Megane Cabriolet vm. 2006 sähkölasit.

tulonete

Nuorempi jäsen
Tervehdys.

Olen harkitsemassa 2006 mallisen Megane kakkoskopan faceliftin Cabriolet versiota. Autossa on ilmeisesti vikana takalasit, jotka eivät siis liiku. Onko tuo kuinka yleinen ongelma noissa Cabrioleteissa ja onko se helposti korjattavissa ? Autolla on suhteellisen vähän ajettu, joten tuntuu kummalliselta, että ne olisivat jo rikki pahemminkin. Onko yleisempi vika esim. pelkkä sulakkeen palaminen ? Jos ei sulakevikaa, niin kuinka hankalaa noita on lähteä korjaamaan ?

Relluista olen kuullut, että jonkin verran ovat etulasien nostosysteemit hajoilleet. Onko ne hajotessaan hankalia/kalliita korjattavia ?

Oleino

Nuorempi jäsen
Vs: Megane Cabriolet vm. 2006 sähkölasit.

Eipä ne takaikkunat mitään varsinaista rakettitiedettä onneksi ole. Itsellä kävi jokunen tovi sitten niin että takalasi sujahti kyljen sisään eikä enää noussut vaikka mitä nappia painoi. Siellä on ikkunahissin moottori, moottorin kyljessä oleva ohjainmoduuli ja pari vaijeria mekanismeineen. Ymmärtääkseni nuo ohjainmoduulit imaisevat varsin tyypillisesti vettä sisälleen ja hapettuvat (veikkaan että omassani on kuljettajan ovessa tätä vikaa...). Jos ikkunahississä on mekaanista vikaa niin siihen myydään korjaussarjaa. Itselläni oli toisen vaijerin lukitusklipsi murtunut ja seurauksena vaijeri aikamoisella sykkyrällä ikkunamekanismin vaijerirummun ympärillä. Ebay-myyjä näytti myyneen jo 108kpl kyseisen puolen korjaussarjoja joten tuskin olen ainoa asian kanssa paininut. ;D

Korjaussarjalle löytyy myyjiä ebayssa jonoksi asti, tässä yksi esimerkki: click

Briteissä oli joku heppu joka korjasi ohjausmoduleita aika edullisesti, mutta en nyt tähän hätään löydä linkkiä.

Ylös Bottom