Jokza2002
Jäsen
Eli, Megane Break 2004 ´'pelkääjän' puoleinen sähköikkuna tottelee vain "ylos"-komentoa. Eihän se siitä paljon pääse liikkumaan, mutta totesin tilanteen kun irrotin vaijerinostimen moottorin, jolloin ikkunan sai laskettua. Itse mekanismi siis toimii. Myös moottorille tulevasta kaapelista tulee 12 V vain kun painaa "ylös"-nappia. Toisinpäin painaessa näyttää nollaa. Voisi kuvitella, että vika on kytkimessä, mutta kun painaa kuskin puolella olevaa pelkääjän puolen ikkunakytkintä, ei tapahdu mitään kumpaankaan suuntaan, eli ei tule myöskään jännitettä moottoriin ylös eikä alas.
Nuo kytkimethän täytyy olla yhteydessä toisiinsa jotenkin sähköisesti. Onhan toki mahdollista, että jos vänkärin puoleinen katkaisija on rikki, niin se vaikuttaa myös toisen katkaisijan toimintaan. Saisihan sen niin korjattua, että laittaa ylimääräisen kytkimen, jolla kääntää napaisuuden, jolloin "ylös"-painamalla voi sekä laskea että nostaa ikkunaa ;D, mutta silloin se toimisi vain apumiehen katkaisijasta. Ja mitä sanoo katsastusmies/nainen?
Oveen tuleva kaapelinippu on kunnossa kummallakin puolella, sikälimikäli minä ne pystyin mittaamaan.
Nuo kytkimethän täytyy olla yhteydessä toisiinsa jotenkin sähköisesti. Onhan toki mahdollista, että jos vänkärin puoleinen katkaisija on rikki, niin se vaikuttaa myös toisen katkaisijan toimintaan. Saisihan sen niin korjattua, että laittaa ylimääräisen kytkimen, jolla kääntää napaisuuden, jolloin "ylös"-painamalla voi sekä laskea että nostaa ikkunaa ;D, mutta silloin se toimisi vain apumiehen katkaisijasta. Ja mitä sanoo katsastusmies/nainen?
Oveen tuleva kaapelinippu on kunnossa kummallakin puolella, sikälimikäli minä ne pystyin mittaamaan.