onnistuuko kortinlukijan vaihto

jukka22

Nuorempi jäsen
Moi kaikille. Autostani (Laguna II 2002) on kortinlukija ilmeisesti rikki. Serv valo palaa ja välillä käynnistys takkuaa.
Kysymys kuuluu että onnistuuko kortinlukijan vaihto kotona vai onko järjestelmä osa käynnistyksenestoa ja vaatii siten merkkikorjaamoa?

kyrtsi

Jäsen
Vs: onnistuuko kortinlukijan vaihto

kyllä pystyy vaihtaa kotona.seon vetämällä kiinni konsoolissa eikä tartte koodata mitään

jukka22

Nuorempi jäsen

No niin nyt on lukija korjattu. On muuten hankala osa saada varaosana vaikka ei kummoinen ole. Maahantuojan hinta on jotain 385 joten ajattelin itse katsoa ennen nöyrtymistä ja köyhtymistä volvon varaosatiskillä. Lukijasta oli yksi mikrokytkintä käyttävä muoviklipsi poikki, sen kun korjasi niin serv valo sammui ja auto pelaa taas loistavasti. Rakenne on kyllä melko onneton verrattuna tavalliseen virtalukkoon, ihme että on pelannut noinkin kauan. ;D Jatkossa asettelen kortin varovaisesti lukijaan varsinkin talvella.

a.e

Aktiivinen jäsen

Joffy sanoi:
Hei. Mihin kohtaan lukijassa kiinnitit sen muoviosan?

Laitoin tään linkin jo tuonne toiseen kysymysketjuun mutta et varmaan huomannut.
Siellä näkyy mihin se on uudelleen liimattu.

r0wk2d.jpg

http://www.renaultforums.co.uk/105-laguna/2313-renault-laguna-ii-phase-1-electronics-interior-lights-not-self-dimming-4.html

Wilhod

Jäsen

Romuttamolta ostin itse uuden satasella. Merkkihuolto ehdotti jotain 300e hintaa :D

Moppi

Aktiivinen jäsen

Molemmat hinnat ovat aika syvältä, olemattomia härpäkkeitä laittoivat tuohon aikaan Renuihin.

bugenhagen

Jäsen

Moppi sanoi:
Molemmat hinnat ovat aika syvältä, olemattomia härpäkkeitä laittoivat tuohon aikaan Renuihin.
Miten niin tuohon aikaan, täyttä paskaa ne on vieläkin. Järjetön systeemi ;D

hhelminen

Tunnettu jäsen

bugenhagen sanoi:
Helvatan hyvähän tuo korttisyseemi on, meillä kun lähdetään töistä niin muut etsii vasta avaimenreikää virtalukosta kun minä jo hurautan pois...
Homma menee niin että kun istut autoon ja olet tökännyt kortin koloon, painat starttia ja vedät vasemmalla kädellä oven kiinni ja samalla oikealla turvavyön päälle (auto käynnistyy itsestään tässä välissä), sen jälkeen käsi vaihdekepille ja jo mennään..
Virtalukollisissa ja avaimellisissa kun joutuu aina vähän kurkoittamaan avaimenreikään eikä silloin paljon suoriteta moniajoa.. ;)
Toki handsfree kortti on paras..

bugenhagen

Jäsen

hhelminen sanoi:
bugenhagen sanoi:
Helvatan hyvähän tuo korttisyseemi on, meillä kun lähdetään töistä niin muut etsii vasta avaimenreikää virtalukosta kun minä jo hurautan pois...
Homma menee niin että kun istut autoon ja olet tökännyt kortin koloon, painat starttia ja vedät vasemmalla kädellä oven kiinni ja samalla oikealla turvavyön päälle (auto käynnistyy itsestään tässä välissä), sen jälkeen käsi vaihdekepille ja jo mennään..
Virtalukollisissa ja avaimellisissa kun joutuu aina vähän kurkoittamaan avaimenreikään eikä silloin paljon suoriteta moniajoa.. ;)
Toki handsfree kortti on paras..
Onhan se mukavaa kun auto käynnistyy jo ennenkuin edes kosket ovenripaan ;)
Ongelma onkin tuo rellun järjettömän paska rakenne verrattuna muihin. Itse olen saanut jo 3 rellusta ton avaimen/lukijan paskaksi. kun muissa ei linkkuveitsi avaimissa/lukijoissa ole ollut ongelmia.
Tuskin tuota voi edes kyseenalaistaa, kun avaa ton kortinlukijan.
Ei ikinä handsfree korttia, jota ei saa vaihdettua peilausta pois. maailman helpoin auto varastaa oikeilla välineillä. Saat luettua ton handsfree kortin tiedot jopa 400m. päästä ja eikun autoon ja karkuun ;D Eräässä autolehdessä tosta olikin testi. 9 kymmenestä autosta oli helppo pölliä. Ainoastaan mersuun ei onnistunut murtautua.

keijokos

Aktiivinen jäsen

Minulla ollut jo ainakin 8 rellua jossa kortti mutta yhtään en ole onnistunut rikkomaan paitsi ne pari kolme joissa oli kortti rikki kun ostin.

keijokos

Aktiivinen jäsen

Niin ja sitäpaitsi kaikista pösöista ja sitikoistani on linkkuveitsiavain rikkoontunut sieltä microkytkimien osalta. Syynkin tiedän kun paristot lopullaan tulee painettua aina kovempaa ja sitten kytkimet hajoaa ja ainakin se suojakuori.

bugenhagen

Jäsen

keijokos sanoi:
Niin ja sitäpaitsi kaikista pösöista ja sitikoistani on linkkuveitsiavain rikkoontunut sieltä microkytkimien osalta. Syynkin tiedän kun paristot lopullaan tulee painettua aina kovempaa ja sitten kytkimet hajoaa ja ainakin se suojakuori.
Jeps. Ja avainkortissa vasta heikot mikrokytkimet on ;D

Ylös Bottom