Miten megane II farkun lisäjarruvalolippa irroitetaan

Rellupa

Jäsen
Megane farkun lisäjarruvalo ei pala ja katsastuksessa tuli korjauskehoitus.Yritin irroittaa lippaa ja sain ruuvit auki ja pari kiinnikettä lohkeamaan. Lippa vain tuntuu olevan tiukasti kiinni eikä liiku mihinkään.Kuka osaa kertoa "pehmeän keinon" sen irroittamiseksi jotta saan jarruvalon vaihdettua uuteen.Toivoisin selkeää ohjetta asiantuntijoilta jotta saan valon vaihdettua.Kiitos etukäteen avusta Jos jollakin on toimiva,edullinen valo hämeenlinna-lahti alueella niin olisin kiinnostunut siitä

Viimeksi muokattu:

Juntunen

Aktiivinen jäsen
En muista tarkalleen, mutta olikohan siellä vain useampi ruuvi/mutteri, ettei olisi jokin niistä vielä kiinni.

Itse jarruvalossa on todennäköiseti se vika että sähköliitoskontaktit hapettuneet. Itse juotin toisiinsa kiinni niin menee auton loppuiän. Jos käytetyn ostat niin siihen kannattaa tuo juottaminen tehdä jokatapauksessa.

Rellupa

Jäsen
Mielestäni kaikki 6 ruuvia irroitettiin. Olisko jotkut klipsit vielä jotka kinnaavat? Tukevasti edelleen kiinni.

-zimi-

Nuorempi jäsen
Siellä on ruuveja sekä sellaisia muovisia painonastoja. Niitä nastoja en saanut irti ehjänä, tuntui ettei niitä oltu edes suunniteltu ehjänä irroitettavaksi, ostin merkkiliikkeestä sitten kiinnityssarjan.

Irroittaessa hajosi muutama noita lipan muovikiinnikkeitä, ne sain liimattua takaisin kuntoon.

Itse lippa:
1738246011831.png

Painonastojen paikat, ainakin nuo kolme kun en enää niin tarkasti muista:
1738246088087.png

Nuo hankalat painonastat on tällaisia:
1738246129413.png

Koitan vielä löytää jostain sen kiinniketarvikepussin varaosanumeron, siitä en heti löytänyt kuvaa vaikka muistelen sen ottaneeni.

Jour de fete

Jäsen
Tuohon lipan kiinnitykseenhän tehtiin ihan maahantuojan takaisin kutsuna muutos jolla estettiin sen irtipääsy noiden vakio kiinnikkeiden murtuessa... muutoksessa sinne lipan etureunaan on liimattu 3 muovikappaletta jotka ulottuvat sen luukun yläkarmin reunan alle ja lippa irtoaa vain eteen päin valuttaen... luukun asentoa joutuu hakemaan jotta lippa mahtuu lähtemään

Ylös Bottom