelen juuri jotain mielenkiintoista repaletta, muuten ei niin väliä mutta ranskalainen pitää olla ja ilmastoinnilla.

{{TEEMU}}

Nuorempi jäsen

keijokos sanoi:
samaa mieltä olen kanssasi tässä asiassa, olen sitä megsu 2:sta miettinytkin, että vaihtaisko jossahin vaiheessa tollaseen, noissakin ku vaan malttaa koeajolla kuunella tarkasti alusta läpi (ja kuka kieltää ottamasta tunkkia mukaan koeajolle :D, saa ainakin selvyyden mahdollisesta hammastanko viasta.) ja tuon vvt-pyörän kanssa olen töissäkin siihen tulokseen tullu että jos sen nyt samalla uusii kun jakohinan + muut hilppeet ni kyllä sen pitäisi kestää.

keijokos

Aktiivinen jäsen

Katselin juuri mister-auton hintoja niin hammastanko maksaa alle 200€ joten ei sekään mikään este ole.

Luukkonen

Aktiivinen jäsen

keijokos sanoi:
Katselin juuri mister-auton hintoja niin hammastanko maksaa alle 200€ joten ei sekään mikään este ole.
Osien hinnat tullut hieman alas! :eek:

Mutta se vaihto...

{{TEEMU}}

Nuorempi jäsen

keijokos sanoi:
meilläkin saa noita "kunnostettuja" hammastankoja jollain 200 eurolla, mutta ollaan huomattu se että noin kymmenestä autosta johon ollaan kunnostettu hammastanko laitettu on joku 8 tullu takuuna takasin 1-2kk sisään, ku se kunnostettukkin hammastanko on porsinu. En sit tiiä että mistä noi on kotosin ja miten ne sit "kunnostetaan"? :D

{{TEEMU}}

Nuorempi jäsen

Kävin tuon Lagunan katsastamassa tossa 14.10.2013 ja yhen alapallonivelen laitto vaihtamaan, ku mokoma osottautuikin väljäksi ravistelevyillä. No uus osa makso huiman 30 e ja puol tuntia töitä ni johan tolla Rönoolla taas ajaa lokakuulle 2014.. Ja matka jatkuu.

{{TEEMU}}

Nuorempi jäsen

Pari päivää sitten (13.11.2013) tuli tossa avattua etuovien pahvit ja tarkistettua ikkunahissit ja johdotukset, rasvailin kaikki kiskot ja laitoin kaikkiin sähköliittimiin perus crc-hoidon, tuntuis nyt ikkunat aukeavan paljon paremmin, ku ennen tuntu että hanttarinki ikkuna jumahti ylös vaikka ulkona ois ollu 5 astetta lämmintä. :D. Taas kelpaa poltella tupakkaa autossa kun ikkunatkin saa auki.

Laguna00

Moderaattori
Ylläpidon jäsen

Aijaij. Moon kade. Mun piti kesällä tehdä toi sama omaan Laguna vanhukseen. Jäi tekemättä ja jo nyt ikkunat kronklaa ja takaoikea ovi ei aukea lukituksesta. Piti näköjään odottaa pakkasiin asti että muistaa taas sen homman :)
Tosin rasvaa hankin just uutta.. Nyt pitäs päättää laitanko veneen peräakselinrasvaa vai tuota Shellin todella kovaan käyttöön tarkoitettua nivelrasvaa.. Oli meinaan tosi notkeeta toi Shellin kama siinä muovituubissa.
Putsasitko pois jollain bräkleenillä vanhat rasvat noista ikkunahissien osista?

{{TEEMU}}

Nuorempi jäsen

Laguna00 sanoi:
Aijaij. Moon kade. Mun piti kesällä tehdä toi sama omaan Laguna vanhukseen. Jäi tekemättä ja jo nyt ikkunat kronklaa ja takaoikea ovi ei aukea lukituksesta. Piti näköjään odottaa pakkasiin asti että muistaa taas sen homman :)
Tosin rasvaa hankin just uutta.. Nyt pitäs päättää laitanko veneen peräakselinrasvaa vai tuota Shellin todella kovaan käyttöön tarkoitettua nivelrasvaa.. Oli meinaan tosi notkeeta toi Shellin kama siinä muovituubissa.
Putsasitko pois jollain bräkleenillä vanhat rasvat noista ikkunahissien osista?
Joo.. hissin kiskot puhistin bräkleenillä ja sen jälkeen uudet vettä hylkivät akselirasvat niihin. Liittimet puhdistin ja ruiskuttelin crc:llä, vaijereille kanssa puhistus ja kuivaus niin hyvin kun onnistu ;D ja sen jälkeen vettä hylkivää spray vaseliinia niihin. Rutinat hävis ja ikkunat tosiaan aukeavat ja menevät kiinni paljon kevyemmin.

kz1983

Nuorempi jäsen

{{TEEMU}} sanoi:
Kävin tuon Lagunan katsastamassa tossa 14.10.2013 ja yhen alapallonivelen laitto vaihtamaan, ku mokoma osottautuikin väljäksi ravistelevyillä. No uus osa makso huiman 30 e ja puol tuntia töitä ni johan tolla Rönoolla taas ajaa lokakuulle 2014.. Ja matka jatkuu.
Etupään osia saa vaihtaa joka leimalle mutta niinkuin mainitsit ne ovat halpoja. Itsellä laguna 2.0 turbo -03 ja tyytyväinen olen. Ajettukkin on vasta 316 tkm joten just ja just sisäänajettu.

{{TEEMU}}

Nuorempi jäsen

Rupes väsyttämään tossa tammikuussa kun joutui manuaalisesti tota hipaisukäynnistystä käyttämään, joten tuli tosta toi kortinlukija purettua ja korjailtua, oli sieltä se ensimmäinen kieli poikki,
vähän liimaa ja muovivahvistukset ja nyt käynnistyy hipaisulla niin kuin pitääkin.

Ylös Bottom