meganen kattoluukku ja ilmastointi

macex

Nuorempi jäsen
moroo

Pitäs lähtee reissuun mutta kattoluukku ei toimi (onneksi jäi kiinni asentoon :) ) samoin ilmastointi ei viilennä, oisko ehdotuksia mistä etsiskelis vikoja ?

kattoluukun khdalla tosin epäilen itse kytkintä mutta ilmastoinnista ei hajuakaan

ei oo ennen rellua ollu

Laguna00

Moderaattori
Ylläpidon jäsen
Vs: meganen kattoluukku ja ilmastointi

Mulla on vuoden 2000 Lagunassa kylmästöinti pois pelistä. Hain vian siitä tietooni seuraavasti:

- Huomioin viimevuonna, että kylmästöinnin teho hiipui hiljalleen 2kk aikana.
- Huomioin samalla että ilmastoinnin kompura käynnistyi tihentyvässä syklissä.
- Huomioin samalla että ilmastoinnin sisäkennon paineistus tehtiin samoin tihenevässä syklissä ja paineistus kesti aina pidemmän ja pidemmän ajan.
+ voidaan päätellä että kylmäaines on vähissä. Vähyys johtunee vuodosta, koska lyhyessä ajassa tuli nämä ongelmat vastaan. Kompressori toimii, magneettikytkin toimii, kenno toimii jne.

- Tarkistin järjestelmän silmämääräisesti.
- Huomioin että täyttöventtiilin seutu on märkä, rasvaisen märkä. Jos sen puhdisti (1kk kohdalla) se kostui/sotkeutui uudestaan.
- Muualla ei näkyviä vuotoja. Kennossa, kuivaimessa, liitoksissa (jotka näkyvillä/alttiina kiveniskuille jne).
+ voidaan päätellä että täyttöventtiilin tiivisteellä on tullut tunnit täyteen.

Totesin että ajan talven ja huollatan kesällä. Huoltoon otan samalla kuivaimen vaihdon - jonka teen tosin itse, koska aineet ovat jo karanneet järjestelmästä pihalle. Huollossa vaihdatan kylmäaineet (pyydän väriainetäytöllä tämän..) ja tuon venttiilin tiivisteen.

Veikkaan että kylmää tulee tämän jälkeen.

hhelminen

Tunnettu jäsen
Vs: meganen kattoluukku ja ilmastointi

Kattoluukun sulake nyt ensimmäseksi, jos on koitettu vaikka avata talvella kun on jäässä niin sulake on todennäköisesti palanut...

Ylös Bottom