Nopeusmittaustaulut näyttävät väärin ?

K56L0G

Jäsen
Kävin hakemassa rellunkoneen kevytperävaunulla.
Ajoin ohi nopeusmittaustaulun ja hiukan yllätyin kun taulu näytti 102 km/h.
Olen kalibroinut nopeusmittarini ja tiedän että virhe on + 4km/h ja mittarin perusteella nopeus oli tasan 20 km/h pienempi.
Kylmä rinki iski kun ajattelin että 82 km/h nopeudesta saisin kamerasta sakon.
Yksikään tolppa ei onneksi välähtänyt. Jos niin olisi käynyt olisin soittanut poliisit samantien paikalle tarkistamaan tolpan toimintaa.
Tosin valtaosa matkasta oli 100/120 km/h rajoitettua.

Kun muistelin asiaa tuli mieleen pari samanlaista ilmiötä muillakin tauluilla tosin silloin uskoin että taulu oli viallinen.
Mutta ei, aivan takuulla tauluissa on järjestelmällinen vika.

Onko muilla samanlaisia kokemuksia kevytperävaunun vedossa?
Onko tolppien nopeustunnistimissa virheitä ?
Onko kukaan taistellut sakkolappujen kanssa perävunua vedettyään?

dci

Aktiivinen jäsen
Vs: Nopeusmittaustaulut näyttävät väärin ?

Eikös nämä taulut ala olla 'katoavaa kansanperinnettä', mutta itse asiaan. Yli 10 vuotta sitten kerran ajoin letkassa ja edessäni ajoi kaksi hlöautoa hyvin lähellä toisiaan ja nopeusnäyttötaulu väärin noille autoille ja myös minullekin. Kysyin asiaa silloiselta tielaitokselta ja sain vastauksen että asia on tiedossa, ja muistaakseni siinä vastauksessa mainittiin mahdollinen peräkärrin takia väärä näyttö. Peräkärryn tulee olla tarpeeksi iso ja sopivassa suhteessa vetoautoon - näin muistelen siitä vastauksesta.
En tiedä onko tekniikka muuttunut noista ajoista. Kysy Trafilta, vai minkä niminen vastuullinen organisaatio nykyään lieneekään - tiedä vaikka vastaisivat nytkin.

K56L0G

Jäsen
Vs: Nopeusmittaustaulut näyttävät väärin ?

Kyllähän minä tiedän nopeuteni, mutta ne kamerat??

Ylös Bottom