Minulla on renault megane vm-98. Pystyykö itse vaihtaa polttimot mittaristoon, ku trip mittarista on polttimo palanut? Soitin tässä jokin aika sitten Wetterille, ja sieltä sanottiin et voi olla et pitää koko mittaristo vaihtaa, ja sehän tulee aika kalliiksi.
Pystyy ne vaihtamaan itse.Akun johto irti.Nostat pois koelaudan päällä olevat kaiuttimien säleiköt.Kummalakin puolella on yksi torxi ruuvi,vedät koelaudan yläosaa varovasti taaksepäin vähän matkaa ja nostat sitä ylöspäin.Mittaristo on kolmella torxiruuvilla kiinni,otat johtoniput irti mittarista varovasti,niissä on lukkopainikkeet,mittariston takana on valkoinen muovisuoja,kiinni yhdellä torxi ruuvilla,sen kopan alla on polttimo trippimittarille.
Tässä kuva miltä näyttää kun se kojelaudan päällinen on pois. Tosiaankin vaan kaiutinritilät pienellä ruuvimeisselillä irti, sitten torx-ruuvit jotka tulevat näkyviin. Lisäksi piti vain vähän kammeta isolla ruuvarilla ylöspäin ja päällinen irtosi helposti. Kuvassa on radion näyttö irroitettuna. Sen takaa on helppo vaihtaa ihan tavalliset lasikantaiset 1,2 w polttimot ja taas toimii. Myös turvavyön ja ovien auki-valon polttimot on helppo vaihtaa mikäli tarpeen. Ovat samanlaisia ja helposti käsillä.
Otin samalla sen näytön kehyksestään irti jotta sai pyyhittyä pölyn ja muun lian mitä vuosien aikana oli kertynyt siihen reunaan. Samoin varsinaisen mittariston irrotin varmistaakseni että siihen ei todellakaan taida saada vaihdettua polttimoita jos tarve olisi. (Tai ainakin tämä uudempi versio on sellainen, vanhempaan onnistuu? Tietysti joku elektroniikka-asentaja tekisi sen tähänkin malliin.) Sekin oli helppo pyyhkiä kerrankin kunnolla puhtaaksi kun reunat olivat vapaat. Tietysti koko se päällinen kannatti samoin putsata kun kerran irti oli.