Moottorinohjausyksikön rele

renumarkku

Jäsen
Moi. Kangoo vm2006. 1.5dci. Korjaamolla vaihdettiin moottorinohjausyksikön rele. Missä moinen sijaitsee? Ihan mielenkiinnosta. Auto tuli kyllä kuntoon.

Fuego Turbo

Tunnettu jäsen
Moottorin ohjausyksikkö on siis ECU ja oisko se rele ihan sen mötikkä siellä moottoritilassa, sulake rasiassa. Itsellä on jotain vikaa, kun ajonesto jää päälle aina lauhalla, ja kostealla kelillä. Releitä ja sulakkeita olen irrotellut ja putsannut, niin lähtee käyntiin. Nyt tilasin uuden sulakerasian (käytetyn) releillä, jos on tarvis. voi olla vikana myös johdotus, kun en tiedä. Täytyy viedä sähkökorjaamoon.

Mikä oli niin kuin vikana ja miten se ilmeni? Mielenkiinnosta kysyn kun täällä on 2005 1,5 dci tavarankuljetin.

renumarkku

Jäsen
Ei lähtenyt käyntiin. Hehkuvalo ei syttynyt. Rele oli vaihdettu ja liittimien hapettumia poistettu. Nyt toimii. Kurkkasin sinne sulakerasiaan,siellä oli useampia releen näköisiä. Beigen värisiä ja yksi musta.

Fuego Turbo

Tunnettu jäsen
joo.. ei lähde aina ei. Se hehkuvalo on tavallaan moottorin sähkövikavalo, joka minulla tarkoittaa tällähetkellä viallista kaasupolkimen asentoanturia. Beigen värisiä siellä on joo.. ja yksi niistä on ajoneston rele+se valkoinen pistoke siellä pohjalla.

Fuego Turbo

Tunnettu jäsen
Itse putsasin ainakin nyt hyvällä menestyksellä taas uudestaan tuolta moottoritilan sulakerasiasta kaikki releet pois ja takasin ja santapaperia käytin piikkeihin. liittimen alta (valkoinen) jota taas ronkin ja edes takas pois ja päälle. Nyt ainakin toimii ja rasian kansi on nyt kunnolla kiinni. siinäkin on ongelmaa. Nyt ainakin toimii ja ajonestovalo ei jää päälle, ainakaan nyt ja vielä. Tuntuu myös,että kun pakkanen loppui niin ei pala airbag valokaan. Tosin polkimen kaasupoljinasentoanturi tuli vaihdettua kun sitä herjasi, kun sydänkäyrävalo paloi. Auto oli ehkä hieman alitehoinen jollain mittakaavalla. Nyt muuttui kyllä. ei vilku eikä muutakaan. Takasumuvalokin toimii, oli vielä johdot menneet vetokoukun kautta, jota ei ole enää.

Ylös Bottom