Megane III-vm12, Kuskin puolen keskuslukko?

Megane III

Jäsen
Kyseisen Renun keskuslukko toimii muuten moitteetta, mutta kuskinpuolen ovi ei mene kaukosäätimestä auki tai lukkoon muutaku välillä, ehkä n, 1/10 kerrasta. Sama vika ollut niin kauan ku auto on mulla ollut eli kymmenisen kuukautta. Muuten lukko toimii moitteetta, eli aukee ja menee avaimella lukkoon hyvin, samaten saa auki sisäkautta vivusta.
Itse veikkaisin että joku kosketushäiriö voisi olla kyseessä, ja jos on niin mistä kannattais ensimmäisenä lähteä etsimään ?
Toisaalta jos joku muu vika epäilys jollain tiedossa, niin olisihan se mukava toiki ovi saada toimiin moitteetta.

MTI

Aktiivinen jäsen
Lukon moottori rikki. Kiinasta saa eurolla jos jaksaa näperrellä, tai sitten alkuperäisosana koko lukkohässäkkä.

Megane III

Jäsen
Lukon moottori rikki. Kiinasta saa eurolla jos jaksaa näperrellä, tai sitten alkuperäisosana koko lukkohässäkkä.
Kullostat melko varmalta. Onko toi koko lukkohässäkkä kovinki hankala vaihdettava jos itte meinaa ?
Mistä yleensä Renun osia ostatte, jos ny vaikka lukkohässäkkää aattelis.

MTI

Aktiivinen jäsen
Voihan se toki muukin olla, mulla oli saman ikäisessä lagunassa moottori vika molemmissa etuovissa. Alkuperäinen lukon moottori oli vietnamilainen, laitoin kiinalaisen tilalle. Myöhemmin vaihdoin vielä koko lukon. Takuuseenkin joihinkin vaihdeltu. Vikakoodit niistä jää ja ainakin clipillä ne näkee.
YouTubesta pitäisi videota löytyä vaihdosta.
Ei ihan yksinkertaista.
Tässä esimerkiksi eioota myyvä kauppa.
https://moto-dynamic.com/805038255r-door-lock-r-megane-iii-front-left,3,1309,30163

teekeepee

Jäsen
"Sama vika Rahikaisellakin" kuten tuntemattomassa sanotaan. Meikäläisen kolmos kopan Scenicissä on tätä samaa tehnyt jo ainakin kuusi vuotta. Otin joskus kuskin oven sisäpuolelta katselmukseen. Katoin vikakoodinlukijalla ja ilmoitti, että jännite matala kuskin oven lukossa.. Ajattelin, että piuhat saranan haitarista ovat poikkeemassa tai siinä oleva liitin on hapantunut. En löytänyt sanottavaa, mutta mittari näytti piuhasta mitattuna 11,7 V jännitettä. Piti tilata varoiksi uusi solenoidiosa, mutta ei ollut silloin saamaksissa , tuote tilapäisesti loppu. Päättelin, että onkohan typpivika. Kaksoispainalluksella surahtaa aina silloin tällöin ovi lukkoon, mutta pitää avata avaimella.

Liitteet

Megane III

Jäsen
Sitä lähinnä tos kans miätin ku ei varmuutta viasta ni kannattas varmaan ne "ilmaset" vaihtoehdot käydä ensin läpi. Eli niitä liitoksia nyt ehkä ekana vähä kävästä läpi. Saranan kohdalla kaiketi ne potentiaalisemmat vaihtoehdot vois olla, ja teekeepeen kuvasta päätellen ovi pahvin takanaki mahdollisuus.

Megane III

Jäsen
Onkohan kukaan mahdollisesti korjauttanut tuollasta vikaa liikkeessä ?
Kiinnostais tietää jonkinmoinen hinta-arvio mitä tommosen korjautus voisi maksaa.

trashiii

Jäsen
Minulla meni reilut 500 € uuteen lukkoon ja "kahvan pohjaan", taitaa olla suht tavanomainen vika kolmoskoppaisessa??
-Alex

Megane III

Jäsen
Kyseisen Renun keskuslukko toimii muuten moitteetta, mutta kuskinpuolen ovi ei mene kaukosäätimestä auki tai lukkoon muutaku välillä, ehkä n, 1/10 kerrasta. Sama vika ollut niin kauan ku auto on mulla ollut eli kymmenisen kuukautta. Muuten lukko toimii moitteetta, eli aukee ja menee avaimella lukkoon hyvin, samaten saa auki sisäkautta vivusta.
Itse veikkaisin että joku kosketushäiriö voisi olla kyseessä, ja jos on niin mistä kannattais ensimmäisenä lähteä etsimään ?
Toisaalta jos joku muu vika epäilys jollain tiedossa, niin olisihan se mukava toiki ovi saada toimiin moitteetta.
Korjaus jääny tekemättä, mutta lainaan tätä kirjotusta ku nämä samat viat vaivannu kokoajan, paitsi vähnintään viikon toiminu ku ei olis vikaa koskaan ollutkaan. On kyllä kummallinen vika tämäkin. Noh, katellaan tuleeko lukon toimimattomuus vielä takasin.

hhelminen

Tunnettu jäsen
Joskus ahisti nappi ovipahviin - silikonia ja lukon vipuihin aseöljyä. Voi olla myös sähkön vajetta.
Joo normaali ongelma vanhemmiten varsinkin jos lukkojen öljyäminen on jäänyt väliin, vanhat vaseliinit tuppaa kuivamaan ja jäkistymään lukossa että varsinkin kylmällä saattaa juurikin estää ovien aukaisun ja lukituksen keskuslukituksella.

Ylös Bottom