Radio temppuilee Laguna 3 farmari 2012

twingo98

Jäsen
Ikkunoiden kalvotuksen jälkeen radio ruvennut kettuilemaan, antennihan on katolla joten ei pitäisi vaikuttaa onko kalvot ikkunoissa.
navi toimii normaalisti , radio herää henkiin hetken ajelun jälkeen laittamalla radio päälle/pois.
Mietinkin onko jokin radion komponentti esim takakontissa sivussa ja saanut saippua vettä itseensä kalvojen asennuksen yhteydessä ja kun lämpenee niin taas toimii , myös kuskin puolen takaoven kaiutin rupesi kiukuttelemaan.
Jos kalvot olisi asennettu liikkeessä vaatisin sieltä korjausta mutta kun ei ole vaan kaveri teki asennuksen.

keijokos

Aktiivinen jäsen
Vs: Radio temppuilee Laguna 3 farmari 2012

Minulla vastaava vika sedanissa jossa ei antennia. Vika oli liittimessä takalauukun ylä-osassa tai kattoverhouksen alla.Laittoivat liikkeessä.

twingo98

Jäsen

No kiitos mutta tuosta ei ollut paljoa vielä apua , minulla farmari sinulla ei , minulla antenni katolla sinulla ei :)
Onko jollain muulla antaa neuvoja?

twingo98

Jäsen

Sen verran uutta havaintoa että radio ja puhelin toimi eilen normaalisti kun auto päivän lämpimässä hallissa, nyt kun seissyt yön pihalla viileässä ja kosteassa niin ei toimi.
Mystisiä vehkeitä nämä ranskattaret.

twingo98

Jäsen

Radion ohjekirjassa oli kyseiseen toiminta häiriöön mahdollinen vika kaiuttimen oikosulku , kuskin puolen taka kaiutin siis pörisee välillä.
Onko vinkkejä miten takaoven ovi verhoilu irroitetaan?
Avaus kahvan luona ilmeisesti ruuvi pienen peitelevyn takana , muita ruuveja en nähnyt.
Lähteekö ruuvarilla varovasti kampeamalla irti vai onko jotain mitä pitäisi huomioida?

Reino88

Jäsen

Suunnitelmissa olisi kanssa kajota kahvoihin joku päivä, tällainen linkki mulla on kirjanmerkeissä:

http://www.forum-auto.com/marques/renault/sujet35941.htm

twingo98

Jäsen

Kiitos Reino88, kuvat mitä linkkiä alas scrollaamalla katselin näytti olevan etuoven paneelista mutta antaa suuntaa sille mistä ruuveja kannattaa etsiä.
Koitan illalla irroitella.

keijokos

Aktiivinen jäsen

Samasta paikasta johto kulkee takaluukun tietämillä oli farkku tai sedan. Sedanissa antenni vain takalasissa mutta yhdistyy juuri niillä korvin missä farkun kattoantenni.

twingo98

Jäsen

Takaoven verhoilu irroiteltu tänään, ei ollut kuin yksi ruuvi oven avaus kahvan syvennyksessä . Muuten oli vain painettavilla nastoilla kiinni jotka kaikki napsui nätisti irti.
otin diskantin piuhan irti ja napsuu edelleen kyseisen oven kaiutin eli huomenna irrotan toisenkin piuhan.
jos ei vika ole oikarissa olevassa kaiuttimessa niin sitten kattoverhoilun purkuun ja etsimään radion liitintä jos siinä olisi vikaa.

twingo98

Jäsen

Ei ollut kaiuttimissa vika ja en viitsi ruveta verhoiluja sen enempää irrottelemaan, huolto varattu maahantuojalle Lokakuun alkuun.
Kommentoin kun korjattu oliko sama vika kuin Keijokosin Lagunassa .

Mr.Blue

Mustat Rellut

Eikös sulla pitäis olla tossa vielä 4 vuoden takuuta jäljellä - ellei sitten kilsat oo pahasti menneet yli 100 tkm?

Jos näin, niin selvästi takuunalainen juttu, voisin kuvitella. Ja vaikka kilsat olisikin jonkin verran yli, niin ehkä tollasen homman voisi silti saada menemään takuuseen, kun se ei ole niin paljon kilsoihin liittyvä "kuluva" juttu. EDIT: Ellei se sitten tosissaan ole omista toimista johtuvaa... saippuavettä tms.

Mulla on kanssa 2012-mallinen, jonka takuu umpeutuu vuodenvaihteessa (tosin ajettu nyt 66 tkm). Mulla onkin just aika varattuna pitkän listan kanssa takuukorjattavia vikoja... ;D

twingo98

Jäsen

Juu ei mene maahantuojan takuuseen kun yli 100tkm ajettu, auto ostettu liikkeestä noin kk sitten niin lupasivat kustantaa operaation.

Ylös Bottom